A McLaren Monzában teszteli új Artura GT4 versenyautóját

A McLaren teszteli az új GT4 versenyautóját, amely az új Arturán fog alapulni.

A brit autógyártó hat éve futtatja az 570S GT4-et különböző versenybajnokságokban, és nyilvánvalóan dolgozik a cseréjén. Ezt a két álcázott prototípust a monzai pályán látták, hogy a végsőkig tolták őket.

Számos vizuális és aerodinamikai módosítást hajtottak végre az Arturán. Például a motorháztető új aerodinamikai szívókkal rendelkezik, és van egy nagyobb első hasító, egy vontatópánt és aerodinamikai kandard is. Az autó perspex oldalsó ablakokkal, középre reteszelő kerekekkel és egy kiemelkedőbb hátsó szárnnyal is rendelkezik, hogy a hátsó gumiabroncsokat a pályára ragadja.

FIRST LOOK | 2022 McLaren Artura Plug-in Hybrid Supercar – YouTube

Tudjuk, hogy az útszéli Artura egy 2,9 literes ikerturbós V6-ossal rendelkezik, amely egy elektromos motor mellett működik, hogy kiszivattyúzzon egy kombinált 671 lóerős és 720 Nm-es nyomatékot. Ez a motor egy nyolcfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz kapcsolódik, amely a hátsó kerekeket hajtja. A GT4 versenyautó azonban várhatóan eldobja az elektromos motort, és kizárólag a V6-ra támaszkodik, amely önmagában jó 577 lóerőre és 646 Nm-re.

Az Artura GT4 valószínűleg más sebességváltót fog használni, mint a közúti autó. Végtére is, az utcai autó valójában nem rendelkezik hátrameneti fokozattal, és elektromos motorját fordított.

Az Arturát három alkalommal halasztották el az első leleplezése óta. Tavaly decemberben kiderült, hogy a plug-in hibrid szállítása 2022 júliusára halasztódott, mivel a McLaren nyilvánvalóan úgy döntött, hogy a félvezetők korlátozott kínálatát a magasabb árrésű modellekhez, például az Elva-hoz és a 765LT Spider-hez helyezi.

Az Artura amerikai ára 225 000 dollárnál kezdődik. 3,0 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, és elektronikusan korlátozott végsebességgel, 330 km/h-val éri el a csúcsot.

2023 McLaren Artura GT4/Sprint Test Mule in action: Accelerations, Downshifts & 3.0L V6 Sound! – YouTube