Ha enyém lenne, egy percre se’ tenném SPARKolópályára
Jó-jó, tudom.
Már megint biztosan azt kérdezitek, hogy; MIVAAAN?!
De tudjátok,ha valami a szívünkhöz nő,akkor jönnek az elmebuggyant, megfejthetetlennek tűnő címek…
Pedig ha már most elárulom, hogy a DJI Sparkról próbálok most épp gondolatokat lepötyögni, akkor Ti is érthetitek, hogy le nem tenném egy percre se’ – ha én birtokolnám.
Le nem tenném, de a nyomorult időjárás azért csúnyán belepiszkított a tesztelési időszakba, így nagyon keveset tudtam repülni a kis drónnal.
De,ne szaladjunk előre ennyire!
Kezdjük azzal, hogy először akkor találkoztam a Sparkkal amikor a Duplitec Kft-től először elhoztam tesztre a DJI Osmo eszközt.
Mialatt ott vártam az Osmo előkészítésére, a Duplitec központjában a polcra kiállított eszközöket nézegettem, tapogattam, emelgettem, tanulmányoztam.
Értem én, hogy mindenki a nagyobb drónokra vágyik, de én szeretem a fokozatosság elvét és már akkor arról álmodoztam, hogy egyszer megtapasztalom, milyen is irányítani a Sparkot.
Aztán teltek, múltak a hetek, és szeptember közepén eljött az ideje, hogy a Spark eljöjjön velem néhány napra…
A drón egy viszonylag nagy dobozban pihen – a saját kis hordozó dobozában, két akkumulátorral, illetve külön kis hordtáskában a kontrollerrel, rotorvédőkkel, illetve a töltővel, kábelekkel.
A Spark saját védődoboza is nagyon praktikus ám a kis táskában a drón mellett a kontroller, illetve az akkumulátorok is elférnek és akár vállra akasztva vihetjük magunkkal bárhová a szettet.
Én így hurcibáltam egy héten át mindenhová…
A Spark akkujai több mint 15 perces aktív repülést biztosítanak a felhasználó számára.
A távirányító/kontroller ennél sokkal több ideig bírja egy feltöltéssel, így – ha van nálunk több feltöltött akku a drónhoz – akár órákon át repülhetünk.
Az éles tesztelés természetesen az udvaron kezdődött.
Miután letöltöttem a megfelelőalkalmazást az éppen tesztelés alatt nálunk lévő Nokia 6 telefonra, bekapcsoltam a Sparkot és a távirányítóját, hogy egy gyors párosítás – QR-kódok is segítik a felhasználót a mielőbbi kapcsolódásban – után indulhasson is az első felszállás.
Az alkalmazás természetesen mutatja a kamera képét,de egy kis ablakban azt is jelzi, hogy a térképen hol is vagyunk az eszközünkkel.
Ez nagyon fontos lehet akkor, ha például azt szeretnénk, hogy automata módban visszatérjen a felszállás helyére a kis kütyü! (Ehhez természetesen megadhatjuk a visszatérés repülési magasságát is az applikációban.)
Talán mondani sem kell de azt is megszabhatjuk az alkalmazás segítségével, hogy maximum milyen magasra emelkedjen a Sparka repülés soráb, illetve az is korlátozható, hogy milyen távolságra repüljön el tőlünk.
És, igen, személyre szabható még, hogy egy tárgyat/embert/állatot, maximum mennyire közelítsen meg a drón.
Szóval az alapbeállításokkal el lehet ám „szórakozni”.
Én is így tettem, majd a tesztelési időszak alatt – a kerten kívül – repültem motorok és autók fölött, illetve…
…a kertben kipróbáltam azt is, hogy mi van akkor, ha nem a kontrollerrel,hanem a mobiltelefonunk segítségével irányítjuk a Sparkot.
A program igen jól állátható és nagyon finoman reagál az érintőképernyőn adott utasításokra.
Ez nagyon hasznos lehet számunkra, ha például többtucatnyi Spark akkuval rendelkezünk és a kontroller már nem bírná erővel a repüléseket. Ilyenkor a mobilunk pillanatok alatt átveheti – szó szerint – az irányítást.
A Spark rendelkezik azzal a tudással is, hogy egy igazi Jedi lovagot varázsoljon a felhasználóból.
Az applikáció segítségével ugyanis kiválaszthatjuk a szelfi módot, és ilyenkor a repülő drónnal szemben állva a kezünkkel adhatunk utasítást a kis eszköznek, amit az nagyon jól le is reagál.
Bevallom, ezt a funkciót nem tudtam kipróbálni a rövid tesztelés alatt – elvégre több napon át szakadt az eső -, de ígérem,elkérem még a DJI Sparkot a Duplitec Kft-től és bemutatom az olvasóknak az erő uralását is.
Tényleg! Azt tudtátok, hogy a Duplitec Kft hatalmas raktárbázissal, közel ötven viszonteladóval rendelkezik és csak náluk dolgoznak a DJI által hivatalosan is leoktatott, „bejegyzett” szervizesek az országban?!
A DJI Sparkról bátran kijelenthetjük, kezelése olyan egyszerű, akár egy gyermekjáték, de tudása a profi gépekét súrolja.
