Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A portugáliai Alqueva rezervátumban tesztelik a spanyol autómárka fényszóróit és a hátsó lámpáit

Posted on 2021.02.19.2023.03.11. By Teszt Elek

A portugáliai Alqueva rezervátum egyedülálló hely Európában, a sötétség birodalma, ahol a SEAT világítással foglalkozó részlegének mérnökei otthon érzik magukat. Ilyenkor a bolygó legsötétebb területein csillagképek viselkedését figyelik, olyanokét, amelyek a fényszórókat és a hátsó lámpákat alkotják, amelyeket ők olyan modellek számára fejlesztenek ki, mint a SEAT Leon. “Itt még egyszer igazolva láttuk, hogy a negyedik generáció számára általunk tervezett világítás tökéletesen alkalmazkodik az úthoz a fényszóró fénysugarainak hatótávolságának és szélességének, valamint a hátsó lámpák kontrasztjának és felbontásának köszönhetően” – magyarázza Carlos Elvira, aki a SEAT-nál a Lighting and Signaling Development vezetője.

A 340 LED-eből álló “csillagkép”.

A teljes LED technológia új lehetőségeket nyitott meg a mérnökök előtt, mind a tervezés, mind a biztonság és a kényelem vonatkozásában. “Ez lehetővé teszi számunkra, hogy sokkal kisebb felületen sokkal több fényt kapjunk, és ezáltal sokkal hatékonyabban tudjunk vele dolgozni” – mondja Magnolia Paredes, a SEAT elektronikus világítás-fejlesztési részlegének vezetője. “Ez komoly fejlesztés eredménye, miután ez elektronikus alkatrészekből álló fényforrás, így illesztőprogramokat kellett bevezetnünk az összes világítóelem vezérléséhez” – magyarázza Carlos.

800 óra sötétben.

A mérnökök csapata körülbelül 2500 órán át dolgozott a SEAT Leon negyedik generációs világítási szerelvényeinek tervezésén. És további 800 órán át sötétben vagy az optikai alagútban tesztelték, amelynek során az éjszakai vezetési körülményeket modellezték. “Számunkra a szélsőséges éghajlaton történő tesztelés elengedhetetlen; forró helyeken, hogy teszteljék az elektronika működését, és hidegben, hogy megerősítsék a fény eloszlását a jég feltorlódásokon“- mondja Carlos, miközben jelzőket helyez a térség egyik útjának szélére, és mindegyik között egy métert hagy. Ezzel a teszttel azt igazolják, hogy a tompított fény a kívánt hatótávolsággal rendelkezik, ebben az esetben 70 méter.

Megvilágítja az utat.

A fényerőn és a fénysugár irányításán túl, a LED fény sokkal fehérebb, mint a korábbi világítási technológiák. 5 000 Kelvin fokos színhőmérséklettel sokkal közelebb áll a Nap spektrumához. “Ez lehetővé teszi, hogy Ön jobban tudja azonosítani éjszaka az úton található tárgyak alakját és színét, még olyan sötét területeken is, mint Alqueva, és ez lehetővé teszi, hogy Ön előre számíthasson a felmerülő körülményekre” – mondja Magnolia.

LED reakció.

A járművezető biztonságának javítása az egyik kulcsa ennek a világítási technológiának a gyors reakció miatt. A LED-dióda 150 milliszekundummal gyorsabban reagál, mint egy izzólámpa. Ez azt jelenti, hogy például Ön 120 km/h sebességgel halad, az Ön mögött haladó sofőr öt méterrel korábban láthatja a féklámpáját. Az autó belsejében pedig a műszerfal tetejét megvilágító fényív is fontos biztonsági funkcióhoz kapcsolódik. “A fényjelzéseket akusztikus jelekkel kombinálva figyelmeztetünk például arra, hogy egy ajtó nincs megfelelően becsukva, vagy hogy egy jármű hátulról közeledik, amikor Ön készül kiszállni az autójából” – magyarázza Magnolia.

Állandó innováció. A két mérnök számára a belső tér átfogó fényíve a LED-technológia által képviselt minőségi ugrás egyik legjobb kifejezője. “Nagy kihívást jelentett programozóink számára a lehető legnagyobb funkcionális eredmény elérése” – mondja Carlos. A színe nem csupán egyéni ízlés szerint állítható, a vezető hangulatához igazítva, hanem egy fontos biztonsági funkciót is ellát, figyelmeztet egy nem megfelelően becsukott ajtóra vagy egy másik autóra, amely hátulról közeledik, amikor Ön az autóból kiszállni készül. “A fény intenzitása növekszik, miközben a kocsijával gyorsul, hogy jobban tudatosítsa Önben a sebességet, és ha gyerekekkel utazik, és aktiválja a hátsó ajtók biztonsági zárjait, akkor azok piros színnel világítanak, és így jelzik, ha megpróbálják kinyitni őket” – mondja Carlos.

Jármű Tags:Alqueva rezervátum, fényszóró, hátsó lámpa, helyzetjelző, index, irányjelző, ködlámpa, lámpa, LED, Portugália, reflektor, SEAT, spanyol márka

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az EU közzétette az elfogadott koronavírus-gyorstesztek közös listáját
Next Post: Már javában tesztelik a Ferrari Purosangue prototípusát

Kapcsolódó anyagok

  • Szélerőművet a tesztpályára Jármű
  • Nincs megállás! Az új BMW 4-es Coupé már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja Jármű
  • 99% Jármű
  • A tesztek alapján a Toyota C-HR Európa legtisztább nem elektromos személyautója Jármű
  • A Scania pilóták idén is élesben tesztelhetik hatékonyságukat Jármű
  • A Seat Leon is elbukott a jávorszarvas-teszten Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Teljesítette első tesztrepülését az Airbus A321XLR Jármű
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia Egészség
  • A kültéri sporteszközök kétharmada bukott meg a teszteken Egészség
  • Újgenerációs csomagátvilágító berendezéseket tesztelnek Szolgáltatás
  • Öthónapos tesztidőszakként négynapos munkahetet vezet be a Libri-Bookline Szolgáltatás
  • Közel 1250 aktív szórakozást biztosító eszközt teszteltek Élmény
  • Tesztüzemben érkeznek a Google Térképre a Volánbusz helyi menetrendjei, a közlekedési vállalat várja az észrevételeket Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.