Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Rolex Oyster Perpetual Submariner tesztelése

Posted on 2022.10.02.2022.09.24. By Teszt Elek

A Rolex 2020-ban felülvizsgálta Submariner kollekcióját, és rendkívüli keresletet váltott ki a zöld keretes Oyster modellje iránt. A WatchTime Archívumtól származó tesztünk ezt a legújabb kiadást vizsgálja, módosított tokkal és új szerkezettel, hogy kiderüljön, megfelel-e a felhajtásnak.

Töltsön el bármikor egy Rolex kereskedőnél, és valaki bejön, és elkéri az új Submarinert zöld kerettel – hiába. A kereslet sokszorosan meghaladja a kínálatot, ami felerősíti a modell körüli felhajtást. Ez pedig a kereskedők által meghatározott árakban is megmutatkozik. A zöld Submariner megelőzte a Daytonát és a GMT-Master II „Pepsit”, mint a legkeresettebb Rolex modellt. Ez nem mesterséges hiány. A Rolex egyszerűen nem tud annyi órát építeni, hogy minden potenciális vásárlót kielégítsen – ez nemcsak az acél változatokra igaz, hanem az acél-arany és a teljesen arany változatokra is.

De miért a zöld verzió körül a legnagyobb a felhajtás, pedig minden Submariner modellt frissítettek? Egyrészt ez az egyetlen acél változat, amely láthatóan különbözik elődeitől. Az általa helyettesített „Hulk” a zöld előlapon kívül egy zöld napsugárzó számlappal is rendelkezik. Az új modell számlapja fekete. A Rolex újjáélesztette azt a színkombinációt, amely megelőzte a 2003-tól 2010-ig létező Hulk-ot, és „Kermit” becenéven ismerték, amelynek fekete számlapja és zöld alumínium előlapi betétje volt. A másik ok az, hogy ez a két zöld modell már sokkal népszerűbb volt, mint a Submariner kollekció fekete társai. Érdekes módon a Rolex is visszatért a Kermitnél látott korábbi, elegánsabb házformához. A „Maxi” tok széles füleivel és nagy koronavédőjével a kerámia előlap bevezetésével jelent meg.

Nagyobb osztriga
Kezdetben a méretek némi zavart okoztak. Az új Rolex modell specifikációi nagyobb tokot mutatnak, 41 mm helyett 40 mm-rel. De ha a két modellt egymás mellé helyezzük, az új óra szinte kisebbnek tűnik. Valójában az Oyster tok csak minimálisan nőtt, 40,3 mm-ről 40,8 mm-re. A sokkal kisebb fülek azonban áramvonalasabbá teszik, mint elődje. Az Oyster karkötő 20 mm helyett 21 mm-rel a fülek között, és a csat is 1 mm-rel szélesebb.

Összességében és közvetlen összehasonlítás nélkül a különbségek alig észrevehetők, kivéve a finomabb füleket. A kissé szélesebb mutatókat leszámítva a számlap nagyon kevés változtatáson esett át, hacsak nem a Submariner LV-ről van szó, mint például a tesztóránkon a 126610LV hivatkozási számra, ami a lunette verte (zöld keret) rövidítése. A standard modell fényes fekete számlapja ellentétben áll elődje számlapjának zöld napfényes felületével. Melyik illik jobban? Ez ízlés dolga marad. A Hulk egyértelműen extrovertált volt, míg az új verzió szerényebb karakterű, és inkább egy szerszámos órára hasonlít. A kerámia előlap színe változatlan marad, míg a régebbi Kermit karóra a sötétebb alumínium sínnek köszönhetően jelentősen eltér.

Különböző kaliber
Szintén újdonság a számlapon található kis korona a „Swiss made” (svájci gyártmány) felirat között, amely – ahogyan azt más Rolex modelleknél is láthattuk – az újabb Caliber 3235-öt jelenti. A Rolex a 3135-ös kaliberű alkatrészeinek több mint 90 százalékát megváltoztatta, fejlesztéséhez kapcsolódóan 14 szabadalmat ítéltek oda. Különösen az ütéselnyelés és a megbízhatóság javult. A tekercselés hatékonyabb, és gyorsabban épít fel erőtartalékot, részben az új golyóscsapágyas rotornak köszönhetően. Most néhányan hallhatják a korábban néma rotor hangját.

