Tesztelnék, hogyan szólíthatóak meg a fiatalok

Newspaper, eyeglasses, pen, and coffee cup on the table

Az EU 9 millió euróval támogatja a fiatalokat megszólító, több országot érintő újságírást

    Az Európai Bizottság 9 millió euró (mintegy 3,6 milliárd forint) értékű pályázati felhívást tett közzé, hogy ösztönözze a fiatalokat célzó, az aktuális ügyekről szóló, határokon átnyúló perspektívát bemutató híradások készítését – tájékoztatott a brüsszeli testület csütörtökön.

    A pályázat célja, hogy “a szerkesztői függetlenség teljes szavatolása” mellett támogassa az európai fiataloknak szóló és általuk előállított, az aktuális kérdésekről szóló tartalmak készítését.


    A pályázat keretében a hírműfajjal foglalkozó médiaszervezetek és a nonprofit ifjúsági szervezetek kapnak lehetőséget arra, hogy határokon átívelő, azaz legalább öt tagállamból és legalább öt szervezet bevonásával indítsanak kezdeményezést, illetve teszteljenek olyan innovatív módszereket, amelyekkel jobban megszólíthatók az európai fiatalok.


    A pályázatok benyújtásának határideje 2024. január 29., a kezdeményezések megvalósítása várhatóan 2024 nyarán kezdődhet meg.


    A brüsszeli közlemény Vera Jourová értékekért és átláthatóságért felelős uniós biztost idézte, aki azt írta: több információra és kevesebb dezinformációra van szükség. A tényeknek és a híreknek mindenkihez el kell jutniuk. El kell elérni a fiatalokat új, személyre szabott formátumokkal. Az uniós pályázat ezt támogatja, teljes szerkesztői függetlenség mellett bevonva az EU média- és ifjúsági szervezeteit.


    Thierry Breton belső piacért felelős uniós biztos hozzátette: az EU legújabb finanszírozási lehetősége összhangban van azzal a szélesebb körű stratégiával, mely javítani kívánja az információhoz való hozzáférést és az innovációt a hírmédia-ágazatban. Szavai szerint alapvető fontosságú, hogy a média sokszínű és vonzó tartalmakat kínáljon, olyat, amelyet az európai fiatalok készítettek az őket foglalkoztató témákban.