Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Egy szimpatikus roKON Amit magunknak választunk

Posted on 2017.10.21.2021.11.14. By Teszt Elek

Van egy mondás, miszerint az ember a szomszédait és a roKONAit nem válogathatja meg.
Ezt a mondást húzta keresztbe egyetlen mozdulattal a Hyundai, amikor piacra dobta legújabb modelljét, elvégre ez az autó igazi jó roKONAlehet bárkinek!

Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy meghívást kaptunk a vadonatúj Hyundai Kona nemzetközi sajtóbemutatójára.

Csütörtökön reggel öten szálltunk repülőre, hogy Barcelonába utazzunk és a város körül kijelölt utakon (országút, autópálya,erdő…) ismerkedjünk a Konával.

Amikor a reptérnél a parkolóházban rácsodálkoztunk a felsorakozott gépekre, néhány percen keresztül gyönyörködtünk a formavilágban, az apró  dizájn trükkökben.

Mi hárman huppantunk egy autóba – először a kisebb motorral, majd a nagyobb erőforrással és 4×4-es hajtással szerelt géppel kerültünk közelebbi kapcsolatba – és én úgy döntöttem, először utasként, az anyósülésen ismerkednék a masinával.
A Konába huppanva az egyik első meglepetés akkor ért, amikor becsatoltam a biztonsági övet, ugyanis az öv színe megegyezett az autó külső fényezésével.

Nem nagy trükk, ám mégis biztos, hogy nagy népszerűségnek örvend majd…

Azt is igen hamar megállapítottuk, hogy nagyon  jót tett az autónak, hogy a belsejében nem csupán egy szín uralkodik, hanem több helyen is színes szegélyek emelik ki a gombokat, a klímát, a sebességváltót és természetesen az üléseken is visszaköszönnek ezek a díszítőelemként szolgálómegoldások.

És, ha már említést tettem az ülésekről, akkor most azonnal le is írhatom, hogy akár vezetve, akár elől ülve, akár a hátsó sorban utazva – mert volt/lesz ilyen később is – egy mindent igényt kielégítőszélben tudhatjuk magunk mögött a kilométereket.
Számomra kifejezetten pozitív meglepetésként szolgált, hogy az ülések úgy lettek kialakítva, hogy az embernek nincs semmi különleges érzése! Nagyon pozitív, hogy tényleg otthonosan érezhetjük magunkat az új Kona bármelyik ülőlapjába huppanva. A háttámlákkal kapcsolatban is hasonló tapasztalatokat szerezhettünk.
Az ülések oldaltartásáról annyit, hogy a Barcelona környékén található hegyekben autózva a szerpentineken suhanva sem kellett attól tartanunk, hogy esetleg oldalra mozdulna a csípőnk/derekunk/hátunk.

Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az autóban utazva sem az első, sem a hátsó üléseken nem éreztem, hogy billegett volna a gép.
Sőt, amikor elhagytuk a szilárd útburkolatot a 4×4-es verzióval, kellemetlen pattogást sem tapasztaltam a hátsó sorban utazva!
Mindezt a nagyszerűen hangolt futóműveknek köszönhetjük.

Nos, a “foteleket kiveséztük”, így gyorsan említsük meg azt is, hogy a kis városi “teLeKjáró” (SUV) utasterének belső magassága elől-hátul bőven ad fejteret a 180 pluszos   – nem korban kell érteni! 🙂  – embereknek is.
Ráadásul a hátsó lábtérnél is elférhetünk…
Nem,azt egy percig sem állítjuk,hogy mondjuk három felnőtt férfi kényelmesen utazhatna hátul  több száz kilométeren át, de ugyebár ezt szinte egyik személygépkocsi sem adja meg számunkra.
A Konában ülve azonban négy felnőtt számára a kényelmesen megtehető  távolságnak nem lehet határa.
Arról meg ugye ne is beszéljünk,hogy ha mondjuk csak két felnőtt utazik elől és két gyermek hátul…
Vagyis, inkább mégis tegyünk említést, elvégre egy nagyon kényelmes és tágas autóról beszélünk ebben az  esetben!