Viselője számára a legfontosabb tényező a megnövelt teljesítménytartalék, 48 óráról 70 órára. Ezt a növekedést a Rolex egy vékonyabb hordófallal érte el, amely lehetővé teszi a hosszabb főrugó használatát, valamint az innovatív Chronergy kivezetéssel, amely 15 százalékkal növeli a svájci kar kivezetésének hatékonyságát. Ezt a módosított geometria és a csontvázas forma teszi lehetővé, ami csökkenti a súlyát. A LIGA eljárással (UV litográfia, elektroformázás, fröccsöntés) készült nikkel-foszfor ötvözetből készült menekülő kerékre nem hat a mágneses mező, és az új kiegyensúlyozó kar az antimágneses tulajdonságokat is javítja. A nióbium-cirkónium ötvözetből készült kék Parachrom hajrugót már más modelleknél is alkalmazták, akárcsak a Paraflex lengéscsillapítót. A mérleg végrázása csavarral állítható, a hajrugón található Breguet overcoil pedig a hajrugó állandó működését, valamint a szabadon rugózó finomszabályozást a mérlegkerék belsejében található Microstella anyák segítségével biztosítja.

Bár az új kaliber, mint mindig az Oyster modelleknél, acél hátlap alatt működik, a kivágott forgórészen és az automata hídon napfényes felület, az acél alkatrészek vonalas felülete, néhány ferde él és polírozott csavarfejek díszítik.

Szuper kronométer?
A Rolex 2015-ben szigorú szabályozási előírásokat határozott meg azzal a céllal, hogy új életet adjon a „Superlative Chronometer” szavaknak. Ez a megjelölés először az 1950-es évek végén jelent meg a számlapon, amikor a Rolex modellek még pontosabban futottak, mint ami a kronométer tanúsítvány megszerzéséhez szükséges volt. (A kronométerügynökségek később megszüntették ezt a legmagasabb kategóriát.) A szerkezetet tesztelő független svájci COSC tesztelő ügynökség kronométertanúsítványa mellett a Rolex óragyártók a tokos szerkezetet még szigorúbb, napi -2 és +2 másodperc közötti értékekre igazítják. .
Tesztóránk nem egészen érte el ezeket az értékeket a Witschi időmérő gépünkön. Minden pozícióban megmérték, és átlagosan -2,3 másodpercet mutatott naponta. Az egyes pozíciók árfolyama azonban közel maradt, napi -1 és -4 másodperc között.

68 éves, de még mindig modern
Valójában nem volt szükség az általános kialakítás javítására. Bár az órát először 1953-ban tervezték, és az évek során csak minimális változtatásokon ment keresztül, a Submariner kialakítása továbbra is robusztus és modern megjelenésű. Természetesen nem látszik a korának. Ez elsősorban a sima, fényvisszaverő kerámia keretnek, a fényes fekete számlapnak és a lapos, fényvisszaverő zafírkristálynak köszönhető. Azt az eleganciát adják a Submarinernek, amely lehetővé teszi az óra viselését öltönyhöz, mint pólóhoz és farmerhez.
Sajnos ezek a tulajdonságok – különösen a lapos, fényvisszaverő kristály – befolyásolják az olvashatóságot, ami egyébként kiváló, a kristály belső oldalán lévő tükröződésgátló bevonat miatt is. A nagyító Cyclops lencse miatt a dátum csak elölről olvasható le. De a lencse nagy nagyítása lehetővé teszi, hogy sok előrelátó ember szemüveg nélkül is lássa a dátumot.

Vékony, mindössze 12 mm-es magasságának köszönhetően a Submariner karcsú és elegáns megjelenésű. Továbbra is elegendő 300 méteres vízállóságot kínál a búvároknak. A Triplock koronának öt tömítése van, hogy távol tartsa a nedvességet, a ház és a karkötő pedig korrózióálló 904L-es rozsdamentes acélból készült, amelyet a Rolex „Oystersteel”-nek nevez.

A Submariner másik fénypontja a könnyen forgatható előlap, amely gazdag hangzású kattanásaival félperces lépésekben. A kemény kerámia karcmentes felületet biztosít. A kerámiagyűrűn lévő süllyesztett számok és jelölők vékony platina bevonattal rendelkeznek. Ez jól illeszkedik a kiváló minőségű ívelt fehér-arany kezekhez és az alkalmazott markerekhez.

Fényes világító anyag
Az olvashatóság egy másik tökéletes tulajdonság. A Rolex saját „Chromalight” lámpája erősen világít. Hűvös kék színe gyenge fényben is jól látható és kíméli a szemet. A 12 órakor látható lumineszcens háromszög, valamint a 6 és 9 órakor látható rúd alakú jelzők egyértelmű tájolást biztosítanak. Az előlap nullapontja szintén fényesen világít, a másodpercmutató pedig egy világító ponttal rendelkezik a funkció ellenőrzéséhez.

