Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Peugeot 3008, az „űrhajó”

Posted on 2020.03.29.2020.03.29. By Rónavölgyi Endre

Sokan tudjátok, hogy a francia autómárkák közel állnak a szívemhez. 10 év Renault, majd 3 év Peugeot, Citroen kereskedés után ezt le sem tagadhatnám. A mai napig is túlnyomó szerepük van a családi flottánkban. Van itt Laguna, Grand Espace, C2, Clio és természetesen a versenyautóm, a szemem fénye, a Saxo 1.6 16V VTS. Ismerem mind a sztereotípiákat, csak annyi a különbség, hogy engem nem érdekelnek.

Nagyon vártam, hogy kipróbálhassam az új 3008-at, mert érdekelt, hogy milyen az elődhöz képest. Régebben céges autóként használtam egy 1.6 HDi-t az elődmodellből, ami nem állítom, hogy a legszebb formaterv volt, amit a Peugeot valaha kiizzadt magából, de annyira jó volt vezetni, hogy nagyon sajnáltam, mikor belepörgött a kilométer és le kellett adnom.

Az új – ezzel szemben -teljesen más benyomást keltett bennem. Kívülről gyönyörű. Amit néhány éve elkezdett a márka arculatként kialakítani, több, mint bravúros. Egyszerre elegáns, sportos, fiatalos, jövőbe mutató. Kilóg a sorból. Nem tucattermék, de nem megosztó. Egyszerűen gyönyörű. Kedvenceim a hátsó lámpák. Ennyire márkaidentitást sugárzó világítótesteket senki sem valósított meg ezidáig. Ezt fejelték meg a többi új modellen megjelenő első ledes „kardfogakkal”. Hatalmas ötlet, de nem lóg le az autóról, belesimul annak karosszériájába. Minden szín jól áll neki és bár több éves modell, még mindig megnézték az utcán.

Belül folytatódik a Peugeot csoda. George Lucas ha ma készítené el az első Csillagok Háborúja filmeket, tuti, hogy ilyen kapcsolókat , kijelzőket álmodott volna néhány űrjárműbe. Hatalmas ötlet az érintésre kapcsoló kezelőszervek alkalmazása, a műszerfalra felkúszó szövetbetét. Igényes, pontos illesztések találhatók mindenütt, még ott is, ahol három anyagfajta találkozik egymással. Az új iCockpitot meglátva először azt gondoltam, hogy micsoda marhaság ez, hogy néz ki? Kis idő múlva már fel sem tűnt, hogy egy apró kormányt tekergetek, néhány nap után pedig kifejezetten megszerettem. Kényelmes, pihentető, biztonságos. Elől, és hátul is bőven elegendő hely áll rendelkezésre egy normál család számára. A csomagtér is kellően nagy ahhoz, hogy egy nyaralást is lelogisztikázzon vele az ember. Senkit nem fogok a jövőben sem milliméterekkel, nyomatékokkal fárasztani, most sem teszem. A használat, a tapasztalat az érzés minden kérdést megválaszol.

Menetteljesítményét tekintve inkább csak átlagosnak mondanám. Az 1.5-ös dízel teszi a dolgát, de élményt ebben ne keressünk. Én sem találtam meg benne azt, amit az elődmodellben nagyon szerettem. A normál, hétköznapokra megfelel, de nekem egy nagyobb teljesítményű motor jobban esne. A sportos külalak és az én lábam mérete is igényelné. A fogyasztás 7 liter alatt volt kicsivel. Ez egy ekkora méretű és tömegű autónál szerintem szuper. A futómű kellemes volt, nem franciásan lágy és nem is németesen kemény. Könnyű volt vele a városban manőverezni, parkolni, felvenni a forgalom ritmusát. A tolatókamera képe viszont olyan kockás volt, mint a Minecraftban. Ezzel összefügghet, hogy használat közben a középső kijelző volt, hogy minden ok nélkül újraindult és a telefonomat is ledobta néha a kihangosító. Gondolom, hogy ezek egy szoftverfrissítssel megoldható problémák. A manuális váltóban éreztem még azt a lazaságot, ami a Peugeot-t jellemzi már régóta. Fogalmam sincs, miért nem lehet megoldani évtizedek alatt, hogy precízen meg legyen vezetve az a váltókar.

Jártamban, keltemben az egyik reggel, az éles saroknál találkoztam egy eggyel régebbi modellt hajtó családapával, aki lehúzta az ablakot és bőszen lájkolta a teszautót. Ezek szerint másoknak is bejött az első 3008-as és úgy tűnik, maradnának a típus mellett, amit csak támogatni tudok. Nekem automata váltóval és egy nagyobb motorral kellene.

Jármű Tags:3008, autóteszt, Peugeot, Peugeot 3008, Rónavölgyi Endre, teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A tesztek alapján a hidroxi-klorokin-szulfát hatékonynak tűnik a koronavírus betegség kezelésében
Next Post: Hatékony német tesztprogram

Kapcsolódó anyagok

  • Nexo menetpróbán jártunk Jármű
  • Fehérre festett síneket tesztlenek Jármű
  • A metrón is tesztelik az ózonos fertőtlenítést (Exkluzív videóval) Jármű
  • Ezer kilométer crossföldön, vízen, … – Crossland X az igazi családi autó Jármű
  • Valós idejű tesztelésekben is hasznos a Bridgestone, TomTom felvásárlása Jármű
  • Elkészült a ZalaZONE tesztpálya irodaház szerkezete Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Halo.Car’s a távirányítású autózás tesztelésének a végén jár Jármű
  • “Csodát” ígérő honlapokat teszteltek Szolgáltatás
  • A jótállási szabályok betartását tesztelte a fogyasztóvédelem Szolgáltatás
  • A tesztek, vizsgálatok alapján egyre több veszélyes hamisítványt értékesítenek online Szolgáltatás
  • Az egy éve indult utasforgalmi tesztek óta 680 ezer kilométert tettek meg a vasútvillamosok Jármű
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • Féléves tesztidőszak alatt akarja bebizonyítani #KariGeri, hogy f***a dolog, ha kitiltja az autókat a Lánchídról Jármű
  • A zalaegerszegi tesztpálya a világ egyik leginkább fejlődő innovációs ökoszisztémája Drón

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.