Plug-in hibrideket teszteltek
A Green NCAP 2021.február 25-én bejelentette 25 új autó környezeti tesztelésének eredményét, köztük első alkalommal plug-in hibrid elektromos járművekét is. Három típus eredménye – a Kia Niro, a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius – azt mutatja, hogy nem minden plug-in hibrid autó kínál a környezetvédelem szempontjából azonos előnyöket.
A környezet megóvását leginkább biztosító autók minden bizonnyal a tisztán elektromos járművek, amelyek iránt egyre nagyobb fogyasztói érdeklődés mutatkozik, ezért egyre több hagyományos autógyártó foglalkozik komolyan az elektromos járművek fejlesztésével. A Volkswagen első önálló elektromos autója, az ID.3 a maximális 5 csillagos értékeléssel büszkélkedhet.
A Hyundai NEXO, egy hidrogén üzemanyagcellás autó szintén 5 csillagot ért el, mivel környezetvédelmi szempontból versenyképes az akkumulátoros elektromos járművek teljesítményéhez képest, és az energiahatékonysága is tiszteletre méltó. A technológia lényege, hogy az üzemanyagcella elektromos áramot állít elő a hidrogénből, miközben a kipufogó rendszerből sima víz jön ki! Nincs távolsági és töltési korlát (töltőállomás persze kell), így az elektromos autókkal ellentétben használhatóságuk hasonlít a mai benzines (dízel) autókhoz. A NEXO eredménye egyértelműen mutatja a technológia óriási lehetőségeit, de az üzemanyagcellás autók csak akkor jelentenek egyértelmű választást a fogyasztók számára, ha elegendő hidrogén-üzemanyagtöltő állomás áll majd rendelkezésre.
A plug-in hibrid technológia igen népszerű azok között a gyártók között, akik csökkenteni kívánják szén-dioxid-kibocsátásukat, és meg akarnak felelni az új kibocsátási jogszabályoknak. A Green NCAP tesztjeiből azonban kiderült, hogy optimális töltés esetén sem produkál minden plug-in hibrid autó azonos eredményt. Leginkább a 4 csillagos besorolású Toyota Prius produkált lenyűgöző eredményeket, a Kia Niro 3,5 csillaggal követi szorosan, de a Mitsubishi Outlander csak 2 csillagot ért el, kevesebbet, mint a legújabb Euro 6-kompatibilis benzin- vagy dízelautók.
Niels Jacobsen, az Euro NCAP elnöke elmondta: „Az Euro 6-os jogszabályok valódi változást hoztak a környezetvédelem terén. Most először azt látjuk, hogy az autók a való életben úgy teljesítenek, ahogy a tesztpadon ígérik, az autógyártók és a károsanyag-kibocsátás mérnökei az elmúlt években hatalmas lépéseket tettek e téren. Úgy tűnik, hogy a jövő az ilyen autóké. A Green NCAP azért tevékenykedik, hogy segítse a fogyasztókat az autóvásárláskor megalapozott döntést hozni és ezzel mindannyian hozzájárulhassunk a tisztább, fenntarthatóbb jövőhöz.”
A kiadvány összes tesztjét – kivéve Toyota Prius – az Európai Bizottság támogatta a Zöld Jármű Index (Green Vehicle Index – GVI) projekt részeként.
Áttekintés a 2021. februári Green NCAP teszt eredményeiről
Audi A3 | 3 | csillag | Mercedes-Benz A-Class | 2.5 | csillag | |
BMW 1 Series | 2.5 | csillag | MINI Cooper | 2.5 | csillag | |
BMW X1 | 2 | csillag | Mitsubishi Outlander | 2 | csillag | |
Citroën C3 | 3 | csillag | Opel/Vauxhall Corsa | 2.5 | csillag | |
Dacia Sandero | 2.5 | csillag | SEAT Leon | 3 | csillag | |
FIAT Panda | 2.5 | csillag | Škoda Fabia | 3 | csillag | |
Ford Kuga | 2.5 | csillag | Škoda Octavia | 3.5 | csillag | |
Honda Civic | 2.5 | csillag | Toyota Prius | 4 | csillag | |
Hyundai NEXO | 5 | csillag | Toyota Yaris | 3.5 | csillag | |
Hyundai Tucson | 1.5 | csillag | Volvo XC60 | 2 | csillag | |
Kia Niro | 3.5 | csillag | VW Golf | 3.5 | csillag | |
Land Rover Discovery Sport | 1.5 | csillag | VW ID.3 | 5 | csillag | |
Mazda CX-30 | 2.5 | csillag |
A témával kapcsolatos további részletekért látogasson el a www.GreenNCAP.com weboldalra.
dasblog