A BKV javítja a teszteken megbukott tram-train szerelvényt

Karácsony Gergely főpolgármester szerint Lázár János köszönettel és bocsánatkéréssel tartozik Budapestnek, miután a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) javítja meg a hódmezővásárhelyi tram-train, azaz a vasútvillamos egyik szerelvényét.

Jelenleg a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) “kiváló szakmai csapata dolgozik azon, hogy a tram-train szerelvények képesek legyenek gyorsabban futni és Lázár János kedvenc projektje ne álljon bele a földbe” – fogalmazott Karácsony Gergely a Facebookon, miután néhány nappal korábban kiderült, hogy a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő vasútvillamosok hibáját a BKV műhelyében próbálják meg kiküszöbölni – í­rja a hvg.hu.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) pár nappal ezelőtti posztja szerint a tesztidőszak során kiderült, hogy “a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ami nem egészséges, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható.”

A VEKE azt írja, hogy vagy a pályával van gond, vagy a járművön alkalmazott kerékprofillal. Ennek kiderítéséhez az egyik járművön át kell esztergálják a kerekeket másik profilra, hogy azzal teszteljék a szerelvényt. A gyártó Stadler pedig a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű a saját kerekein el is tud jutni, ezért került végül az egyik tram-train szerelvény a Budapesti Közlekedési Vállalat műhelyébe.

A VEKE felhívja arra is a figyelmet, hogy a vasútvillamosokat megrendelő MÁV-Start és a kormányzat sokáig nem akarta ezt az egy szerelvényt sem kivonni a forgalomból, mivel annak javítása hosszú ideig fog tartani és eleve nincs elég tram-train jármű.
Az egyesület szerint rendkívül elmérgesedett a viszony a gyártó és a vevő, illetve a kormány között, megfogalmazásuk szerint „a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni”.

READ  Már közúton tesztelik a Lexus új középkategóriás szabadidőjárművét

Karácsony Gergely az említett bejegyzésében felidézte, hogy Lázár János korábban Budapestet bírálta, amiért az „nem hagy levegőt” az országnak, miközben a nemzeti össztermék 40 százalékát megtermelő főváros az ott befolyt adók csak néhány százalékát használhatja fel. Karácsony szerint az élet most „frappáns választ adott Lázár ostobaságára”.

“Lázár János pedig tartozik egy köszönettel és tartozik egy bocsánatkéréssel!” – tette hozzá.