Kőkemény teszten bizonyított a Toyota GR Yaris

A Toyota GR Yaris jobb köridőt futott, mint a több mint ötször drágább és kétszer erősebb Nissan GT-R Nismo

Ismét bebizonyosodott, hogy Dávid olykor képes legyőzni Góliátot, avagy jelen esetben inkább Godzillát, a japán autóipar egyik élő legendáját, amely arról vált híressé, hogy a jóval drágább Porschékat verte meg különböző köridőmérések során. Persze az alig egy éves Toyota GR Yaris is jó úton van a legendává válás felé, amiben már a Nissan GR-R Nismo skalpja is segíti.

Sokan felkapták a fejüket idén januárban, amikor egy Toyota GR Yaris a Japánban található Tsukuba versenypályán jobb köridőt futott, mint a Nissan GT-R legerősebb és legkönnyebb csúcsváltozata, a 2020-as modellévű Nismo.

Igaz, az a bizonyos GR Yaris messze volt a szériaautótól, ugyanis a HKS tuningcég rengeteg módosítást hajtott végre rajta, többek között teljesen új, alaposan kiszélesített „Rocket Bunny” aero-csomaggal, hatalmas hátsó szárnnyal, ültetett sportfutóművel és Yokohama Advan A052 semi-slick abroncsokkal látta el. De a lényeg a motorháztető alatt volt, ott ugyanis az 1,6 literes, háromhengeres G16E-GTS motorból nagyobb turbóval és töltőlevegő-hűtővel, víz- és nitróbefecskendezéssel több mint 450 lóerőt hoztak ki az eredeti 261 helyett, ráadásul a motor belső alkatrészeinek cseréje nélkül. A tuningolt GR Yaris 58,40 másodperc alatt ért körbe Tsukuba aszfaltcsíkján, míg a szériaautók rekordját a Nissan GT-R Nismo 59,36 másodperccel tartja a mai napig.

Persze egy tuningolt autót nem illik összehasonlítani egy szériaállapotúval, még akkor sem, ha az előbbi egy kisautó, utóbbi pedig egy legendás szupersportautó legélesebb, legjobban kihegyezett csúcsváltozata. De a világ legrégebbi autós lapja, az 1895 novembere óta minden héten megjelenő angol Autocar nemrég bebizonyította, hogy egy teljesen gyári GR Yaris is >>>

READ  Űrkutatási tesztlaboratórium nyílt az MTA Energiatudományi Kutatóközpontban