A sima hátlap, a csat tiszta belső felülete és az acél karkötő rugalmas tapintása egyaránt hozzájárul az óra viselési kényelméhez. A karkötő egyes láncszemei ​​íveltek, hogy illeszkedjenek a csukló formájához. A láncszemek közötti távolság még akkor is állandó marad, ha a karkötő meg van hajlítva, ami megakadályozza a szőrszálak becsípődését vagy kihúzását.

Az alatta lévő biztonsági rúd és a könnyen nyitható kar megakadályozza a karkötő véletlen kinyitását. A kapocs, a korona és az előlap mind könnyen megfogható és használható. A kidolgozás és a kidolgozás minősége itt és az egész karóra egészében lenyűgöző. A karkötő, a csat és a tok oldala polírozott, míg a felső felülete szálcsiszolt.

Jól beszél egy óráról, ha csak az elődje árulja el, mit lehet javítani. Az arányok most harmonikusabbak – a szélesebb karkötő és a karcsúbb fülek elegánsabb megjelenést kölcsönöznek az órának, és folytatják a Submariner hagyományait. Az új szerkezet lenyűgöző erőtartalékával, még akkor is, ha a sebességi eredmények nem igazán felelnek meg a szigorú szabványoknak. A viselési kényelem, az olvashatóság, a kezelés és a kivitelezés mind összhangban vannak a Rolex benchmark-jával. Még az ára is megfelelő. A hype tehát jogos: a Rolex megépítette a valaha volt legjobb tengeralattjárót. Az egyetlen dolog, amit kívánni, az az, hogy kaphat egyet.

[envira-gallery id=’27070′]

SPECIFIKÁCIÓK:
Gyártó: Rolex SA, Rue François-Dussaud 3-7, 1211 Genf, Svájc
Hivatkozási szám: 126610LV
Funkciók: óra, perc, másodperc, dátum
Mozgalom: Házon belüli Caliber 3235, automata, kronométer, 28 800 vph, 31 ékszer, hack mechanizmus, gyorsan állítható dátum, Paraflex lengéscsillapító, Glucydur egyensúly szabályozó csavarokkal, Parachrom hajrugó Breguet felültekerccsel, Chronergy menekülés, 70 órás teljesítménytartalék , átmérő = 28,5 mm, magasság = 5,37 mm
Tok: Rozsdamentes acél, egyirányban forgó előlap kerámia sínnel, lapos zafírkristály tükröződésgátló bevonattal a belső oldalon és Cyclops dátumlencsével, csavaros korona, menetes rozsdamentes acél hátlap; 300 m-ig vízálló
Karkötő és kapocs: Rozsdamentes acél karkötő, biztonsági összecsukható csat növekményes hosszabbítóval
Értékelési eredmények (eltérés másodpercenként 24 óránként):
Tárcsázás -1
Tárcsázza -2
Korona fel -3
Korona le -2
Korona bal -2
Korona jobb -4
A legnagyobb eltérés 3
Átlagos eltérés -2.3
Átlagos amplitúdó:
Lapos helyzetek 287°
Függő helyzetek 246°
Méretek: átmérő = 40,8 mm, fül szélessége = 21 mm, magasság = 12 mm, súly = 151 gramm
Ár: 9550 dollár

Írta: Jens Koch
watchtime.com
Fordította: google

Óra Tags:Rolex Oyster Perpetual Submariner

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Öthónapos tesztidőszakként négynapos munkahetet vezet be a Libri-Bookline
Next Post: Kínai kutatók mágneses levitációs technológia segítségével tesztelik az autókat

Kapcsolódó anyagok

  • Elektrosokkolták a teszten az MR-G modellt Óra
  • Aki “A”-t mond, mondjon “D”-t is! – GBD-800-8ER teszt Óra
  • Voltatok már Begurulva? Élmény
  • De, mit tud a sármester Óra
  • Egy évnyi tapasztalat egy Egyedi Karóráról Óra
  • Ünnepi hangultba kerülve – Casio Edifice Honda Racing Limited Edition EQW-A2000HR-1AER Óra
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • “Csodát” ígérő honlapokat teszteltek Szolgáltatás
  • Gyűrődésmentes útburkolat tesztelnek a győri Jókai utcában Hasznos
  • A tesztfázis befejeztével stratégiai együttműködést kötött moduláris épületek előállítására a Masterplast és a KÉSZ Csoport Szolgáltatás
  • Szuper ötletek, szuper kaja, szuper kiszolgálás – szuper rendezvénytársaság! Kaja
  • Virtuális fogadást tesztelt a Szerencsejáték Zrt. Szolgáltatás
  • Szkeptikusak voltunk, de nagyon jól működik – Online ártérkép teszt Hasznos
  • Újabb elektromos buszt tesztelhetnek a budapestiek Jármű
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.