Teszt bizonyította, hogy nem lehet a reklámokkal átvágni a fiatalokat
8 ezer fiatalt már nem lehet becsapni megtévesztő reklámokkal
Lezárult a Versenyben az erő! – Nagy Diák Versenykultúra Teszt első fordulója, amit a DUE Médiahálózat edukatív céllal indított útjára. A játék kitalálóinak fontos volt, hogy a résztvevők a fogyasztói tudatosság és a gazdasági versenyterület témakörében minél nagyobb ismeretre tegyenek szert. A tesztet rengetegen, több mint 8 ezren töltötték ki.
A DUE Médiahálózat a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával hirdette meg a Nagy Diák Versenykultúra Tesztet március 8-án.A résztvevőknek egy 24 kérdésből álló feladatsort kellett kitölteniük a DUE online felületén. A kvíz első része olyan fontos témákkal foglalkozott, mint a megtévesztő és tiltott reklámok.
A Nagy Diák Versenykultúra Teszt első fordulójában 8 ezer 14 és 24 év közötti fiatal vállalkozott a mintegy negyed órát igénybe vevő tesztkitöltésre. Az online tesztet két forduló követi, amit a 26. Országos Ifjúsági Sajtófesztivál keretében rendez meg a DUE Médiahálózat 2019. május 28-án Budapesten, az Akvárium Klubban.
A második fordulóba ezer fiatal kap meghívást, hogy élőben mérjék össze tudásukat egy teszt kitöltésének segítségével. Ebből a fordulóból a 12 legjobb versenyző jut tovább a délutáni döntőbe, ahol egy élő kvízműsorban versenghetnek a legjobbak. Az első helyezett egy Samsung Galaxy S9+ telefon boldog tulajdonosaként távozhat a Sajtófesztiválról.