Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tesztelés extrém körülmények között

A tesztelés olyan, mintha a Mont Blanc csúcsától a Szahara sivatagig utaznánk az Antarktiszon keresztül, és mindezt úgy, hogy nem teszünk meg 10 méternél többet. Az új hibrid- és elektromos motorokat a legkeményebb körülmények között tesztelik, annak érdekében, hogy kielemezzék a rendkívüli helyzetekben történő viselkedésüket. Dél-Európa egyik legmodernebb tesztközpontja a SEAT S.A. üzemében található, ahol a klíma-kamrákban történő tesztelés során nem kell elhagyni a martorelli műszaki központot azért, hogy a legszélsőségesebb hőségből eljussunk a vizet néhány ezredmásodperc alatt megfagyasztó hőmérsékletig.

Mínusz 40 fokon. Vicente Sancho, a SEAT S.A. motorfejlesztési központjának mérnöke a SEAT Leon e-HYBRID elektromos motorjának reakcióit teszteli. Első dolga, hogy felvegye a thermo-kabátot, a túrabakancsot, a kesztyűt és a gyapjúsapkát. Nem is csoda, hiszen mínusz 40 Celsius-fokos helyiségbe kell bemennie. „Azt szeretnénk megnézni, hogy mennyi időbe telik, amíg egy elektromos vagy hibrid motor leolvasztja a teljesen jeges szélvédőt” – mondja Vicente Sancho.

Az autó először 10 órán keresztül akklimatizálódott a kamrában, ezután vízzel permetezték le, amely rögtön jéggé fagyott. Vicente beül az autóba, bekapcsolja a klímaberendezést, és 20 percen belül a szélvédőn lévő szilárd jégréteg teljesen elolvad. E tesztek mellett a központ csapata azt is ellenőrzi, hogy minden alkatrész tökéletesen működik-e ezen a hőmérsékleten, hiszen a járműnek még az Antarktiszra való utazáskor is 100%-os teljesítményt kell nyújtania.

Plusz 60 fokon. A szomszédos helyiségben óriási hősugárzók melegítik fel a termet plusz 60 fokra, és a fénypanelek olyan intenzívek, mintha a sivatagi napsütésben lennénk.  Ebben a teremben már más az öltözet, és a legfontosabb a védőszemüveg használata. „Az ilyen tipusú teszt azért szükséges, hogy ellenőrizzük az összes alkatrész állóképességét a szélsőséges hőségben. Nem kell a sivatag közepén élni ahhoz, hogy egy autó kibírja a plusz 50 fok feletti hőmérsékletet. Az is fontos, hogy ellenőrizzük, hogy az autó ellenáll-e az ultraibolya sugaraknak, és így garantálható-e a fényezés, valamint a többi elem minősége” – mondja Vicente.

5000 méter magasan. A magassági tesztek szintén kulcsfontosságúak. „Néhány autóvezetőnek talán eszébe sem jut, hogy 5000 méteres magasságba autózzon fel, de ez elkerülhetetlen például az olyan országokban, mint Mexikó, ahol igen sok SEAT-ot értékesítenek.” Az autót ilyen magassági körülmények között tesztelő csapatnak speciális orvosi vizsgálaton kell átesnie, hogy beléphessen a létesítménybe, és órákon át vezethessék a járművet

540 mbar légköri nyomás. És mi történik akkor, ha még nagyobb magasságban kell tesztelni? Itt lép be a technológia, és a mérnökök helyét már egy robot veszi át, mely a kívül lévő szimulátortól kapja az utasításokat, és zökkenőmentesen felvezeti az autót a Mont Blanc csúcsára anélkül, hogy a kocsi elhagyta volna Martorellt.

Évente 14.300 motorteszt.  A klíma-kamrákon túl ez a tesztközpont kilenc multienergia paddal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik bármely motortípus vizsgálatát a fejlesztési fázistól a tanúsítványig. Ezek napi 24 órában működnek, és évente több mint 14.000 motort tesztelnek, különös hangsúlyt helyezve az elektromos hajtásokra. „A motorok teszteléséhez használt új berendezések, és a csapatok magas szintű műszaki tudása lehetővé teszi az új motorok tesztelését és kalibrálását. Így érhető el az optimális teljesítmény, melynek során kiemelten kezelik a hibrid és elektromos motorok tesztelését” – mondta a SEAT S.A. kutatásért és fejlesztését felelős alelnöke, Dr. Werner Tietz.