Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Meggyőzően teljesített a jávorszarvasteszten a Toyota Yaris Cross

Posted on 2022.02.18.2022.07.22. By Teszt Elek

Magas építésmódja dacára precízen irányítható, kezesen reagál a kikerülő manővereknél a Toyota legújabb, legkisebb szabadidőjárműve. A szabványosított vizsgálat során arra is fény derült, hogy bár a GR Yaris nagyon távoli rokon, mégis csak vannak közös gének a két autóban.

A Toyota 2021-es újdonságainak sorában talán egyetlen modellt sem fogadott olyan egyöntetű lelkesedéssel az európai közönség, mint a Yaris Cross városi szabadidőjárművet. Az új generációs Yaris kiváló alapjait és fejlett hibrid hajtásláncát a manapság legdivatosabb crossover karosszériaformával társító típus piaci bevezetését követően gyorsan hozzálátott bizonyítani.

Először is átesett az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán, ahol kifejezetten jól teljesített: maximális ötcsillagos eredménye mellett a részkategóriákban elért pontjaival mértékadónak bizonyult a kis szabadidőjárművek mezőnyében. A meggyőző teljesítményben a szilárd karosszéria mellett a Toyota Safety Sense biztonsági funkciók hiánytalan arzenálja is fontos szerephez jutott.

Ezt követte most a hírhedt jávorszarvasteszt, amelyet annak spanyol specialistái, a km77.com autós portál munkatársai végeztek el. Ha csak a nyers számokat nézzük, a Yaris Cross akkor is kiválóan teljesített: 77 km/óra bemeneti sebességgel abszolválta bólyaérintés nélkül a kettős sávváltásos gyakorlatot, ami a kategória élmezőnyébe helyezi. Ennél is izgalmasabb azonban, ahogyan a vizsgálat során, az ismételt próbálkozások alkalmával viselkedett.

Toyoták, Lexusok és exkluzív, minőségi borok? >>>

Az összegzés szerint a hibrid Toyota Yaris Cross gyorsan mozog, és kezesen irányítható. Az autó első próbálkozásra, előzetes ismerkedés nélkül sikeresen teljesítette a jávorszarvastesztet. A jármű pontosan reagál a kormányparancsokra, amiben kulcsszerephez jut a jól hangolt menetstabilizáló elektronika. A Yaris Cross tisztességesen végzi a dolgát, olyannyira, hogy a kezes irányíthatóságon felbuzdulva a szerkesztők magasabb sebességekkel is megpróbálkoztak. Noha a szigorú feltételeknek ilyenkor nem felelt meg maradéktalanul az autó, olyan tempónál sem állította megoldhatatlan feladatok elé a vezetőjét, amivel rendszerint kifejezetten sportos modellek esetében találkoznak a tesztelők.

A 22 méterenként elhelyezett bóják között szlalomozva a menetstabilizáló elektronika hagyja kibontakozni a futómű alapvető értékeit, a Yaris Cross minimális oldaldőléssel, lendületesen, finom irányváltásokkal teljesítette a pályát, pontossága és könnyű irányíthatósága a mindennapokban biztonságos, stresszmentes vezethetőséget ígér.

Arra ugyanakkor egyetlen újságíró sem számított, hogy a barátságos városi szabadidőjárműből elő tudják csalogatni a kisördögöt. Bizonyos helyzetekben ugyanis a Yaris Cross túlkormányzottsággal reagált a provokálásra. A menetstabilizáló rendszer ilyenkor is a biztonságos tartományon belül tartja a jármű mozgását, ugyanakkor a kategóriában ritka módon váratlanul élvezetes vezethetőséggel jutalmazza a Toyota városi crossovere azokat, akik örömüket lelik az autóvezetésben.

Fotók: Youtube, Loren Serrano

Jármű Tags:77 km/óra, Euro NCAP, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, KM77, km77.com, Loren Serrano, Toyota, Toyota Safety Sense, Toyota Yaris, Toyota Yaris Cross, Yaris, Yaris Cross, youtube

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Már az élelmiszerboltokban is feltankolhatunk a Covid-tesztből
Next Post: Így lett ötcsillagos a teszteken az ötödik generációs Caddy

Kapcsolódó anyagok

  • Az új BMW M2 már a Salzburgring aszfaltcsíkján tesztel Jármű
  • Az új Honda Civic is megihlette házi költőnket Jármű
  • Corollából épült hibrid versenyautót tesztelnek Jármű
  • A vadonatúj Ford Fiesta is 5 csillagos biztonsági besorolást kapott Jármű
  • Kedvező tapasztalatokat szerzett a Volán a gázüzemű Iveco CROSSWAY LE tesztje során Jármű
  • Javában zajlik az új Golf végső tesztelése Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Gyorsabb tesztelés és akkreditáció Hasznos
  • A Deák térnél tesztelnek Jármű
  • Szuper ötletek, szuper kaja, szuper kiszolgálás – szuper rendezvénytársaság! Szolgáltatás
  • Tesztjelleggel hétköznap is járnak CAF-villamosok a 14-es és a 42-es vonalán februártól Jármű
  • E-bike Test & Show az Utazás kiállításon Jármű
  • Volánbusz kommunikációt és maszkviselést teszteltünk Szolgáltatás
  • Füstteszt lesz a Nyugati pályaudvar állomáson Hasznos
  • Füsttel járó tesztelést végeznek a 3-as metró két állomásán Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.