Minimális álcázással tesztelik a hamarosan érkező EQA-t

Bár a figyelem középpontjában a Mercedes-Benz tisztán elektromos palettájának leginkább várt tagja, az EQS áll, a német gyártó a háttérben gőzerővel dolgozik a többi villanyos modelljén is. Ezúttal az EQA-t sikerült lencsevégre kapnia a szemfüles fotósoknak, miközben lényegében álca nélkül tesztelték a forgalomban a készülő crossovert.

Mivel a Mercedes legkisebb EV-je, az EQA gyakorlatilag a GLA elektromos verziójának tekinthető, így a formavilág ismerősnek tűnhet. Igaz, a tervezők azért néhány apróbb dizájnmegoldással igyekeztek egyedibbé tenni a villanycrossover megjelenését. A legszembetűnőbb változást minden bizonnyal a teljesen zárt, megvilágított díszítőelemekkel ellátott hőtőrács jelenti. Az új modell némileg átdolgozott első lökhárítót is kapott, bár az AMG Line kivitel szinte a megszólalásig hasonlít a GLA megfelelőjéhez. Emellett a hátsó lökhárító sem maradt érintetlen: a szellőzőnyílások hangsúlyos krómszegélyt kaptak.

Az EQA koncepcióját még 2017-ben leplezte le a csillagos márka, akkor még egy, a W177 kódnevű A-osztályos hatchback alapjaira készített autót mutattak be. Az eredeti tervek szerint az elektromos modellt 2020-ban szerették volna piacra dobni, végül a koronavírus-járvány miatt a gyártás megkezdése átcsúszott az idei évre. Ám a legfrissebb hírek szerint 1-2 hónapon belül végre a gyártósorra kerülhet az EQA.

Egyelőre a Mercedes a pontos ütemtervet nem hozta nyilvánosságra, ahogy azt sem, milyen erőforrásokkal lesz elérhető a crossover. Iparági szakértők azt valószínűsítik, hogy a német gyártó több, különböző méretű akkucsomagot kínál majd az autóhoz. Ezek kapacitását valahol 60 és 110 kilowattóra közé becsülik. Ennek köszönhetően a modell legalább 400 kilométeres hatótáv megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel.

Ezen felül a kiszivárgott hírek alapján az EQA-hoz többféle elektromos hajtáslánc, valamint opcionális összkerékhajtás is elérhető lesz. Teljesítmény tekintetében három verzió várható: egy 204 lóerős (150 kilowattos), egy 272 lóerős (200 kilowattos), valamint egy 340 lóerős (250 kilowattos) kivitel.

Forrás:

Carscoops https://www.mahzrt.hu/

https://egyszermarlattamautot.hu/eqa-elektromos-sportmodell-kompakt-formaban/
READ  Tsztelik a hő- és füstelvezető rendszert a 3-as metró felújítás alatt lévő állomásain