Ha már utazás, akkor természetesen a csomagtartó is nagyon fontos.
Nos, a vadonatúj Hyundai Konában bizony elférhet egy négytagú család pakkja, ha épp’ nyaralni indul…

Nem, azt nem állítjuk, hogy a kategória legnagyobb csomagterét kapta a Kona, azt viszont bátran kijelenthetjük,hogy az elegáns és egyben szemet gyönyörködtető formaterven belül megfelelő méretű hely marad a cuccainknak!

A Hyundai Kona mindezeken felül megkapott minden olyan vezetésbiztonsági és kényelmi/szórakoztató kütyüt, amelyek bizony ma már elengedhetetlenek egy magára valamit is adó modell számára.
A vezetésbiztonsági eszközök közül a sávelhagyást gátló, a holttér-figyelő és a mögöttes keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszereket teszteltük élesben,  illetve kihasználtuk az indukciós töltést is a mobiljainknál.
Jelesre vizsgáztak!

A head-up kijelző sem mai találmány… Az viszont, hogy a Konában a kormányon található gombok segítségével pillanatok alatt testre szabhatjuk például ezt a kiegészítőt is, mindenképpen meg kell  említenünk,mert például a magasabbra kvalifikált modelleknél is a menüben kell általában bíbelődni  ezzel!
A vadonatúj Hyundai Kona biztonságát tehát nagyban növeli, hogy a sofőr szinte mindent magáőra szabhat, irányíthat, ki/be kapcsolhat  a kormányról.

Ja ,a kormánykerék nagyon jó tapintású és  méretű.
Mind az automata, mind a manuális sebességváltó jól van hangolva, ráadásul az automatánál  van lehetőségünk belepiszkálni a váltásokba.
A Kona futóműve – mint azt fentebb már említettük-nagyon jó hangolású, és az autót nagyon nehéz alul-,vagy túlkormányzottá tenni. Ez is a biztonságot növeli!

Összességében egy nagyon elegáns, kissé agresszív kinézetű, ám mégis elegáns, nagyon kényelmes és stabil gépet ismerhettünk meg a több száz kilométeres tesztút során.

Már várjuk, hogy az első autók megérkezzenek a hazai tesztparkba is, mert az ember mégiscsak lakva ismeri meg a másikat és az egy hetes tesztperiódus alatt további tapasztalatokat szerezhetünk majd a kicsikéről.

A gép már előrendelhető. Tessenek hát sietni, érdeklődni, ha még nem elég nagy a roKONAság!

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/10/19/erkezett-nehany-foto-vadonatuj-hyundai-kona-elso-probajarol/

Teszteljük csak, hogy kinek kellene az arany színű G-Shock karóra

Jármű Tags:Barcelona, bemutató, Hyundai, Hyundai Kona, Kona, premier, Spanyolország

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ha enyém lenne, egy percre se’ tenném SPARKolópályára
Next Post: A Fordok a bányában dolgoztak (Képgaléria)

Kapcsolódó anyagok

  • Utastéri Bundesliga-élményt tesztelnek Élmény
  • Ütközéselkerülő rendszert tesztel villamosokon a BKV Hasznos
  • Sikeresen zárult az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának tesztelése Jármű
  • Ismét egy összeszedetlen kisfilm – Ezúttal a hybrid Clioról Jármű
  • Így vizsgázott az S-ostály a jávorszarvas-teszten Jármű
  • Rovanperä a Toyotával tesztelt a Szilveszter Rali előtt (Videó) Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Újra teszteltük a Volánt és a BKK-t – Csúnya bukta van! Egészség
  • Pulzuscsökkentő oxigénterápiás lazulás Egészség
  • Így tesztelhetünk kockázatmentesen egy üzleti ötletet Szolgáltatás
  • Az arckrémek után a hajápolók összetevőit tesztelik Egészség
  • Több mint kétezer benzinkutat teszteltek a fináncok Jármű
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • vodafon* teszt 2.0 – Ügyfélszolgálatból IS bukta! Szolgáltatás
  • A Magyar Telekomnál folytatódik a négy napos munkahét tesztelése Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.