A korszerű trolibuszok újabb típusát tesztelik Budapesten

Újabb típussal bővül a főváros trolibuszflottája, miután hétfőn hajnalban Budapestre érkezett a Solaris–Škoda Trollino típusú jármű első szóló verziója. A trolibuszpark folyamatosan korszerűsödik, mivel az elmúlt fél évben 16 csuklós jármű állt forgalomba Budapesten. A trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.

Megérkezett Budapestre az első szóló Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz, amely az utasforgalomba állítás előtt még a próbafutásokat is teljesíti. Szeptember óta összesen 16 új trolibusz – 6 tavaly, 10 pedig idén februárig – állt forgalomban a fővárosban, ezek azonban mind csuklós járművek voltak.

A csehországi Plzenből érkező trolibuszok átvétele és forgalomba állítása folyamatosan történik. A korszerű és alacsonypadlós új járművekkel a 75-ös és 80-as vonalakon találkozhatnak a fővárosban közlekedők.

A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollinók kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor – a különbségek már a 2021-ben érkezett két csuklós járművön is láthatók.

A BKK a kedvező kondíciókkal megkötött szerződésnek köszönhetően bővíti a trolibuszállományt


A fővárosi trolibuszpark megújulása annak köszönhető, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda járművek gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet.

A főváros számára rendkívül gazdaságos konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.

Ez annak is köszönhető, hogy a BKK 2014. november 14-én előnyös megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártójával. Egy új közbeszerzési eljárásban hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól.

Budapesti Közlekedési Központ