Washingtonnak autonóm tesztautókra van szüksége

Az autonóm járműveket tesztelő társaságoknak január 1-jétől legalább $ 5 millió felelősségbiztosításra lesz szükségük

Az önálló járművek Washingtonban történő tesztelését tervező társaságoknak az állami jogalkotó által megállapított új szabályoknak köszönhetően meredek árat kell fizetniük a biztosításért. Az önjáró technológiát tesztelő cégeknek fizetniük kell egy olyan politikáért, amely legalább $ 5 millió forintot fedezi.

A minimum a rendszeres járművezetők felelősségbiztosítása csak $ 25 000. Ez azt jelenti, hogy a tesztelésre kerülő vállalatokra vonatkozó követelmény autonóm járművek 200-szor magasabb, mint az emberi járművezetők esetében, 2023. január 1-jétől.

Ezenkívül a jogszabályok előírják az autonóm járműveket végző, tesztelő vagy üzemeltető társaságokat az államban az útra való indulás előtt önhitelesítést kell végezni annak biztosítása érdekében, hogy járműveik megfeleljenek az állami követelményeknek.

Eddig csak három társaság szerepel az önhitelesítési folyamat befejezésében. Ide tartoznak az NVIDIA, a Waymo —, amely a Google — tulajdonában van, és a megvásárolt Zoox — készítette: Amazon 2020-ban, és tesztek Seattle-ben. Az északnyugati várost Zoox választotta próbapályának, részben nehéz, gyakran esős körülményei miatt.

“ A sima tenger soha nem tett képzett tengerészt, és pontosan ugyanaz az elv a technológiánkban – mondta Kai Wang, a Zoox előrejelzési igazgatója. “ A kihívások Seattle-ből lehetővé teszi számunkra, hogy finomítsuk szoftvercsomagunkat, és végül javítsuk járműveink viselkedését.”

A tech hub csak egy a számos város közül, amely megnyitja magát az autonóm tesztelés előtt. San Francisco, az autonóm tesztelés másik fontos helye. A GM tulajdonában lévő Cruise LLC tesztel a kaliforniai városban, és lett az első olyan társaság, amely megengedte az utasoknak az autonóm robotaxisban történő túrákat.

carscoops & google fordító