Szójaolajból, rizshéjakból és fenyőgyantaból készült abroncsokat teszteltek

Noha a legtöbb szakértő egyetért abban, hogy az EV-k környezetbarátabbak, mint a belső égésű járművek, a környezetbarátabb szállítás iránti törekvés meghaladja a motorháztető alatt levőt. A Goodyear számára szó szerint ott kezdődik, ahol a gumi találkozik az úttal. A gumiabroncsok nyilvánvalóan minden jármű nagyon fontos alkotóelemei, de nézzünk szembe, anyagokat tartalmaznak, és olyan folyamatokkal készülnek, amelyek meglehetősen mérgezőek a környezetre. Tekintettel arra, hogy a mai világban minden közúti járműhöz legalább két gumiabroncs van, ezeknek a kerek gumi dolgoknak a fenntarthatóbbá tétele hosszú utat tehet a kék márvány megtisztításában, amelyen mindannyian élünk.

A Goodyear hozzájárulása úgy tűnik, hogy ígéretesen közel áll a valósághoz. A CES 2023-on, a társaság olyan gumiabroncsot mutatott be, amelyben alkotóelemeinek 90% -a fenntartható forrásokból származó anyag. A Goodyear szerint 17 fenntartható összetevő tartalmaz olyan dolgokat, mint az újrahasznosított poliészter és növényi alapú összetevők, például a szójabab-olaj, a rizshéj-hulladék és a “bio-megújuló” fenyőfa gyanta. Ezenkívül “magas újrahasznosított tartalmú” acélt és “ISCC tanúsítvánnyal rendelkező tömegmérleg-polimereket bio- és bio-kör alakú alapanyagból” is használ.”

Mindez nagyon lenyűgözőnek hangzik, de gondolhatja, hogy ez csak egy kék ég koncepció, és nem megy tovább. Goodyear azonban ezt meglehetősen komolyan veszi. A CES-hez eljuttatott demonstrációs gumiabroncsot — -en átadták, és — szabályozási teszteket és a Goodyear belső tesztelését végezték el.

Ez nem azt jelenti, hogy holnap úton lesz, mivel a Goodyear elismeri, hogy továbbra is együtt kell működnie beszállítóival, hogy kitalálja a tömegtermelés méretezésének módját. A társaságnak van még egy gumiabroncsa is, amely 70% -ban fenntartható anyagokból készül a munkákban, és már elindított egy weboldalt azoknak az ügyfeleknek, akik érdeklődnek a vásárlás iránt. A Goodyear szerint az évtized végére 100% -ban fenntartható gumiabroncsot akar kifejleszteni. Tekintettel erre, a 70 százalékos gumiabroncsot ( vagy ezt a 90 százalékos ) utat láthatjuk az úton, mint gondolnánk.

READ  Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje

Időközben, ha már rendelkezik olyan EV-vel, mint a Hyundai Ioniq 5, akkor érdemes lehet nézd meg az EV gumiabroncsok oktatási központját hogy segítsen kitalálni a legjobb utat, amikor gumit vásárol a járműhöz. Természetesen a fenntartható gumiabroncsok szélesebb körben lesznek elérhetők, nem csak az EV-k számára…

motortrend & gogle fordító

Ajánlott cikkek