Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

5 csillagos Lexus UX

Posted on 2019.05.23.2019.05.23. By Teszt Elek

Remekült vizsgáztt a Lexus vadonatúj, sikervárományos kompakt crossovere, az UX a 2019-es Euro NCAP biztonsági teszten. A piacra valósággal berobbanó modell kategóriaelső eredményt ért el a sérülékeny közlekedők (gyalogosok és kerékpárosok) védelme terén, és a legjobbak egyikként végzett a felnőtt és gyermek utasvédelemben. Mindebben kétségkívül komoly szerepe volt a vadonatúj, extrém szilárd GA-C padlólemeznek és a modell esetében alapfelszereltségként kínált, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárházát csokorba fogó Lexus Safety System + rendszernek.

Az vadonatúj Lexus UX crossover maximális, 5 csillagos besorolást kapott a járművek biztonságát vizsgáló 2019-es Euro NCAP teszten. Az UX nemcsak merész dizájnjával és összetéveszthetetlen stílusával emelkedik ki a mezőnyből, hanem azzal is, hogy ez az egyik legbiztonságosabb autó a vezető és az utasok számára (96 százalékos eredmény a felnőtt utasok, 85 százalékos eredmény a gyermek utasok védelme terén). Az UX az egyik legmagasabb pontszámot érte el az új, jóval szigorúbb 2019-es értékelés alapján, és a kategória legjobbjának bizonyult a gyalogos- és kerékpáros-gázolásokat vizsgáló Automatikus Vészfékezés teszten (82 százalékos eredmény a sérülékeny közlekedők védelme terén).

Az autó felszereltségének része a márka fejlett aktív védelmi rendszereit összefogó Lexus Safety System + csomag, emellett pedig az UX passzív biztonsága is kimagasló, ami többek közt az ultra-szilárd GA-C padlólemeznek és az alapáron kínált 8 légzsáknak köszönhető. A második generációs Lexus Safety System + néhány új rendszert is tartalmaz, így még hatékonyabban segít a balesetek megelőzésében vagy következményeik mérséklésében. Ilyen újdonság, hogy az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) immár képes a kerékpárosok nappali észlelésére, a gyalogosokat pedig éjjel és nappal is felfedezi. A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens a SAE szabvány 2. szintjének megfelelő önvezető képességgel ruházza fel az autót, így a vezetőnek ritkábban kell beavatkoznia az autó haladásába, ám közben mindvégig kezében tartja a jármű irányítását. A Lexus Safety System + már az európai Lexus-modellek 99 százalékához elérhető, összhangban a Lexus azon törekvésével, hogy a fejlett biztonsági technológiák ne csupán a gazdagon felszerelt csúcsmodellek privilégiumai legyenek, hanem a Lexus teljes termékkínálatában elérhetővé váljanak.

A Lexus Safety System + a legmodernebb rendszereket kínálja, köztük olyanokat mint:

  • az Ütközést megelőző biztonsági rendszer, nappali kerékpáros-, és éjszakai gyalogosészleléssel
  • a Dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika
  • a Jelzőtábla-felismerés
  • a Sávkövető asszisztens
  • az Automatikus távfény-vezérlés

ÜTKÖZÉST MEGELŐZŐ BIZTONSÁGI RENDSZER

Az ütközést megelőző biztonsági rendszer immár éjszaka is képes érzékelni a gyalogosokat, és nappali világításnál a kerékpárosokat is felismeri. Ehhez javítani kellett a kamera érzékenységén és dinamikus működési tartományán, hogy a rendszer akkor is ‘lássa’ a sötétben az autó előtt feltűnő gyalogosokat, ha egy szembejövő jármű fényszórója zavarja meg a képet. Emellett szélesebbre vették a milliméteres hullámhosszú radar látószögét, így a berendezés nappal a kerékpárosokat is képes azonosítani. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy nagy valószínűséggel ütközésre kerül sor, automatikusan aktiválja a fékeket, hogy megelőzze a balesetet, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

DINAMIKUS RADARVEZÉRLÉSŰ SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA

A rendszer egy milliméteres hullámhosszú radar és egy kamera segítségével érzékeli a Lexus előtt haladó járművet, és megfelelő követési távolságot tart. Ha az elöl haladó jármű megáll, a rendszer az UX-et is állóra fékezi. Ha a jármű elindul, az UX továbbra is a nyomában halad, ha a vezető erre ad utasítást. Ez a megoldás különösen hasznos a gyakori megállásokkal/elindulásokkal tarkított forgalomban, mert csökkenti a vezető kifáradását.

