Megkezdődött a Mercedes-AMG GmbH csúcstechnológiát használó tesztközpontjának építése Affalterbachban
Új központ nagyteljesítményű elektromos hajtásláncok fejlesztéséhez
Affalterbach. A Mercedes-AMG padlógázzal gyorsít az elektrifikáció terén – az első hibrid járművek már az idei évben bemutatkoznak. Emellett a sportmárka újabb lépést tesz a jövő felé vadonatúj tesztközpontjának megépítésével, amely elektromos rásegítésű hajtásláncok és elektromos részegységek fejlesztésében működik közre.
2021. március 4-én kezdődött meg az alapkő-letétellel a Mercedes-AMG új tesztközpontjának építése, amellyel a márka egyértelműen a jövőbe fektet, valamint a továbbiakban is elkötelezi magát a nevével szorosan összefüggő Affalterbach-i székhely mellett.
A Benz és a Maybach utca között kezdődő munkálatok eredménye 2022-ben egy olyan tesztközpont létrejötte lesz, amely több mint 5000 négyzetméteres területen, három emeleten épül fel. A fő profil az elektromos rásegítésű hajtásláncok és különböző elektromos részegységek teljesen automatizált tesztelése lesz – a két összkerékhajtású és egy nagyfeszültségű tesztállással az AMG készen áll a jövőbeli fejlesztésekre, szükség esetén pedig további megoldásokkal bővíthető majd a tesztépület.
„A tesztközpont építésével az AMG egyértelműen lefekteti hosszú távú szándékait az Affalterbach-i tartózkodást illetően, valamint a márka jövőjébe fektet,” mondta Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezetőségének elnöke.
Az új központ összkerékhajtású tesztállásai képesek valós vezetési és környezeti körülmények szimulálására. Az egység a jármű kerékagyához kapcsolódik, így közvetlenül képes szimulálni a változó körülményeket. Emellett a tesztpadok olyan termekben találhatók, melyek különböző klímaviszonyokat szimulálhatnak: akár 5000 méteres magasságnak megfelelő oxigéntartalmat vagy -30 Celsius fokos hőmérsékletet. A tesztelést végző mérnök a mérések közben természetesen nem a járműben, hanem a kezelőteremben foglal helyet. Ezzel a megoldással az AMG a fenntartható jövő felé is mozdul: a tesztközponttal kevesebb valós tesztkilométert kell egy-egy prototípussal megtenni a sorozatgyártásig.
Még szélsőségesebb viszonyokat képes teremteni a nagyfeszültségű tesztállás, amellyel az akkumulátorokat -40-től egészen +80 Celsius fokig lehet különböző viszonyoknak kitenni. Mindez a biztonság, a tartósság, valamint a szélsőséges körülmények közötti működés teszteléséhez és fejlesztéséhez járul hozzá. Ahogy a természetben is bármi megváltozhat szinte néhány másodperc leforgása alatt, úgy a tesztálláson is hasonló gyorsasággal lehet variálni a különbségeket, teljesen automatizáltan, korlátlanul mennyiségben.
A tesztközpont építésével az AMG a fenntarthatóság mellett teszi le a voksát. A csúcstechnikás központ nem csak a fejlesztési munkálatok lábnyomát csökkenti, de a különleges energiavisszanyerő rendszerek és speciális energiatárolók révén maga a központ működése is a karbonsemlegesség felé tolódik el.