A Nissan megkezdi a bioetanollal működő, helyhez kötött energiatermelő rendszer tesztelését

A Nissan Motor Co. Ltd. bejelentette, hogy kifejlesztett egy helyhez kötött, bioetanol üzemanyaggal működő rendszert, amely nagy hatékonyságú áramtermelésre képes. Megkezdődtek a kísérletek a Nissan japán Tochigi gyárában annak érdekében, hogy 2030-tól javítsák az energiatermelési kapacitást a teljes körű működés érdekében.

2016-ban a Nissan lett az első autóipari vállalat a világon, amely bioetanollal működtetett szilárd oxid üzemanyagcellával (SOFC) működő járműhajtási rendszert hozott létre. A Nissan most ezt a SOFC fejlesztési tapasztalatát a helyhez kötött energiatermelő rendszerekben alkalmazza.

A SOFC jellemzői

A SOFC-k könnyen párosíthatók olyan reformerekkel, amelyek magas hőmérsékleten működnek, és elektromos energiát termelnek hidrogén felhasználásával, amelyet különböző típusú, oxigénnel reagáló üzemanyagok reformálásával nyernek, beleértve az etanolt, a földgázt és a PB-gázt. A magas hőmérsékleten végzett műveletek elősegítik a magas katalitikus aktivitást, lehetővé téve, hogy a SOFC 70%-os nagy energiatermelési hatékonyságot érjen el, szemben a polimer elektrolit üzemanyagcellák (PEFC) 60%-ával.

A jövőre nézve a SOFC-verem részét képező, fém hordozós cella fejlesztése segít a cella szilárdságának növelésében. Ennek eredményeként az indítási és leállási idő lerövidülhet, és terheléskövető műveletek hajthatók végre a kimeneti igény hirtelen ingadozására reagálva. Ez lehetővé teszi a SOFC rendszer hatékony működését a jövőben, amikor várható, hogy a rendszert megújuló energiával együtt használják majd.

Nyerscirok bioetanol beszerzése

A helyhez kötött áramtermelő rendszert a Binex Inc.-vel közösen kifejlesztett cirokból előállított bioetanol (cirok bio-etanol) táplálja majd, az üzemanyagot a Binextől szerzik be. Ez a komponens 2025-től indul.

Bár a cirok bioetanol CO2-t bocsát ki a SOFC energiatermelés során, ez a CO2 elnyelődik a légkörből a cirok növekedési folyamata során, hozzájárulva a szénsemleges ciklus megvalósításához, ahol a CO2 növekedése gyakorlatilag nullára csökken.

A cirok jellemzői

1) A pázsitfűfélék családjába tartozó egynyári lágyszárú növény, amely gyorsan növekszik, és körülbelül 3 hónap alatt betakarítható, és megfelelő körülmények között évente többszörös betakarítást tesz lehetővé.

2) A hideg és száraz területekhez való alkalmazkodóképessége miatt számos régióban és különböző talajokon termeszthető.

3) A szárat etanol alapanyagaként, a gabonát pedig élelmiszerként használják fel, vagyis nincs verseny az élelmiszertermeléssel.

4) A préselés utáni szárhulladék biomassza-energiatermelésben is felhasználható.

Kazuhiko Murata, a hajtásláncok gyártási tervezéséért és fejlesztéséért felelős vállalati alelnök így nyilatkozott: „Nagy változások mennek végbe a belső égésű motorról az elektromos járművekre való átállásban. A Nissan különféle technológiai fejlesztési kihívásokat vállal új területeken, és a SOFC energiatermelés az egyik erősségünk. A Nissan egyedülálló, innovatív technológiáival továbbra is hozzájárulunk a villamosítás és a szén-dioxid-semlegesség előmozdításához.”

A Nissan elkötelezett amellett, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegességet érjen el a vállalat működése és termékei életciklusa során.

A cél az üzemi berendezések teljes körű villamosítása 2050-ig innovatív termelési technológiák bevezetésével és az energiafelhasználás csökkentésével. A termelő üzemekben a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében az összes felhasznált villamos energiát megújuló energiaforrásokból állítják elő, vagy alternatív tüzelőanyagot használó, helyszíni üzemanyagcellákkal állítják elő.