Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

2021. töréstesztjei számokban – csillagok és biztonsági besorolások

Posted on 2022.02.24.2022.07.22. By Teszt Elek

2021-ben, ahogy a gazdaságok elkezdtek kilábalni a COVID-19 okozta recesszióból, az autógyártás és -értékesítés is ismét növekedésnek indult. Ugyanakkor a járvány új hullámai, a folytonos zavarok az ellátási láncban, és az anyaghiány továbbra is kihívást jelentett a járműipar számára, és jelentősen növelte az új autók piacra lépési idejét. Az Euro NCAP 59 biztonsági értékelést adott közre, ebből 33 új modellekre vonatkozott, amelyeket a legfrissebb kritériumok szerint teszteltek, 26 pedig korábban már tesztelt típusok új változataira. Az Euro NCAP közzétette továbbá hét, Highway Assist rendszerrel ellátott modell vezetés támogató osztályozását is.

PODCAST NEWS >>>

BEV, PHEV & HEV
A 2021-ben tesztelt új autók fele tisztán elektromos, (plug-in) hibrid vagy üzemanyagcellás volt. Az Euro NCAP elvégezte továbbá 18 korábban tesztelt autó új elektromos és hibrid változatának értékelését is.

KÖZÉPSŐ LÉGZSÁK
A tavaly debütált új biztonsági funkciók között szerepel a középső légzsák, amely oldalirányú ütközések során bekövetkező sérüléseket hivatott csökkenteni. A 33 újonnan tesztelt autó közül 19-ben alapfelszereltségként szerepelt az első ülések közötti középső légzsák.

BALESET UTÁNI MENTÉS
Az Euro Rescue alkalmazás immár az európai autóflotta 1444 autójának mentési lapját tartalmazza. Elektromos és hibrid autók esetén a vészhelyzeti reagálási útmutatók is ingyenesen letölthetők.

A HÁTSÓ ÜLÉSEK BIZTONSÁGA
A legtöbb új autó standard överő-határolót és övfeszítőt kínál (89%). Az I-méretű rögzítési pontok gyakorlatilag alapfelszereltségnek számítanak a hátsó szélső üléseken, de a középsőn nem állnak rendelkezésre. Hátsó fejtámla ostorcsapásos sérülések elleni védelmének értékelése minden harmadik autóban gyenge, vagy marginális.

BIZTONSÁGI TÁMOGATÁS
A tesztek nagy különbségeket mutattak a fejlett vezetéstámogató rendszerek értékelései között. A legjobban a Subaru Outback és a Nissan Qashqai teljesített 95%-os eredménnyel, köszönhetően a kifinomult AEB-nek, a sávtartónak, valamint a sebesség- és éberségfigyelő asszisztens rendszereknek. A lista végén a Dacia Spring (32%) és a Renault ZOE (14%) áll.

CSILLAGOK
Összességében a legújabb modellek nagyon jól teljesítettek a 2021-es kritériumok mentén végzett teszteken. 22 autó kapott 5 csillagot (69%) és 7 autó ért el 4 csillagot (21%). A rangsor végét teljes egészében a Renault és fapados márkája, a Dacia foglalja el a 2, 1, vagy 0 csillagosra értékelt modelljeikkel.

BŐVEBBEN A HIGHWAY ASSIST RENDSZERRŐL

A 2020-as kiadást követően az Euro NCAP további hét olyan autót értékelt 2021-ben, amelyek opcióként kínálnak Highway Assist rendszert. A tesztelt autók köre azt mutatta, hogy a vezetéstámogató rendszerek egyre több járműkategóriában egyre jobban terjednek. Az alapfelszereltségű rendszerek, bár kevesebb funkciót kínálnak, mint a kifinomultabbak, mégis hasznos támogatást nyújtanak a sofőrnek, és a tény, hogy nagy mennyiségben értékesített járművekhez is kínálják őket, azt mutatja, hogy a mobilitás egyre inkább az automatizáltság felé halad. Összességében az ebben a tesztkörben képviselt gyártók egyértelművé tették, hogy autóik milyen szintű támogatást tudnak nyújtani, ugyanakkor óva intettek attól, hogy túlzottan a rendszerre hagyatkozzunk.

ÚJAUTÓ ELADÁSOK
Az elmúlt évben tovább bővült a hibrid és elektromosan tölthető autók piaci részesedése az EU-ban a benzines és dízelmotoros járművek rovására (ACEA, 2021). Az Euro NCAP számára ez a programban szereplő elektromos járművek növekvő számában, az új, csak elektromos járműveket gyártó márkák megjelenésében, és a kategória besorolásai iránti nagy igényben mutatkozott meg. Az év végén a ZOE és a Spring gyenge eredménye megmutatta, hogy a „zöld” nem mindig jelent „biztonságot”.

A 2021-ben eladott új autók körülbelül 93%-a rendelkezik érvényes Euro NCAP biztonsági besorolással, 7% pedig lejárt értkeléssel bír, vagy soha nem kapott minősítést. A naptári év első három negyedévében 9 millió személygépkocsit adtak el az EU-ban, ezek 73%-a 5 csillagos, 16%-a 4 csillagos, 11%-a pedig 3 csillagos vagy annál alacsonyabb minősítést kapott. A legtöbb új autómodell manapság jelentősen meghaladja a jogilag előírt biztonsági követelményeket, és már most is szélesebb körű és magasabb szintű biztonságot kínál, mint amennyit a törvény 2022 júliusától megkövetel.

A legjobb gyakorlatok szabványai, mint például az Euro NCAP csillagbesorolása, egyre inkább elismertté váltak Európa-szerte. A személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó csillagbesorolás segít a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak összehasonlítani a különböző modellekben rejlő biztonsági potenciált, lehetővé téve ezzel, hogy a vásárlásnál a biztonsági faktor is (nagyobb) szerepet kapjon. Ezen túlmenően előmozdítják a szabályozási keretrendszert, hogy folyamatosan javuljanak a járművek biztonsági szabványai.

2021 The year in numbers teljes beszámoló angol nyelven itt érhető el.

www.euroncap.com/en

autoklub.hu

Jármű Tags:Euro NCAP, Euro NCAP törésteszt, Euro NCAP töréstesztjei, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, teszt, törésteszt, törésteszt laboratórium, törésteszt-eredmény, törésteszt-program

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Javában pörög a Nagy Diák Anyanyelvi Teszt
Next Post: Miskolcon készítették és tesztelték az újrahasznosítható maszkot

Kapcsolódó anyagok

  • Ütközéselkerülő rendszer segít megelőzni a villamosbaleseteket Budapesten – egyelőre még csak tesztüzemben Hasznos
  • 15 ezer kilométeres éles teszt vár a tram-train szerelvényekre Jármű
  • Mads Østberggel tesztelt Csucsu a Rally Hungary ERC futamra TesztSztár
  • Idén már jobban teljesítettek az elektromos rollerek a teszteken Jármű
  • Az autók és drónok közti kölcsönhatást is tesztelik Zalaegerszegen Drón
  • Sportolni jó – Suzuki Swift Sport Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Így tesztelhetünk kockázatmentesen egy üzleti ötletet Szolgáltatás
  • A tesztvásárlások alapján ötven százalékkal csökkent az akciós árak szabálytalan feltüntetése Hasznos
  • A friss tesztek alapján negyvenből tizenkét ágynemű, pizsama gyártója “kamuzott” a pamutról Szolgáltatás
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü
  • Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten Jármű
  • Elektromos Ikarus buszt tesztelnek Budapesten Jármű
  • Jól haladnak a tesztek, november végén elindulhatnak tram-train vonatok Jármű
  • Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.