Nem is olyan PiCi az a 125 köbcenti! – Honda PCX125 teszt

Amikor megérkezett az e-mail, hogy bekerült a tesztmotorok sorába a Honda PCX125, azonnal jelentkeztem.
Egyrészt mert kedvelem a nagytestű robogókat, másrészt, mert nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mire is elég a 125 köbcenti.

Aztán, amikor kiderült, hogy épp az idei Sziget Fesztivál nyitónapján hozhatom el a gépet, azonnal eszembe jutott, hogy egy évvel korábban milyen nagy segítség is volt a  Honda CRF250RLA.
(Már itt a szösszenetem elején kiemelem, hogy a 2019-es sziget ideje alatt is szívesen tesztelek egy épp’ aktuális honda motorkerékpárt!)

Szóval Sziget nyitónap és PCX125.

Kicsit később érkeztem a Honda Szallarbeck kereskedésbe a tesztgépért, mint terveztem, de nem voltam késésben.
Jól megrakott fotóstáskával indultam, így a forgalmi és az indítókulcs átvételét követően az volt az első, hogy megnézzem, el tudom-e pakolni az ülések alatti tárolóba a táskámat.
Simán elnyelte, sőt még az aktuális tesztmotor kikötésére szolgáló lánc és a magammal vitt pulóver is kényelmesen elfért.

Majd később még sokkal több minden is…
Ráadásul ott van még a szintén nagyon ötletes és jól használható italtartó is.

Indulás hát a Szigetre

Az Üllői út – Könyves Kálmán körút – Lágymányosi híd – budai alsó rakpart útvonalon közelítettem meg az Óudai szigetet és már ekkor biztos voltam abban, hogy ez a 125 köbcentis masina kiválló alternatíva a nyaranta (“tavaszanta” és “őszente”) megbénuló fővárosi közlekedés minél gyorsabb áthidalására.

Könnyedén elfér a kocsisorok között, könnyű, nagyon jól egyensúlyozható, megtartható masina.
Ereje bőven elegendő a városi közlekedéshez.
Sőt, akár még játszhatunk némi gyorsulásosdit is a lámpáknál kilőve. Ezt azonban kezeljük nagyon a helyén, mert nem erőgép!

Oké, nagytesű, 125-ös robogó tökéletes a városban.
De mi lesz ha elhagyjuk a lakott terület vége táblát?! – kérdezhetitek joggal.

A Szigetről valamikor az éjszaka közepén indultam Bagra.
Egyrészt, mivel le van ilyenkor zárva az Óbudai sziget környéke és a “H hídról” csak a Margit híd felé engedik a rakpartra az autókat, motorokat, arra indultam.
Másrészt eszembe sem jutott, hogy az M0-son, vagy az M3-ason motorozzak haza.

READ  You're My Heart, You're My Soul

Szóval, Margit híd – körút – Kerepesi út… Majd tovább a 3-ason, Cinkota – Kerepes – Gödöllő…
Nos ezen az útvonalon a lakott területet elhagyva sikerült 94-gyel is suhannom a nyári éjszakában.
Tuti, hogy a nyári éjek asszonya is megirigyelte utazásomat.

🙂

Szóval a Kerepes és Gödöllő közötti szakaszon találhatü igen jelentős emelkedőt is simán abszolváálta 90-nel a 125 köbcentis PCX.
Annak ellenére is, hogy bizony a súlyom 100+…
Mindezt úgy, hogy a szél nem vágott a pofámba – köszönhetően az első plexinek – , de annak ellenére sem fáztak piszkafa lábaim, hogy rövidnadrágban ültem a gépen és a térdvédő alatt felett ki-ki lógtak azok.

Tehát a teljesítmény elegendő, a szélvédelem pedig tökéletes.

Szóval, engem meggyőzött és a mocin ülve mosolyogtam, akár egy gyermek.

Aki nem ilyed meg a saját árnyékától.

Műszaki adatok

Motor

Furat × löket (mm)

52,4 x 57,9

Keverékképzés

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Kompresszióviszony

0.4590277777777778

CO2-kibocsátás

48

Összlökettérfogat (cm3)

125

Motortípus

Egyhengeres, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, négyütemű, kétszelepes

Teljesítmény

9 kW/8500 f./perc

Forgatónyomaték

11,8 Nm/5000 f./perc

Olajmennyiség (liter)

0.9

Indítás

Önindító

Váz és futómű

Első fék

Két 220 mm átmérőjű tárcsa, radiálisan rögzített, 2 dugattyús féknyergek, ABS

Hátsó fék

130 mm átmérőjű dobfék

Első felfüggesztés

31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, 89 mm-es rugóúttal

Hátsó felfüggesztés

Alumínium lengővilla, kétoldali rugóstag 84 mm-es rugóúttal

Első abroncs

100/80 R14M/C (48P)

Hátsó abroncs

120/70 R14M/C (61P)

Felni elöl

14M/C X MT2,15 nyolcágú, öntött alumíniumfelni

Felni hátul

14M/C X MT3,50 nyolcágú, öntött alumíniumfelni

Méretek és tömeg

Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh)

12 V/7 Ah (10H)

Villaszög

27°

Méretek (HxSzxM) (mm)

1923 x 745 x 1107

Alváztípus

Dupla bölcsős, acél csőváz

Üzemanyagtank kapacitás (liter)

8

Üzemanyag fogyasztás (liter)

2,1 l/100 km (Alapjárat-leállító Rendszer nélkül, WMTC szabvány szerint)

Szabad hasmagasság (mm)

137

Fényszóró

LED

Menetkész tömeg (kg)

130

Ülésmagasság (mm)

764

Utánfutás (mm)

86

Tengelytáv (mm)

1313

READ  Első benyomások a hybrid Honda CR-V Sport Line Black Edition-ről

Erőátvitel

Tengelykapcsoló felépítése

Automatikus, röpsúlyos, száraz

Végáttétel

10.65

Sebességváltó típusa

V-szíjas

Műszerek és elektronika

Hátsó lámpa

LED

Igazi szerelem! Lehet, hogy van ilyen? – CB1000RA