SEAT Tarraco 4Drive tesztvezetés a marokkói sivatagban


A 4Drive összkerékhajtás

A Tarraco a világ egyik legbiztonságosabb, leghatékonyabb és legfejlettebb hajtóműrendszerével rendelkezik: 4Drive. A legújabb generációs többlemezes erőátviteli rendszer hidraulikus működést és elektronikus vezérlést használ az erő  kerekhez szabályozott módon való továbbításához, ezzel is maximalizálva a tapadást.

A hátsó tengelyen lévő rendszer a kardántengely végén helyezkedik el, a hátsó differenciálmű előtt. Ez két előnyt jelent: az első a jobb súlyeloszlás; a második a tehetetlenség és a rendszer reakcióidejének csökkenése, mert a kardántengely mindig a motorhoz van csatlakoztatva.

A többlemezes nedves tengelykapcsoló párban, egymás előtt elhelyezett fém súrlódó gyűrűket tartalmaz. Az egyes párok egyik gyűrűje a sebességváltó felőli kardántengelyhez tartósan rögzül, a másik gyűrű a hajtótengellyel a hátsó tengely differenciálműjéhez csatlakozik. A hidraulikus működtető dugattyú a kívánt olajnyomás eléréséhez az elektronikus vezérlőrendszer által jelzett paraméterektől függően összenyomja a többlemezes egységet.

A két tengelyt tartó rugalmas elemek elmozdulásából keletkező kis hosszúságváltozások kiegyenlítésére a hajtótengely mindkét végén rugalmas csatlakozást alkalmaznak és egy csúszó hüvelyt a közepén.

Mivel szükség van egy nyomástárolóra, a rendszer könnyű, viszont az ebből adódó jobb reakcióidő jelentős aktív biztonsági és dinamikus előnyökkel jár.

A SEAT igény szerinti 4Drive technológiája is javítja a hatékonyságot. A Tarraco ugyanúgy működik, mint bármely más elsőkerék hajtásos jármű normál vezetési körülmények között, lehetővé téve, hogy a hátsó tengelyre erőt közvetítő hajtótengely  szabadon forogjon, csökkentve az ellenállást. Amennyiben a körülmények nehezebbé válnak, az első kerekek megcsúszását érzékelve a hátsó tengely azonnal bekapcsol, meghajtást biztosítva a hátsó kerekeknek. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy kiváló erőátvitelt biztosít, ha szükséges, de az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag kibocsátás bármilyen mértékű növekedését a legalacsonyabb szinten tartja.

Az intelligens 4Drive rendszer működésekor az egyes tengelyekre szállított meghajtási nyomatékot beállíthatja, egyenlő eloszlást biztosíthat az első és a hátsó tengelyek között (50% – 50%), de képes akár a teljes teljesítményt a hátsó tengelyre küldeni. Mindezek mellett a 4Drive lehetővé teszi a nyomaték eloszlás variációit az egyik vagy a másik oldali kerék között. A hagyományos elülső és hátsó differenciálművek elektronikus segédeszközt használnak; az EDS, egy egyszerű és könnyű megoldás, mely hatékony és biztonságos, így a keresztirányú nyomaték nem veszik el, mivel a rendszer a megcsúszó kereket az átellenes oldalhoz kapcsolja.

A 4Drive képes valós időben elemezni a tapadás mértékét, a jármű terhelését, sebességét, a kormánykerék helyzetét és a vezetési stílusát, hogy gyorsan és fokozatosan a kívánt kerékre vagy kerekekre szállítsa a nyomatékot, így szükség esetén mindig rendelkezésre áll a megfelelő vonóerő.

A SEAT Tarraco progresszív kormányzással is rendelkezik (széria Xcellence-felszereltségnél). A hagyományos kormányrendszerhez képest a progresszív kormányzás fokozatos kormányzási arányon alapul. A manőverezés vagy a parkolás során jelentős szögcsökkentés mellett a progresszív kormányzás sokkal dinamikusabb választ ad a kanyargós utakon.


A SEAT az élen Észak-Afrikában
Marokkó és Er Rachidia változatos környezete remek lehetőséget biztosít a Tarraco és annak 4Drive rendszerének tesztelésére, bizonyítva, hogy milyen dinamikus és lehetőségekkel teli jármű a nagy SUV.

Bár a Desert Camp az első alkalom, hogy a SEAT egy ilyen eseményt szervezett,  nagyobb jelentőséggel bír, hogy a SEAT a jelenlétének folyamatos bővítésével átvette a vezető helyet a Volkswagen-csoporton belül Észak-Afrikában.

Az észak-afrikai piac a SEAT globalizációs stratégiájának egyik kulcsfontosságú területe, hiszen a vállalat arra törekszik, hogy növelje jelenlétét Európán kívül, és megerősítse pozícióját minden kontinensen. A SEAT már biztos lábakon áll a régióban. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca modellek összeszerelését az Algériai Relizane-i üzemben, ezzel csatlakozva az Ibizához, amely 2017 közepétől készül a gyárban. A tavalyi évben a SEAT 18 500 járművet értékesített Algériában (2017: 5100), és értékesítési rekordot döntött Marokkóban (2100; + 5,2%)

IRATKOZZ FEL CSATORNÁINKRA!

https://tesztalelkemindennek.hu/2019/01/30/prevencio-es-ertekes-nyeremenyek-sora-a-nagy-diak-kresz-teszten/