Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Terepteszten az új Scania 560 R XT (2.)

Posted on 2022.03.29.2022.07.22. By Teszt Elek

Mint arról egy nappal korábban már hírt adtunk, üzemanyag-takarékosabb, kényelmesebb és egyszerűen sokkal vezethetőbb, mint korábban – a Scania 560 R XT új Super hajtáslánca egyaránt megkönnyítette a Fermgruppen AB fuvarozóvállalat és Frida Lautin gépkocsivezető dolgát az észak-svédországi erdőkben végzett napi farönkszállítási feladataik során.

Nagy futásteljesítmény, rossz utak – jól képzett járművezető és jól vezethető teherautó kerestetik

Az erdei szállítási igények kielégítésének másik meghatározó tényezője maga a járművezető.

„A járművezetőknek pszichésen is erősnek kell lenniük, önállóan és kollektívában is kell tudniuk dolgozni, szükség esetén egyedül is boldoguló csapatjátékosként. Bonyolult kombináció, de akik meg tudják valósítani, megtalálhatják számításukat” – véli Richard Ferm.

Egyik munkatársa, akire Richard szállítási feladataik során támaszkodhat, a 25 éves Frida Lautin, aki már három éve dolgozik a Fermgruppennél. Frida törékeny alakja szöges ellentétben áll erős karakterével, amellyel gond nélkül megbirkózik a korai indulásokkal, nehéz útviszonyokkal és hosszú munkanapokkal. Soha nem tapasztalt semmiféle hátrányos megkülönböztetést amiatt, hogy nőként dolgozik egy hagyományosan férfias szakmában.

„Szerintem most könnyebb bekerülni a faiparba vagy akár más területekre, mint például az építőipar vagy a bányászat” – mondja.

„Hallani ugyan rémtörténeteket, hogy egyesek nem fogadják el női kollégáikat, én azonban sohasem éreztem ilyet. Mindenki nagyon szívélyesen fogadott, napjainkra pedig már jóval több nő is megjelent a szakmában – egyre gyakoribbak a női járművezetők.”

Richard Ferm számára egyáltalán nem kérdés, milyen neműek járművezetői – ha elég jók a szakmában, alkalmazza őket. Jelenleg kilenc női sofőr dolgozik 49 fős csapatában.

Frida szerint aligha értékelhető túl az új Super hajtáslánc kiváló vezethetőségének fontossága. Elvégre nap mint nap nagy futásteljesítmény, rossz utak, illetve – például az erdő közepén rakodásra várva – gyakori megállások és indulások jellemzik munkáját.

„A legfontosabb, hogy ez az autó mindenben megfelel az erdei alkalmazás követelményeinek. Jó, hogy olyan csendes a fülkében, emellett stabil menettulajdonságok jellemzik, vagyis egyáltalán nem nyugtalan az úton, ami egyaránt kedvező a sofőrnek és a rakománynak. Annyira rossz utakon közlekedünk, hogy autóink gyakran zajosak, ráznak és pattognak, ami sokat kivesz belőlünk – ám itt nem ez a helyzet.”

Fridát emellett a fokozott üzemanyag-takarékosság, illetve az új hajtásrendszerből és sebességváltóból származó megnövelt teljesítmény is meggyőzte.

„Ritka, hogy két műszak alatt 400 liter fölé menne, sőt, ezzel a teherautóval szinte soha” – mondja.

„Viszonylag hosszan áttételezett, így meglehetősen alacsonyra engedhetem a fordulatszámot, ami eleinte némileg szokatlan volt. A sebességváltóban is meg kell bíznom, hogy kellően erős, és most személy szerint is letesztelhetem. Nos, úgy érzem, igencsak erős.”

