Tartóssági teszt -26 fokon

Entwicklung und Test der neusten Bremsregelsystem-Innovationen für Mercedes-Benz Fahrzeuge in einem verschneiten Berggebiet im schwedischen Lappland. Development and testing of the latest Brake Control Systems innovations for Mercedes-Benz vehicles on a snowy mountain area in swedish lapland.

A Mercedes-Benz fékvezérlő rendszereinek legújabb generációja a jövő elektromos platformjaihoz az Északi-sarkkörön végzett téli teszteken

Biztonság, hatékonyság, vezetési kényelem: A tesztvezetések fontos betekintést nyújtanak a fejlesztőcsapatba

A Mercedes-Benz a svédországi Arjeplogban, az Északi-sarkkör közelében tesztelte a fékvezérlőrendszerek legújabb generációját. Több mint 20 éve létezik itt a Sindelfingeni üzem hivatalos fiókja: saját tesztközpontja a legszélsőségesebb körülmények között történő teszteléshez. Az EQE, EQS, EQS SUV és EQE SUV mellett a jövő járműgenerációinak jövőbeli platformokra épülő modelljeit is használták a befagyott tavon és a régió legmagasabb hegyére történő felvezetéseknél.

„A tesztutak során csapatunk elsősorban a biztonságra, a hatékonyságra és a vezetési kényelemre törekszik. A fejlesztőcsapat minden modellsorozathoz egyedileg hangolja a fékvezérlő rendszereket – és a fizikai határaikig feszegeti azokat.”
Christoph Böhm, a Mercedes-Benz AG fékvezérlő rendszerekért felelős vezetője

A teljesen elektromos jövő felé vezető úton a csapat a stabilitásszabályozó rendszerek új generációján dolgozik. Ezek az elektromos hajtás tulajdonságait használják ki a kerekek nyomatékának pontos szabályozására. A legtöbb sofőr valószínűleg soha nem fogja észrevenni, milyen keményen dolgozik a Mercedes-Benz járműve, hogy elkerülje őket a veszélyes helyzetektől – Böhm és csapata számára ez a jól végzett munka meghatározása.

Tartóssági tesztek jégen és havon
Amióta a Mercedes-Benz létrehozta a tesztüzemet Arjeplog mellett, a járművek sokat változtak. Az ideérkezés okai azonban továbbra is ugyanazok: a száraz aszfalthoz képest jégen és havon akár 90 százalékkal alacsonyabb a tapadási szintje. Ezek a komoly különbségek nagy hatással vannak a jármű stabilitására és irányíthatóságára, különösen gyorsításkor, megálláskor és irányváltáskor. További előnye, hogy az időjárási viszonyok és a felszínek viszonylag állandóak maradnak egész télen az Északi-sarkkörön. A tesztjárműveket standard négyévszakos vagy téli gumikkal szerelték fel, hogy a legjobban tükrözzék a vásárlók mindennapi használati szokásait.