Élménydús lovaglás
A 2016-ban megjelent – és Európában először hivatalosan forgalmazott – Ford Mustangról szerzett tapasztalatainkról már írtunk korábban.
A Ford mérnökei nem ültek sokat az igen nagy számot produkáló modell (hazánkban is 353 darab talált gazdára a Ford Store-okon keresztül) babérjain, és az idei esztendőben már meg is érkezett a frissített változat.
Ezt a csodát próbálhattuk a keddi napon.
A program Szentendrén kezdődött, ahonnan a fővárost kikerülve, Solymáron át, Budakeszit, Törökbálintot érintve kanyarogtunk el a Tordasi Élménybirtokig – hogy ott egy rövid elméleti ismertetőt is kapjunk az új Ford Mustangról.
A programhelyszínen autókat is cserélgetünk egymás között, majd indultunk Köveskálra, a Kővirág étterembe, hogy ebédeljünk is egy jót.
Ott újabb autócsere és irány vissza Szentendrére…
Hát, így telta a Mustang hazai sajtópremierje!
😉
Na, de nézzük a részleteket!
Szentendrére érkezve változatos színpaletta, illetve a két motorváltozat, valamint kabrió és keménytetős változatú gépek vártak ránk.
Úgy gondoltam, alulról kell építkezni, ezért először a kisebb motorral szerelt, mauális váltós „padlizsán színű” kabrió változatba huppantunk és azzal róttuk az első majd 80 kilométert.
A gép igen kényelmes volt, a szél annak ellenére sem volt zavaró, hogy a Mustang nem kapott különböző szélterelő kiegészítőket.
Az első szélvédő, valamint az oldalsó ablakok elég jól terelik a levegőt.
Autópályán haladva 130-nál még beszélgetni is lehet.
A kacskaringós utakon a különböző menetmódokat is kipróbáltuk, a gép nagyon jól fekszi az utat.
Persze, nem szabad egy pillanatra sem elfelejteni, hogy a hátsó kerekekre adja le a pacik összes erejét…!
A sebességváltó szuper!
A digitális műszerfal imádnivaló!
Az első megálló után a sárga, 5.0-ás, V8-as, keménytetős, GT következett.
A gép szintén manuális váltóval volt szerelve.
Ebben a masinában utasként próbáltam ki a Recaro ülést és természetesen az autó menetfunkcióit ekkor is kapcsolgattuk.
A V8-as hangja gyönyörű!
A pacik erejét a motor felől indulva, a seggeden, derekadon, hátadon át a kipuffogóig érzed, ha épp gyorsulni kell…
Mert kell…!
Köveskál megálló, kaja, szörpök, újabb autócsere, „lecc go hom”!
Az utolsó etapra újra én ültem a volánhoz.
Zárásként egy szürke 5.0-ás, V8-as, „10 gangos” automata váltóval szerelt kabrió jutott…
Beszállás, gyors gyújtás, még gyorsabb üléshűtés kapcsolás (ugyanis nagyon meleg van a kocsiban), tető le és irány Balatonfűzfő – mert a lovak is innának…
V8…
Véleményem szerint ez a gépet csak kabrió változatban és csak a nagyobb motorral – ám nem Recaro ülésekkel szabad választani. 😀
A lenyitott tető miatt a motorhang, a kipufogó morgása minden pillanatát óriási élménnyé varázsolja az utazásnak.
A „hagyományos ülések” ráadásul fűthetőek, hűthetőek, így hidegben, vagy melegben sem vagyunk elveszve.
Oldaltartásuk, deréktámasztásuk igen jó.
Értem én, hogy Recaro, de ezúttal számomra nem! Nem mintha bármi óriási hibája lenne, de az „alap” fotelek plusz funkciói kellenek!
Automata, vagy manuál?
A manuális váltó nagyon élvezetes utazást ad, az autók szerelmeseinek.
Az automata pedig rendkívüli kényelmet biztosít.
A tízsebességes váltó hihetetlen profi módon teszi a dolgát.
Ha kell, akár 4-5 sebességi fokozatot kihagyva váltogat fel-le.
Ráadásul mindezt úgy, hogy „gázfröccsöt” adagol a motorba, ezzel a fordulatot kissé meg is emeli, így a gyorsulás töretlen.
A kormánykeréknél található fülekkel természetesen bármikor mi is beleszólhatunk a fokozatok kiválasztásába…
Kabrio?
Fentebb már említettem, hogy szerintem csak a kabrio!
Mondjuk az is igaz, hogy amennyiben hirtelen rákezd az eső, nagyon gyorsan félre kell állni, mert a vászontetőt csak álló helyzetben lehet mozgatni.
Ezt élesben is kipróbáltam, amikor a tesztnap vége felé Békásmegyer magasságában elkapott egy nyári zápor… 😀
Érdekesség, hogy a vászontetőt egy belső kallantyúval lehet rögzíteni a helyére.
Ez ma már nem mindennapi…
Szóval!
Kérnénk szépen az 5.0-ás kabrio automata változatot mielőbb egy hétnyi tesztre!
A szín (padlizsán, kék, szürke, sárga, fekete, …, tök mindegy! 😀
KÖSZÖNJÜK!