Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Nemzetközi automatizált vezetési tesztüzemet indítanak

Posted on 2021.05.19.2021.05.18. By Teszt Elek

A fejlesztés elkezdődött, s idén nyáron már kigördülhetnek a München-környéki tesztpályára a jövőbeni ID. BUZZ műszaki alapjaira épülő, első önállóan közlekedő prototípusok. Mindez mérföldkő a vállalatcsoporton belüli nemzetközi együttműködésben, amely során a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) önállóan közlekedő transzferjárművekben (shuttle) és áruszállítókban folytatja az automatizált vezetés 4-es szintjének fejlesztését. A könnyűkategóriájú haszonjárművek képezik logikusan a személyek és áruk automatizált szállításának az első alkalmazási területét. „Célunk, hogy 2025-től immár kereskedelmi forgalomban is lehetővé tegyük az ID. BUZZ önállóan közlekedő változatával a szállítási és kézbesítő szolgáltatásokat” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek automatizált vezetési részlegvezetője egy digitális sajtókonferencia alkalmával. „Az ügyfelek így bizonyos városokban önállóan közlekedő járművekkel juthatnak majd el úticéljukhoz, de a csomagküldő szolgálatok kézbesítőit is jelentősen tehermentesítheti az automatizált vezetés.”

A Volkswagen Haszonjárművek saját üzletágat alapított az automatizált vezetés fejlesztésére, s e technika tisztán elektromos ID. BUZZ AD modelljébe történő integrációja érdekében részesedést vásárolt az úgynevezett önvezető rendszert (Self-Driving System; SDS) fejlesztő, amerikai egyesült államokbeli Argo AI vállalatban. Tavasszal az Argo máris felszerelt egy prototípust e rendszerrel, amelyet első ízben Németországban is tesztel. A fejlesztésről Bryan Salesky, az Argo vezérigazgatója számolt be a sajtókonferencián: “Müncheni telephelyünknél éppen tesztpályát alakítunk ki a repülőtér közvetlen közelében és az európai közlekedési viszonyokra ültetjük át többévi, széleskörű amerikai egyesült államokbeli tesztprogramunk tapasztalatait.”

A Volkswagen Haszonjárművek és az Argo egyaránt nélkülözhetetlennek tartja a járműbeli érzékelők és kamerarendszerek kombinációjának alkalmazását. Az Argo AI a közelmúltban LIDAR-szkennert (Light Detection and Ranging) mutatott be, amely a radarrendszerekkel ellentétben fényhullámokkal működik és akár 400 méter távolságból is érzékeli a különböző objektumokat. Szabadalmaztatott Geiger-módja a legkisebb fénymennyiség (kvantum) – azaz egyetlen foton – felismerésére is alkalmas, így a fényt csupán gyengén visszaverő objektumok is érzékelhetők vele, a környezet különösen pontos megjelenítésére kínálva lehetőséget. “Ezt a technikát alkalmazzuk a Volkswagen Haszonjárművek önvezető prototípusaiban is” – tette hozzá Bryan Salesky.

A jövőbeni technikák a különböző szállítási szolgáltatók felé tervezett kereskedelmi forgalmazására is konkrét tervek készültek, s 2025-ben a konszern MOIA leányvállalata lehet az automatizáltan közlekedő ID. BUZZ AD első felhasználója. “A MOIA széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottamenedzsment területein. A legrövidebb idő alatt építettük ki Európa legnagyobb, tisztán elektromos ridepooling-szolgáltatását és utasok millióit szállítottuk már. Ezt a szaktudást hozzuk a Volkswagen Haszonjárművek és az Argo AI részvételével zajló együttműködésbe. Hamburg kínálhat az első városként önállóan közlekedő ID. BUZZ modellel ridepooling-szolgáltatást” – fejtette ki Robert Henrich ügyvezető. A MOIA Hamburg legnagyobb sharing-szolgáltatója és jelenleg 1200 munkatársat foglalkoztat. Az automatizált vezetés jelentős lépés a vállalat új üzletága felépítésének útján.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Pages: 1 2
Jármű, Kütyü Tags:Argo AI, automatizált vezetés, automatizált vezetési tesztüzem, ID. BUZZ, MOIA, tesztüzem, Volkswagen Haszonjárművek, VWH

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Amikor úgy gondolod, szarabb már nem lehet, jön a vodafon
Next Post: Elindult a Nagy Potencia Teszt

Kapcsolódó anyagok

  • A 25 éve tartott autóteszt indított el mindent Jármű
  • Szigorúbb teszteken kell átmenniük az e-autók töltőinek Jármű
  • A BMW 3-as széria ráncfelvarrott verzióját már a Nürburgringen tesztelik Jármű
  • A Skoda Superb iV is csunyán bukott a jávorszarvas-teszten Jármű
  • A harmadik tram-train jármű is elindult Magyarországra – Hamarosan itthon tesztelik Jármű
  • A Za Rulem tesztjén a PremiumContact 6 abroncs győzött Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Szuper ötletek, szuper kaja, szuper kiszolgálás – szuper rendezvénytársaság! Kaja
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • A díjmentes hétvégi kerékpárszállítást teszteli a BKK Jármű
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját Jármű
  • Jövő vasárnapig két vonalon tesztel egy Isuzu Citibus-t a BKV Jármű
  • Valamilyen “kamutesztek” alapján a FOS Vodafone mobilhálózata a legmegbízhatóbb Kütyü
  • Gyűrődésmentes útburkolat tesztelnek a győri Jókai utcában Hasznos
  • Újgenerációs csomagátvilágító berendezéseket tesztelnek Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.