Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

NIU, NIUjság? – Hangtalan suhanás a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval

Posted on 2020.07.09.2023.02.03. By Teszt Elek

Ha már lelőttük ezt a “poént” két videóban is (itt, meg itt), akkor egyrészt jöjjön az “eredeti” (mert jó), másrészt suhanjunk, csak hangtalanul…

Először tavaly ősszel találkoztam statikusan a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval.
Akkor megtudtam, hogy a két akkumulátorral több mint 100 kilométeres hatótáv is simán legyűrhető.

Első ránézésre kis robogónak tűnt, ám alaposabban megnézve meglátja az ember a kihajtható hátsó lábtartót, valamint a rendszámot.
Igen, az ülés is dupla – de azért erre nem minden esetben alapozhatunk, hiszen vannak olyan “kisrobogók” is, amelyeknél az ülőpárna nagyobb méretezésű.

Szóval, nézegettem, körbejártam, megtapogattam, felültem rá, majd begyűjtöttem a KSR elérhetőségeit…

Azt már a tavalyi időbeosztásom ismeretében tudtam, hogy leghamarabb idén kerülhet sor az éles tesztre.
Néhány hete jött a gondolat (A Kaabo Mantis teszt során – mivel az Ultimate boltjában a NIU robogók is ott sorakoztak.), mi lenne, ha felvenném a kapcsolatot a KSR-rel.
Egyrészt a NIU-k kapcsán, másrészt ők forgalmazzák – többek között – a Lambretta, a Brixton valamint a Malaguti modelljeit is.

Az elhatározást tett követte és másfél héttel ezelőtt megtörtént a facebook-on keresztül a kapcsolatfelvétel.
Nagyon gyorsan érkezett a pozitív válasz.
Rövid egyeztetés után pedig néhány nappal később már érkeztem is a céghez, hogy elektromos motorra pattanjak.

Persze, nem ment azért ez ennyire gyorsan 😀

Nem ment, mert beszélgettünk egy keveset a vállalkozás felépítéséről, a viszonteladókról, a motorpiacról, az elektromos járművek térhódításáról, az elektromobilitást támogató pályázatról és természetesen a NIU, a Lambretta, a Brixton, a Sur-Ron, valamint a Malaguti termékeiről is.

Miután a NIU NQi GT Pro lett az első tesztalany, átbeszéltünk minden fontos tudnivalót, valamint letöltöttem a mobilomra a géphez szükséges applikációt.
Jöhetett az összehangolás, majd elsőként egy teljes ellenőrzést is végigfuttattam az appon keresztül.

Na – ha már itt tartunk -, mire is jó az applikáció?

Egyrészt – ahogy említettem -, az indulás előtt (vagy bármikor) futtathatunk egy ellenőrzést a motoron.
Ilyenkor “lecsekkolja” a kerekek, a motor, az akkumulátorok, a fékek, a gázkar állapotát.

Másrészt, a motorba épített mozgásérzékelő, valamint az alkalmazás segítségével folyamatosan ellenőrzés alatt tarthatjuk a motorunkat.
Be lehet állítani, hogy mire és hogyan riasszon.
A mozgásérzékelő a legapróbb mozgásokra is jelez. Elég, ha csak egy a közelben elsuhanó nagyobb autó menetszele mozgatja meg picit a gépet. (Vagy esetemben a kis “tinédzsr” tacskó, aki az ülésre terített – gumipókozott – takaróplédet szerette volna mindenáron leszedni onnan 😀 )
De be tudjuk azt is állítani, hogy a komolyabb megmozdításra hangjelzést is adjon – amellett, hogy ilyenkor blokkolja a hátsó, hajtott kereket.

Harmadrészt, az akkumulátorok töltöttségét/töltését is figyelemmel kísérhetjük a mobilon keresztül.
A motor akkuit nem szükséges kivenni a helyükről. A töltési folyamatot a mobilunkon csekkolva nem kell rendszeresen kimenni a lakásból/házból, munkahelyről, hogy személyesen ellenőrizzük azt.

Negyedrészt, a megtett utakat tudjuk naplózni/visszanézni/elemezni.
Látjuk, hogy hány kilométert gurultunk, de a motorba épített GPS-nek, valamint az applikáción megjelenő google térképnek köszönhetően azt is látjuk, hogy milyen útvonalakon jártunk.
(Imádtam, hogy mennyire pontos… Még azt is felrajzolta, amikor a ház elől a “nyárikonyhába” toltam át a vasat – hogy bolond kiskutyám ne “basztassa” azt. 😀 )

A térképen megjelenő adatok/grafikák

Applikáció megismerve, lóra!

Az igazi indulás előtt tettem néhány “ismerkedő kört” (gyorsítás, lassítás, kanyarodás, intenzív fékezés), majd indultam haza, Turára…

Nagyon látványos, amikor gyújtást adunk a motorra és a hatalmas – egyben informatív – műszerfal beköszön.

(Hosszabban a jóval fentebb említett és belinkelt youtube videókban!)

Fót-Mogyoród-Gödöllő-Valkó-Tura útvonal volt a fejemben, amikor kikanyarodtam a Régi Fóti útra, de már a Hungaroring felé lekanyarodva tudtam, megint hosszabb lesz az út…
Gödöllőig még sikerült tartani a tervet ám onnan a Bag-Aszód-Hatvan-Tura irányra módosítottam.

https://www.instagram.com/p/CCWF7YHhIta/?utm_source=ig_web_copy_link

Változtatni kellett, mert elvarázsolt a hangtalan suhanás…

…az elektromos motor gyorsulása, a sebesség.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Pages: 1 2
Jármű Tags:elektromos robogó, KSR, Lambretta, Malaguti, NIU NQi GT Pro, NIU NQi GT Pro elektromos robogó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tesztekkel is bizonyított
Next Post: Infracsapdát teszteltek a magyar Gripenek

Kapcsolódó anyagok

  • Akkumulátor tesztelési központ is létesül a ZalaZone tesztpályán belül Jármű
  • A tesztpilóták mutatják be a hibrid Puma Rally1-es versenyautót Jármű
  • A 2022-es Ford Mustang Mach-E jó minősítést kapott a keményebb IIHS törésteszten Jármű
  • Világszínvonalú fejlesztéseket jelent a harcjárműgyár és a tesztpálya Zalaegerszegen Jármű
  • Az új Hyundai Tucson intenzív tesztprogramja befejeződött Jármű
  • A Toyota már azt teszteli, hogyan élhetnek harmóniában egymás mellett a sofőrök és az önvezető autók Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • A tesztek alapján a legolcsóbb a legjobb Szolgáltatás
  • vodafon* teszt 2.0 – Ügyfélszolgálatból IS bukta! Szolgáltatás
  • Valamilyen “kamutesztek” alapján a FOS Vodafone mobilhálózata a legmegbízhatóbb Kütyü
  • Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét Fukuoka tartományban Jármű
  • Semmi majomkodás! Webáruház villámteszt Szolgáltatás
  • Szkeptikusak voltunk, de nagyon jól működik – Online ártérkép teszt Hasznos
  • Energiatárolókat tesztel az MVM csoport Szolgáltatás
  • Kommunikációból megbukott a teszten a Stageshop Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.