JELZŐTÁBLA-FELISMERÉS

Az új UX jelzőtábla-felismerése (RSA) azonosítja a forgalmi táblákat, és megjeleníti azokat a multi-információs kijelzőn. A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikával összekapcsolt rendszer képes a közlekedési táblákon jelzett sebességkorlátozáshoz igazítani a jármű sebességét – és ehhez elég egyetlen gombnyomás. Az RSA minden fontos jelzőtáblát felismer, beleértve a világító vagy villogó jelzéseket is.

SÁVKÖVETŐ ASSZISZTENS

A sávkövető asszisztens segít a vezetőnek, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa autóját. A berendezés a kanyarokban is tartja a sáv nyomvonalát, méghozzá szűkebb íveken is, mint a korábbi rendszer. Ha a program azt érzékeli, hogy az autó az irányjelző használata nélkül kitérni készül a sávból, kisodródás-megelőző üzemmódba kapcsol, visszakormányozva a járművet a forgalmi sáv közepére.

AutomatiKUS TÁVFÉNY-VEZÉRLÉS

A Lexus Safety System + csomag alapfelszereltségként tartalmazza az automatikus távfény-vezérlést, ami automatikusan kikapcsolja a távolsági fényt, ha szembejön egy másik jármű, majd ha elhaladt, visszavált a távfényre. Opcióként egy még kifinomultabb rendszer is szerepel az UX kínálatában: az adaptív távfény-vezérlés, amelynek három fénycsóvás LED fényszórója tökéletes látási viszonyokat biztosít éjszaka, megakadályozva, hogy az UX fényszórója elvakítsa a szembejövőket. A lámpatest tizenegy, egyenként vezérelhető LED fényforrásának automatikus fel/lekapcsolásával precízen behatárolható a megvilágított terület a szembejövő járművek előtti útszakaszon.

Jármű Tags:Euro NCAP, EuroNCAP, Lexus, Lexus UX, NCAP, UX

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Teszt bizonyította, hogy nem lehet a reklámokkal átvágni a fiatalokat
Next Post: Játékjárművek és gyermekgondozási cikkek buktak meg a teszteken

Kapcsolódó anyagok

  • Magyar fejlesztésű, kerékpárra építhető nyomkövetőt tesztelt a magyar bajnok Hasznos
  • “Háromszázzal száguldozva” Jármű
  • A Deák térnél tesztelnek Jármű
  • A Mátrai Erőmű és térségében folytatódik a HUMDA Zöld Busz Program mintaprojektje Jármű
  • Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat Hasznos
  • A Scania és a HAVI a közúti árufuvarozást végző teljesen önvezető járművek első európai pilot projektjében Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Elektromos buszokat tesztelnek a fővárosban Jármű
  • Kerékpárszállítási lehetőséget tesztelnek az egyik CAF-villamoson Jármű
  • Féléves tesztidőszak alatt akarja bebizonyítani #KariGeri, hogy f***a dolog, ha kitiltja az autókat a Lánchídról Jármű
  • Az MTÜ önkéntes adatszolgáltatói tesztidőszakot indított Kütyü
  • Alaposan vizsgálták a “natúr”, “bio” vagy “vegán” megjelöléssel kínált termékeket Szolgáltatás
  • Baktériumfajokkal és a koronavírus-család törzsével szemben is tesztelték a csomagolóanyagokat Hasznos
  • A friss tesztek alapján negyvenből tizenkét ágynemű, pizsama gyártója “kamuzott” a pamutról Szolgáltatás
  • Och så kan det vara Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.