A teherautó másik kulcsfontosságú eleme emelhető és a hajtásról leválasztható tandem-tengelye, amely a Fermgruppen egyik alapvető igényét elégíti ki. Az új megoldás nem csupán akár hat százalék üzemanyagot takaríthat meg az olykor 100 kilométeres terheletlen szakaszok során, hanem a jármű fordulókör-átmérőjét is csökkenti, ami különösen hasznosnak bizonyulhat a keskeny erdei utakon.

A tengely emelése nem egész 25 másodpercet igényel, közel 70 milliméterre távolítva a kereket az útfelülettől. Az üzemanyag-megtakarítás túlnyomó része a második (leválasztott) tengely hajtásrendszerének mérsékelt mechanikai veszteségeiből (belső súrlódásából) származik.

„Mivel rakományaink különösen nehezek, a tandemtengely azt is jelenti, hogy könnyebb lehet a pótkocsi” – mondja Frida.

„Évek óta várunk az emelhető hajtott tandemtengelyre, s nagyon örülünk, hogy immár rendelkezésre áll” – teszi hozzá Richard.

„Semmi hibát nem találok ebben a teherautóban!”

A raktártelepek gyakran kétszintes házsorokat idéző farakásai közül visszatérve, Frida műszakja néha egészen a kora hajnali órákig nyúlik, s ekkor még ki kívül-belül le kell mosatnia, illetve ki kell takarítania autóját – ám ezzel együtt is nagyon élvezi a munkáját.

„A szabadság érzése fog el az utakat járva. Persze mindig az éppen adott iparterületekre kell járni, az útvonalam is meghatározott, mégis szabadságként élem meg – és felelősségként természetesen. Emellett az erdei környezetet is nagyon szeretem és sok szép helyre juthatok el” – fejti ki Frida.

Majd sietve hozzáteszi, a terepteszt végeztével is szívesen járna ilyen autóval. „Igazán nagyszerű lenne” – mondja. „Semmi hibát nem találok ebben a teherautóban!”

A legjobban vezethető teherautó

  • Teherautó: Scania 560 R
  • Application: Timber transports
  • Motor: DC13 173 (560 LE)
  • Sebességváltó: G33
  • Retarder nincs; Dekompressziós Lassítófék 
  • Szerelvény-össztömeg:   64 tonna
Jármű Tags:560 R XT, éles teszt, erdei teszt, extrém teszt, farönkszállítás, Fermgruppen AB, Frida Lautin, R XT, Richard Ferm, Scania, Scania 560, Scania 560 R XT, Super hajtáslánc, terepteszt, teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Falfestékeket teszteltek
Next Post: A Kinergy 4S 2 és 4S 2 X abroncsok jól teljesítettek a teszteken

Kapcsolódó anyagok

  • Villámteszten a DAF CF 480 8X4 Jármű
  • A Polo és a Taigo mellett az ID.5 is megkapta a maga öt csillagját Jármű
  • Elektromos Ikarus buszt tesztelnek Budapesten Jármű
  • Exkluzív Bburago Bugatti Type 59 teszt Játék
  • Tesztelés közben robbant le az új Audi Q5 Jármű
  • Az utolsó menetdinamikai teszteket futja a BMW i4 Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • A győriek is tesztelhetik a Credobus Econell 18 Next autóbuszt Jármű
  • A tesztidőszakot követően az Aeroexpress már decemberben elindítja a Budapest-Kolozsvár járatait Szolgáltatás
  • Ütközéselkerülő rendszer segít megelőzni a villamosbaleseteket Budapesten – egyelőre még csak tesztüzemben Hasznos
  • Az MTÜ önkéntes adatszolgáltatói tesztidőszakot indított Szolgáltatás
  • Elégedetten zárult az új MAN Lion’s Intercity LE tesztelése a Volánbusznál Jármű
  • A friss tesztek alapján negyvenből tizenkét ágynemű, pizsama gyártója “kamuzott” a pamutról Szolgáltatás
  • Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
    Jármű
  • Autómentes belvárosban tesztelhették a budapestiek a TIER e-rollereit Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.