Tesztvezetésen az innovatív 48V-os hibrid motorral szerelt új Avenger e-Hybrid modell
- A Jeep® márka meghívja a nemzetközi szaksajtó képviselőit, hogy próbálják ki e-Hybrid modellkínálatát, és ismerjék meg az innovatív 48V hibrid motortechnológia legfontosabb jellemzőit.
- Március 12-től az újságírók Balocco és környékén tehetik próbára az Avenger e-Hybrid modellt; a két kijelölt útvonalat úgy terveztük meg, hogy a lehető legteljesebb mértékben kihangsúlyozzák a modell alapvető Jeep-karakterét.
- A tesztprogram során a legújabb Jeep Renegade és Jeep Compass e-Hybrid modelleket is lehetőség nyílik kipróbálni.
Exkluzív Jeep podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Március 12 és 20 között az autóipari kísérleti fejlesztés nemzetközi etalonjának számító Balocco fogadta azokat az európai újságírókat, akik exkluzív lehetőséget kaptak arra, hogy elmélyüljenek az ikonikus Jeep® márka e-Hybrid járműveinek egyedülálló jellemzőiben, és megismerjék az elsőként bemutatkozó új Avenger e-Hybrid modellváltozatot. Napjaink számos Jeep modellje Baloccóban öltött testet, így például a Renegade is; Balocco az elképzelhető összes közúti tesztkörnyezet mellett Európa legjobb tereppályáját is kínálja.
„A Jeep számára kiemelkedően fontos az Avenger e-Hybrid modell, hiszen még teljesebbé teszi a ’választás szabadságát,’ amit ügyfeleink részére biztosítunk.” – mondta Eric Laforge, a Jeep márka európai igazgatója. „A benzines és tisztán elektromos modellek mellett egy harmadik lehetőséget kínál, egyben kedvező belépési pontként szolgál a villamosítás világába azok számára, akik még nem érzik készen magukat arra, hogy csatlakozzanak a piac evolúciójához. Az új Avenger e-Hybrid a villamosítás és az automata sebességváltó társításával sokak vágyát elégíti ki ebben a helyzetben.”
A sajtónapok sorát, ahol a résztvevők megtapasztalhatják, hogy a Jeep márka egyedüliként kínál olyan mild hibrid hajtásláncot, amely úgy viselkedik, mint egy full hibrid, az új Jeep Avenger e-Hybrid nyitja meg. A kivételes menetképességeket minimális CO2-kibocsátással társító, új Jeep Avenger e-Hybrid innovatív 48V hibrid motorjával még mélyebbre meríti a Jeep márkát a villamosítás világában.
Az újságírók személyesen is megtapasztalták, hogy az új Avenger e-Hybrid erőforrása a technológiai fejlettség elképzelhető legmagasabb szintjét képviseli, egyszerre komfortos és erőteljes. Az élvonalbeli technológia jóvoltából az új Avenger e-Hybrid kivételesen kifinomult vezetési élményt kínál. A szerencsés újságírók kis sebességnél megtapasztalhatják a tisztán elektromos közlekedés előnyeit, köszönhetően a hatfokozatú e-DCS6 duplakuplungos automata sebességváltóba integrált villanymotornak.
Az útvonal az Avenger személyiségének kettősségét követi: a modell aszfalton és terepen egyaránt könnyedén mozog. Egyfelől a közúti tesztútvonalon a vezetők kiismerhetik a hibrid funkciókat (energia-visszanyerés, tisztán elektromos üzem kis sebességnél), másrészt megtapasztalhatják az olyan, fejlett technológiai funkciókat, mint a 2. szintű autonóm vezetés. Másfelől az offroad útvonalon a modell bizonyíthatja terepalkalmasságát, kiaknázva az olyan különleges funkciókat, mint a Selec-Terrain, a lejtmenetvezérlő, illetve geometria jellemzőit: a kiemelkedő szabad hasmagasságot és a terepszögeket. A résztvevőkre mindkét útvonalon egy-egy kihívás vár, amelyekkel tesztelhetik az új Avenger e-Hybrid tudását: aszfalton a lehető legtöbbet kell elektromos üzemben hajtaniuk, terepen pedig akadálypályán teljesíteniük.
Az új Avenger e-Hybrid úgy született, hogy első belépési pontként szolgáljon a villamosítás világába. Hajtáslánca egy kis tömegű 48V hibrid rendszerre épül, amely csaknem maradéktalan hibrid élményt ígér. A 100 lóerős belső égésű motor és a 21 kW-os villanymotor párosítása – amelyhez a villanymotorral integrált, hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó és az ékszíjon keresztül működő, 48V-os indítófunkció társul – finom átmenetet kínál az elektromos közlekedésbe, és nem mellékesen további CO2-csökkentést eredményez. A 0,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a vezetőülés alatt helyezkedik el, így nem rabol hasznos helyet a belső térből: a helykínálat megegyezik a benzinmotoros Avenger modellével.
A teljes 48V hibrid rendszer csupán 60 kg-mal nyom többet, mint egy szokásos automata sebességváltó. Ezáltal az új Avenger e-Hybrid tömege mindössze 1280 kg.
Az új Avenger e-Hybrid üzemanyag-fogyasztása jelentősen alacsonyabb, miközben a regeneratív fékrendszer jóvoltából képes energiát visszanyerni és eltárolni, majd azt szükség esetén a hibrid ciklusban felhasználni. Ezen túlmeően a 48V hibrid rendszerbe integrált, villamosított automata sebességváltó akár 20 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást a hagyományos automata sebességváltókhoz képest. A 48V hibrid rendszer fogyasztása összességében 13%-kal kevesebb, mint a belső égésű motorral szerelt modellé; ha csak városban használják az autót, a WLTP ciklus szerint mért fogyasztás akár 28 százalékkal is kedvezőbb lehet.
