Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Újra itt a legnagyobb hazai téligumi-teszt

Posted on 2019.11.22.2019.11.22. By Teszt Elek

20 szett, 7 pontozási kategória, 1 tél

A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét, hogy felhívja a figyelmet a téli közlekedésbiztonság és az autóvezetői tudatosság jelentőségére. Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelő abroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.

A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.

„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, az idén 20 éves Használtautó.hu szakértője.

A mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
  2. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  3. Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  4. Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  5. Menetzaj 50 km/óránál
  6. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.

Összértékelés szerinti sorrend Súlyozott végeredmény (%)* és értékelés
Bridgestone Blizzak LM005 95,5% Nagyon jó
Goodyear UltraGrip 9 93,7% Nagyon jó
Dunlop Winter Sport 5 89,7% Jó
Continental WinterContact TS 860 88,8% Jó
Michelin Alpin 6 88,6% Jó
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) 87,4% Kielégítő
Barum Polaris 5 87,0% Kielégítő
Hankook Winter iCept RS2 W452 86,7% Kielégítő
BFGoodrich G-Force Winter 2 86,6% Kielégítő
Goodride SW608 86,0% Kielégítő
Apollo Alnac 4G All Season (négyévszakos) 82,9% kielégítő
Laufenn LW31 I Fit 82,1% kielégítő
Kormoran Snow XL 81,5% kielégítő
Nexen N-Blue 4Season WH17 (négyévszakos) 81,1% kielégítő
Bridgestone WeatherControl A005 (négyévszakos) 77,8% Rossz
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,3% Rossz
Új (tesztgyőztes) nyári gumi 73,8% Rossz
Használt téli gumi 70,8% Rossz
Használt Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 66,8% Rossz
Használt nyári gumi 64,3% Rossz

* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20%-os, a kopási kép 10%-os, a zajszint és a kigurulás 5-5%-os figyelembevételével

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumi alapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk. Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”

A TOP 10 abroncsszett árai (Forrás: nonstopgumi.hu) Ár (205/55 R16)
Bridgestone Blizzak LM005 27 676 Ft
Goodyear UltraGrip 9 32 186 Ft
Dunlop Winter Sport 5 32 236 Ft
Continental WinterContact TS 860 31 874 Ft
Michelin Alpin 6 32 573 Ft
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) 31 622 Ft
Barum Polaris 5 18 637 Ft
Hankook Winter iCept RS2 W452 25 141 Ft
BFGoodrich G-Force Winter 2 20 516 Ft
Goodride SW608 nem elérhető
Jármű Tags:téligumi-teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A FlixBus és az MCI az USA első 100 százalékban elektromos távolsági buszát teszteli Kaliforniában
Next Post: Emberi hiba és rossz menedzsment okozhatta a Galileo zavarát a tesztelés alatt

Kapcsolódó anyagok

  • A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét Jármű
  • Jöjjön a Lada Kalina vers ma Jármű
  • Tesztüzemben a Déli pályaudvar új utastájékoztató monitorjai Hasznos
  • “Háromszázzal száguldozva” Jármű
  • A Blizzak LM005 a német és angol szaksajtó számos tesztjén nyerte el a legmagasabb minősítést Jármű
  • Szegeden tesztel a Lufthansa Systems Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü
  • Országos teszt az esetleges áramhiányok kezelésére Hasznos
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • Tesztüzem indul 11 áruháznál a használt étolaj visszagyűjtésére Hasznos
  • A Deák térnél tesztelnek Jármű
  • Gyűrődésmentes útburkolat tesztelnek a győri Jókai utcában Hasznos
  • Elektromos meghajtású csuklós busz közlekedik a fővárosban a Zöld Busz Programban Jármű
  • Elkezdődött az új típusú jegy- és bérletautomaták tesztelése Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.