Nézze meg a Nissan Ariya töréstesztjét

Bár egy autó töréstesztre való felkészítése sok felkészülési időt vesz igénybe, a kutatókat érdeklő rész csak a másodperc 1/1000-edéig tart. A Nissan esetében ez a másodperc töredéke a japán Atsugiban található műszaki központban történik.

Ott egy mérnökcsapat dolgozik azon, hogy járművei készen álljanak a szigorú töréstesztekre szerte a világon, és megőrizzék az utasok biztonságát. A Nissan Ariya számára a kihívás még nagyobb.

A Nissan legtöbb járművével ellentétben az Ariya hatalmas akkumulátorcsomagot tartalmaz a padló alatt, amelyet biztonságban kell tartani, az utasokkal együtt. Ez azt jelenti, hogy a LEAF számára kifejlesztett szerkezeteket és módszereket a márka legújabb elektromos járművéhez alkalmazták.

A Nissan szerint az Ariya szigorúbb biztonsági teszteken esett át, mint amit a szabályozók megkövetelnek annak biztosítására, hogy az elektródák ne szivárogjanak.

„Több mint 100 adatpontot értékelnek az Ariyán” – mondta Tanabe tábornok, a Passive Safety Evaluation Group munkatársa. „Mivel a közelgő Ariya számos piacon eladható, több mint 400 tesztet fogunk végrehajtani a fejlesztés korai szakaszától a piaci bevezetésig.”

Ennek érdekében az Ariyát frontális, oldalsó és hátsó ütközési törésteszteknek vetik alá, valamint gyalogos ütközési teszteket, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a járművet minden olyan piacon értékesíteni tudják, amelyet a Nissan elképzelt számára.

A passzív biztonsági technológia mellett a Nissan azt állítja, hogy egyre több aktív biztonsági technológiát is fejleszt a „Safety Shield” koncepció részeként. Ezzel azt reméli, hogy az utasok biztonságát nem csak egy erős biztonsági szerkezettel, hanem a balesetek teljes elkerülésével kívánja megőrizni.

KATTINTS IDE A VIDEÓÉRT! >>>