Négy hazai üzemeltető is teszteli az MAN Lion’s Intercity LE buszt

November 2-án tartotta az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. az MAN Lion’s Intercity LE magyarországi premierjét. A fóti kirendeltségen a szaksajtó képviselői és ügyfelek is alaposabban megismerhették, illetve menet közben is kipróbálhatták az oroszlános gyártó legújabb autóbuszát. A rendezvényt követően négy üzemeltető is megkapja rövid tesztelésre a sokoldalúan alkalmazható típus két demópéldányát.

  • Igazi sokoldalú, rugalmasan specifikálható, alacsonybelépésű autóbusz
  • Két demóbusz eltérő alkalmazási területekre
  • A vendégek visszajelzései és észrevételei

Hazánkban is sikeres piaci szereplésre számíthat az MAN Lion’s Intercity LE, hiszen a gyártó városi és távolsági buszainak legfőbb erényeit, egyedi stílusát, korszerű műszaki megoldásait, minden igényt kielégítő biztonsági és kényelmi berendezéseit, ergonomikus vezetőállását és jövőbe mutató szolgáltatásait ötvözi. Mindezt olyan rugalmas és széles körű specifikációs lehetőségekkel társítva, hogy az alacsonybelépésű jármű a várositól a távolsági alkalmazásokig szinte mindenféle feladatra optimalizálható.

Jól tükrözi ezt a külső megjelenése is, hiszen elölről a Lion’s City, míg hátulról a Lion’s Coach formavilágát idézi. Ezzel összhangban a Lion’s Intercity LE kétféle vezetőállással rendelhető, az egyik inkább a városi, a másik inkább a távolsági felhasználás követelményeihez ideális. Az utasülések szintén széles választékkal állnak rendelkezésre az egyszerűtől a dönthető háttámlájú, kartámaszos, hárompontos biztonsági övvel felszerelt, igényes kárpitozású modellekig. A kapaszkodók és a tetőpolcok kialakítási lehetőségei szintén ezt a sokoldalúságot tükrözik, akárcsak az elektromos vagy pneumatikus működtetésű ajtók és a gumiabroncsméretek kínálata. A korszerű, Euro VIe minősítésű, 280, 330 és 360 lóerő teljesítményszintekkel elérhető D15-ös dízelmotorhoz pedig ZF vagy Voith automatikus sebességváltó kapcsolódik.

Más karakterek

A hazai bemutatón két demóbuszt tekinthettek meg a résztvevők. A rövidebb modell inkább városi/elővárosi kivitel 12,45 méter hosszúságával, 6,3 méter tengelytávolságával, 49 ülő-, illetve 45 állóhelyével és mechanikusan működtethető kerekesszékes rámpájával. A másik jármű viszont hosszabb távú városközi feladatokhoz ideális 13,15 méter hosszúságával, 7,0 méter tengelytávolságával, 53 ülő- és 49 állóhelyével, elektromos működtetésű kerekesszékes rámpájával és csomagtartó polcaival. Továbbá ebben a buszban minden ülőhelyhez olvasólámpa, levegőbefúvó és USB-csatlakozó is tartozik. Mindkét tesztjármű azonos hajtásláncot kapott, 330 lóerős motorral és ZF EcoLife 2 hatfokozatú, automatikus sebességváltóval.

Első benyomások

A premier vendégeitől igen kedvező visszajelzések érkeztek az egyik demóbusz kipróbálása után. Az utasként résztvevők dicsérték a nagy belmagasságnak és a hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően tágas és világos utasteret, az ülések kényelmét és a jármű csendességét. Akik pedig vezették is a buszt, kiemelték a dinamikus hajtásláncát, a kiváló kilátást és fordulékonyságot, a könnyű kezelhetőségét, valamint az ergonomikus műszerfalát. Minden bizonnyal az üzemeltetői tesztek is hasonlóan pozitív eredményekkel zárulnak majd.