Az új Avenger e-Hybrid CO2-kibocsátása így mindössze 111 g/km CO2, a WLTP ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig 4,9 liter/100km.
Ráadásul a villanymotor és a benzinmotor egymástól függetlenül képesek hajtani az első kerekeket. Így aztán minden kissebességű manővert csendesen, tisztán elektromos üzemben hajt végre a modell a városi menetidő több mint 50 százalékában, ezzel csökkentve a mindennapi közlekedéssel járó stresszt. Az új Avenger e- Hybrid rendkívül kényelmesen vezethető, az e-parking funkcióval végrehajtott, manőverezéstől kezdve az e-kúszás és e-dugókövetés funkciókig, amelyek elviselhetővé teszik a forgalmi dugókat.
Ráadásul az új Avenger e-Hybrid akár 1 kilométert képes megtenni anélkül, hogy beindítaná belső égésű motorját. Így különösen csendesen tud haladni emisszió-korlátozás alá eső városrészekben, például 30-as zónákban.
Az új Avenger e-Hybrid a full hibridek legkívánatosabb tulajdonságait kínálja: fenntartható, mégis kényelmesen vezethető. Emellett kedvünk szerint a vezetés izgalmához is hozzájárul, köszönhetően az E-Boost funkciónak. Ebben az üzemmódban a villanymotor 55 Nm-es maximális nyomatéka hozzáadódik a benzinmotor pillanatnyi forgatónyomatékához. Ez még rugalmasabbá teszi az autót kis fordulatszámokon, illetve elinduláskor.
A hibrid rendszer a 48V-os ékszíjas motorindító funkcióval együtt villámgyors, mégis rezzenéstelen átállást tesz lehetővé az elektromos és belső égésű üzemmódok között.
Az új Avenger e-Hybrid ugyanakkor egy másik olyan jellemzővel is bír, amely egyszerűbbé és élvezetesebbé teszi a vezetést: ez az új e-DCT6 sebességváltó, amely immár az Avenger kínálatában is elérhető, és amely városban és autópályán egyaránt stresszmentes vezetést tesz lehetővé, míg a kormányon elhelyezett váltófülek élvezetessé is teszik ezt a megnyugtató vezetési élményt.
Az új Avenger e-Hybrid szabad hasmagassága meghaladja a 200 mm-t. Terepszöge elöl és középen 20 fok, hátul 34 fok; azaz hiánytalanul kínálja a minden Jeep modellre jellemző, legendás terepalkalmasságot – épp csak hibrid hajtáslánccal. Az autó hat különböző üzemmódot kínál: hármat városi és hosszú távú használatra (normál / öko / sport), és hármat terepre (homok / sár / hó.) Ezen kívül ott a lejtmenet-vezérlő rendszer, amely meredek lejtőn megakadályozza a jármű megcsúszását és elszabadulását.
Az új Avenger e-Hybrid háromféle kivitelben elérhető.
Mindhárom alapfelszerelésként kínálja a teljes digitális vezetői környezetet. A 7 colos műszeregységet, a vezeték nélküli Android Autó és Apple CarPlay okostelefonos integrációt, a LED fényszórókat, a Selec-Terrain rendszert, a kormánykerékre szerelt váltófüleket, valamint a hiánytalan vezetőtámogató és biztonsági arzenált. Ezen túlmenően mindenki saját ízlése és igényei szerint választhat a felszereltségi szintek között.
A Longitude, az új Avenger e-Hybrid belépő kivitele stílusos és sokoldalú modell, 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal. A sebességtartó automatán túl a biztonsági és technológiai felszereltség terén sem kell kompromisszumot kötni. Olyan funkciók állnak rendelkezésre, mint az autonóm vészfékrendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávban tartó segédlet, vagy a vezető éberség-felügyelet. Ezt követi az Altitude, amely még stílusosabb, még kényelmesebb formában invitál a Jeep-utazásra.
A külső megjelenést 17 colos keréktárcsák teszik látványosabbá. Az utastérben prémium ülések teremtenek elegáns környezetet. Olyan további funkciókat kínál ez a szint, mint a 10,25 colos, tisztán digitális műszeregység vagy az adaptív sebességtartó automatika, még vonzóbbá téve a modellt. Végezetül a csúcson a Summit kivitel található – a család zászlóshajója, amely a műszaki tartalom, a stílus és a funkcionalitás terén egyaránt a lehető legtöbbet kínálja, a 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal megtámogatott, látványos külső megjelenéstől kezdve a teljes LED-es első és hátsó lámpatestekig.
Az utastérben többszínű hangulatvilágítás, valamint keret nélküli, fényre elsötétedő (elektrokróm) visszapillantó tükör emeli a környezet kifinomultságát. A Summit páratlan fedélzeti technológiái között említést érdemel a kulcs nélküli nyitás és indítás, a holttér-felügyelet, a 180 fokos tolatókamera, amely madártávlati képet is képes biztosítani, a körkörös parkolóradarok, az automatikus távolságifény-vezérlés, az érintés nélkül nyitható csomagtérfedél, valamint a 2. szintű autonóm vezetési technológiák.
Az ügyfelek mindemellett egyéni kívánságaik szerint alakíthatják autójukat az opciós csomagok tudatosan kis számú kínálatából. Olyan, minden igényt kielégítő lehetőségek állnak rendelkezésre, mint a JBL prémium audiorendszer, a bőrülések (vezető oldalán motoros állítással és masszázsfunkcióval), vagy a 2. szintű autonóm vezetés opciója.
Egy sor szabadidős extra is rendelkezésre áll, kezdve a közelmúltban bevezetett napfénytetővel, amely friss levegővel tölti meg a belső teret.