November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme

    A tram-train a napokban sikeresen teljesítette a hatóság által előírt ötvenezer kilométeres hibamentes tesztet, így november 29-én indul az utasforgalmi próbaüzem Hódmezővásárhely és Szeged között – tájékoztatta a MÁV-Start Zrt. szombaton az MTI-t.

    A tram-train – amelyet április elejéig minden utas ingyen használhat majd – november 29-étől óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3.31 és 23.31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4.38 és 23.38 között, a december 31-éig tartó próbaüzemben.


    Figyelmeztettek, hogy a telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-ától 0.38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0.55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra.


    A tervek szerint január közepétől a reggeli és a délutáni csúcsidőben 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények. A menetrend akkortól hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják majd ki a végleges menetrendet – jelezték.

Algyõ és a Hódmezõvásárhelyi Népkert állomás között halad a 003-as pályaszámú Stadler tram-train motorvonat a szerelvény nagysebességû futópróbáján Szeged Rókus és Hódmezõvásárhely között 2021. április 29-én. MTI/Máthé Zoltán


    Közölték azt is, a tesztelési folyamatok még a jövő héten is tartanak, fő céljuk, hogy a gyártó Stadler minden felmerülhető hibalehetőséget feltárjon, azonosítson és megoldjon.


    Külön felhívták a közlekedők figyelmét, hogy a tram-train vonala mentén még óvatosabban vezessenek, biciklizzenek, körültekintően keljenek át a gyalogos átkelőhelyeken. A KRESZ-szabályai szerint a vasút-villamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Elsőbbséget kell adni a körforgalomban haladó járművel is a körforgalmat keresztező tram-train részére – áll a közleményben.