Ár-érték arányban tuti a lehető legjobb választás ma Magyarországon!
FONTOSABB ADATOK:
Gyártó DJI | |
Akkumulátor kapacitás 2970 mAh | |
Felhasználási terület Szórakozás | |
Rotorok száma 4 db | |
Irányítás Okostelefon/tablet | |
Távvezérlő | |
Méret rotorokkal 143×143×55 mm | |
Súly 300 g | |
Szín Fehér | |
Beépített kamera Igen | |
Beépített gimbal Igen | |
Maximális repülési idő 15 perc | |
Maximális hatótávolság 2,4/5 GHz | 300/500 m |
Kamera max. felbontása 1920 x 1080 | |
Kamera max. sebessége 30 fps | |
Kamera max. gyújtótáv. 25 mm |
SPECIFIKÁCIÓK:
Test | |
Max. emelkedési sebesség | 3m/s (sport módban szélcsendben) |
Max. süllyedési sebesség | 3m/s (auto landing módban) |
Max. sebesség | 50 km/h (sport módban szélcsendben) |
Max. tengerszint feletti magasság | 4000 m |
Max. repülési idő | 16 perc |
Max. lebegési idő | 15 perc |
Működési hőmérséklet | 0° és 40°C között |
Helymeghatározó rendszer | GPS/GLONASS |
Jeladó (EIRP) | 2.4 GHz
FCC: 25 dBm; CE:18 dBm, SRRC: 18 dBm 5.8 GHz FCC: 27 dBm; CE: 14 dBm; SRRC:27 dBm |
Működési frekvencia | 2.400 – 2.483 GHz; 5.725 – 5.825 GHz |
Felszálló súly | 300 g |
Méretek | 143 x 143 x 55 mm |
Átmérő | 170 mm |
3D érzékelő rendszer |
|
Akadály érzékelési távolság | 0.2 – 5 m |
Érzékenység | Min. 20 x 20 cm-es tárgy, megfelelő megvilágítás |
Kamera |
|
Szenzor | 1/2.3″ CMOS
Effektív pixel: 12 MP |
Optika | Látószög: 81.9° 25 mm f/2.6 |
ISO tartomány | Videó: 100-3200
Fotó: 100-1600 |
Elektronikus zársebesség | 2-1/8000s |
Képméret | 3968 x 2976 |
Fotó módok | Szimpla fotó
Fotósorozat Intervallum: 2/3/5/7/10/15/20/30/60s |
Videó felbontás | FHD: 1920 x 1080 30p |
Max. bitráta | 24 Mbps |
Támogatott fájlformátum | FAT32 |
Fotó formátum | JPEG |
Videó formátum | MP4 (MPEG-4 AVC/H.264) |
Távirányító |
|
Működési frekvencia | 2.412-2.462 GHz; 5.745-5.825 GHz |
Max. jelátviteli távolság | 2.412-2.462 GHz
FCC: 2 km; CE: 500 m; SRRC: 500 m 5.745-5.825 GHz FCC: 2 km; CE: 300 m; SRRC: 1.2 km |
Működési hőmérséklet | 0° és 40°C között |
Akkumulátor | 2970 mAh |
Jeladó teljesítmény | 2.4 GHz FCC: ≤26 dBm; CE: ≤18 dBm; SRCC: ≤18 dBm 5.8 GHz FCC: ≤28 dBm; CE: ≤14 dBm; SRCC: ≤26 dBm |
Működési áram/feszültség | 950 mAh @3.7V |
Támogatott mobileszköz méret | Vastagság: 6.5 – 8.5 mm
Max. hosszúság: 160 mm |
Intelligens akkumulátor |
|
Kapacitás | 1480 mAh |
Feszültség | 11.4 V |
Max. töltési feszültség | 13.05 V |
Akkumulátor típus | LiPo 3S |
Teljesítmény | 16.87 Wh |
Nettó súly | Kb. 95 g |
Töltési hőmérséklet | 5° és 40° C között |
Gimbal |
|
Vezérelhető tartomány | -85° és 0° között |
Stabilizáció | 2 tengelyes mechanikus |
Érzékelő rendszer |
|
Sebesség tartomány | 36 km/h 2 m magasságban |
Működési környezet | Tisztán, jól látható felület, megfelelő visszaverődés (lux>15) |
WiFi |
|
Működési frekvencia | 2.4 GHz/5.8 GHz |
Max. átviteli távolság | 100 m távolság, 50 m magasság |
Töltő |
|
Bemenet | 100-240 V; 50/60 Hz; 0.5 A |
Kimenet | 5 V/3 A; 9 V/2 A; 12 V/1.5 A |
Támogatott MicroSD kártyák |
|
Típus | Sandisk 16/32 GB UHS-1 Micro SDHC Kingston 16/32 GB UHS-1 Micro SDHC Samsung 16/32 GB UHS-I Micro SDHC Sandisk 64 GB UHS-1 Micro SDXC Kingston 64 GB UHS-1 Micro SDXC Samsung 64 GB UHS-I Micro SDXC |
https://www.facebook.com/tesztalelkemindennek/posts/932303883588296