Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Már a tíz évvel ezelőtti töréstesztek is bizonyították, nem mindegy, mennyi idős az autód

Posted on 2019.02.02.2021.11.14. By Teszt Elek

Egy, a napokban ismét megosztott videó nem mai gyerek, éppen tíz éves, de üzenete egyáltalán nem kopott. A lényeg: minél öregebb az autód, annál nagyobb veszélyben vagy. A családod is.

Az USA közlekedésbiztonsági minősítő intézete, az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tíz éve azzal ünnepelte ötvenedik szülinapját, hogy egymásnak eresztett egy akkor új, 2009-es Chevrolet Malibut és egy 1959-es Chevrolet Bel Airt. Erre a brutalitásra az vitte rá a tekintélyes szervezetet, hogy megmutassa: fél évszázad alatt mennyivel biztonságosabbak lettek az autók.

A Bel Air a maga idejében egyet jelentett az kifinomultsággal és az eleganciával. Az autós mennyország két tonnányi, másfeles lemezből faragott járgánya, amit teherautó alvázra szerelt négyliteres motor hajtott. Igen, kérem, ebben volt még anyag, csak éppen az járt rosszul, aki véletlenül benne ült egy nagyobb karambol idején.

(Egy pillanatra gondolkodjunk el azon is, mekkora biztonságban van a család, ha megveszünk egy frissen importált 15 éves autót, amiről senki sem tudja, karbantartották-e?)

Bár a 2009-es Malibu ma talán három csillagot sem kapna az Euro NCAP töréstesztjén, mégis annyival fejlettebb az utasok védelme szempontjából, mint az űrsikló a Wright fivérek papundekli repülőjéhez képest. Mert a Bel Air gyönyörű, hosszú és elegáns motortere egyszerűen benyomult az utastérbe, ahol a kép alapján kő kövön nem maradt. A Malibu tesztbábuja egyébként azért úszhatta meg ilyen jól az ütközést, mert esetünkben a Bel Air volt a gyengébb tojás, vagyis ebben a tesztben gyűrődőzónaként szolgált. Ez jól látszik a videón is a 20. másodperctől, ahogy a Bel Air ajtaja is kiszakad a frontális ütközés során.

chevy_iihs_test.jpg

(G – jó, A – elfogadható, M – elégséges, P – rossz)

Az ötvenedik másodperctől a belső kamera …

Jármű Tags:#baidu, #bing, #DuckDuckGo, #facebook, #facefollowme, #facefollowmeplease, #followme, #followmenow, #followmeplease, #instafollowme, #instafollowmenow, #instafollowmeplease, #yahoo, biztonság, frontális, teszt, törésteszt, ütközés, videó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Gyors költözés és beüzemelés
Next Post: Hétfőn délután 4-kor kiderül

Kapcsolódó anyagok

  • Valós körülmények között tesztelik a DAF CF Hybridet Jármű
  • Pazarul teljesített az Enyaq és az ID.4 is az Euro NCAP-teszten Jármű
  • Vissza a városba – Ötajtós Lada 4×4 Urban teszt Jármű
  • Közös tesztben mérték össze az Enyaq iV és az elektromos repülőgép tudását Jármű
  • Takonyképű hülyegyerek próbálta “extrém teszttel” szétb***ni a Hiluxot Jármű
  • Amerikában is tesztelik a Fusion 212 kisrepülőt Hobbi
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Környezetbarát gyomirtást tesztel a Főkert Hasznos
  • Tesztüzem indul 11 áruháznál a használt étolaj visszagyűjtésére Hasznos
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone Jármű
  • Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten Jármű
  • Válságállónak bizonyultak az amerikai nagybankok a 2023-as stressztesztben Hasznos
  • A tesztek alapján a bankkártyás fizetés növeli az új buszok szolgáltatási színvonalát Jármű
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü
  • Éles tesztüzemben működik a megújult ELVIRA Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.