Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Maximális Euro NCAP-minősítést kapott a Toyota mindkét új szabadidőjárműve

Posted on 2022.11.18.2022.11.18. By Teszt Elek

Az Euro NCAP idei legnagyobb tesztsorozatában két új generációs Toyota szabadidőjárművet is vallatóra fogtak. A tisztán elektromos Toyota bZ4X és a kompakt Toyota Corolla Cross egyaránt az adható legmagasabb, ötcsillagos értékeléssel zárta a vizsgálatot.

2026-tól teljes mértékben átalakítja vizsgálati szempontrendszerét az új gépjárművek biztonságát ellenőrző független szervezet, az Euro NCAP. Ehhez kapcsolódóan már jövőre olyan szigorításokat léptetnek életbe, amelyek miatt a 2023-tól szerzett pontszámok nem lesznek összevethetők a 2020 óta változatlan feltételek szerint végzett tesztek eredményeivel. Ezért a szervezet 2022 végén nem kevesebb mint tizenhat új modellt vizsgált be, hogy az ügyfelek a lehető legteljesebb képet kapják a jelenleg elérhető kínálat utas- és gyalogosbiztonsági teljesítményéről.

Ezen a monstre tesztsorozaton két Toyota is részt vett: a bZ4X crossover, a Toyota új elektromosjármű-generációjának első tagja, illetve a Corolla Cross szabadidőjármű, a világ legnagyobb számban értékesített személyautójának SUV-átirata. Mindkét modell elérte az adható legmagasabb értékeléshez, az öt csillaghoz szükséges szintet, ugyanakkor méretükből és konstrukciójukból adódóan más területeken brillíroztak.

Az új generációs akkumulátoros elektromos e-TNGA platformra épülő Toyota bZ4X és a Toyota hagyományos TNGA-C kompakt padlólemezét alkalmazó Corolla Cross egyaránt hatékonyan óvja az elöl ülő felnőttek térdét és combcsontját, a kritikus testrészek védelme a részleges átfedéses, illetve az orr teljes szélességében találkozó frontális ütközés esetén egyaránt megfelelő. A különösen veszélyes oldalirányú ütközésektől is hatékonyan óvják utasaikat az új Toyota crossoverek.

A Corolla Cross mechanikusan biztosított maximális védelmet az oldalról érkező ütés ellen, míg a bZ4X rendkívül hatásosan óv attól, hogy a két első utas ilyen ütközési helyzetben egymásnak okozzon sérülést. A kölcsönösség jegyében mindkét autó kíméletesen bánik azzal a járművek, amellyel frontálisan karambolozik: az energiaelnyelő elemek és zónák nem a balesetben részt vevő másik autó rovására óvják meg a Toyoták utasait. Egyformán tökéletesen óvnak a ráfutásos balesetben előforduló ostorcsapás nyaksérülés ellen a két típus fejtámaszai és háttámlái.

Az autóban utazó gyermekek védelme terén a Corolla Cross kiválóan teljesít, a bZ4X pedig még rajta is túltesz; a Toyota elektromos crossovere egyike azon kevés autóknak, amelynél a 6 és 10 éves gyermeket szimuláló tesztbábukkal elvégzett mérések 100%-os eredményt hoztak. A tisztán elektromos hajtásláncból adódó, nagy tengelytáv előnyei nem csak a helykínálatban, de a gyermekülések beszerelése során is megmutatkoznak.

Ugyanilyen kiváló teljesítményt mutatott a gyalogosok és kerékpárosok védelme terén a Corolla Cross; a két modell orrkialakításának eltérő profilja miatt más felületeken találkoztak a járművel a tesztbábuk, és ez kis mértékben a kompakt crossover irányába billentette a mérleget. Az elektronikus észlelési és ütközésmegelőzési rendszerek mindkét modell esetében a helyzet magaslatán álltak, akár gyalogos, akár kerékpáros kerül az autók elé.

A Toyota biztonsági stratégiája azt jelenti, hogy méretosztálytól függetlenül minden esetben a lehető legmagasabb szintű védelmi és vezetőtámogató rendszerekkel vértezik fel a járműveket. Ez a Corolla Cross és a bZ4X esetében is megmutatkozik: a kompakt crossover és a középkategóriás szabadidőjármű egyaránt kiváló munkát végez a forgalomhoz való alkalmazkodás, illetve a vezető éberségének felügyelete terén. A bZ4X előnye a nagyfeszültségű elektromos hálózatról kiszolgált rendszer, amely bizonyos rendszerek esetében eredendően magasabb színvonalú működést tesz lehetővé – ezt tükrözi a modell kiemelkedő, 91%-os részeredménye ezen a téren.

[envira-gallery id=’28752′]

Fotók: Euroncap.com

Jármű Tags:bZ4X, Corolla, Corolla Cross, Cross, Euro NCAP, Euro NCAP törésteszt, Euro NCAP töréstesztjei, Euro NCAP-minősítés, EuroNCAP, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, NCAP, NCAP protokoll, NCAP-minősítés, Toyota, Toyota bZ4X, Toyota Corolla Cross

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Decembertől tesztelik a Lánchíd #KariGerítését
Next Post: A tesztversenyek után eldőlt, hogy lovaglás helyett akadályverseny lesz az öttusában

Kapcsolódó anyagok

  • Sikert aratott az MAN Lion’s City 12 E elektromos autóbusz a kaposvári teszt során Jármű
  • Az új háromajtós MINI is a hó és jég birodalmában tesztel Jármű
  • A Polestar 2 elég jól teljesít a jávorszarvas teszten Jármű
  • Öt NCAP csillagot kapott a VW ID. BUZZ Jármű
  • Mégsincs 60 percnyi türelem, ha nincs érvényes autópálya-matricád?! Jármű
  • Első teszten a 2023-as Kia EV6 GT-Line RWD Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Elégedettek a fogyasztók az áramszolgáltatókkal Szolgáltatás
  • Ingyenes tesztüzemmel indulnak az új buszjáratok Hódmezővásárhelyen Jármű
  • Tesztüzemben erős fényjelzés figyelmezteti Csömörnél az M0-s autóútra szemből felhajtókat Jármű
  • A sikeres teszthétvégét követően új repohár rendszerrel jelentkezik a Budapest Park Hasznos
  • Megkezdődött Tasson az új, többfunkciójú vízleeresztő éles tesztelése Szolgáltatás
  • A díjmentes hétvégi kerékpárszállítást teszteli a BKK Jármű
  • A Kálvin téri állomáson folytatódik a tesztelés Jármű
  • A paprikamagtól a lángosozóig, megállás nélkül tesztelnek Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.