Letesztelték a Volvo új elektromos nehézgépjárművét

Hatótávolságban és energiahatékonyságban is kiválóan teljesített.

A Volvo Trucks elektromos nehézkategóriás tehergépjárművét Németországban vetették alá az első független energiahatékonysági tesztnek – a teljesen megrakott, tisztán elektromos meghajtású Volvo FH a tesztút során túllépte a várt hatótávolságot és 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízelmotoros megfelelője.

A független tesztnek alávetett Elektromos Volvo FH egy nulla károsanyag-kibocsátású tehergépjármű, 490 kW folyamatos teljesítménnyel és 40 tonnás szerelvényössztömeggel. A német újságíró, Jan Burgdorf a Zöld Teherautó útvonalon tesztelte a járművet. A 343 kilométer hosszú pályán a legváltozatosabb terep- és útviszonyok között tesztelhetőek a különböző gyártók termékei. 

“Az elektromos Volvo legalább ugyanannyira jól – ha nem jobban – vezethető kamion, mint egy dízeles változat. A sofőrök meg fognak döbbenni azon, hogy mennyire könnyű ezeket a járműveket vezetni, hogy mennyire halkan közlekednek és hogy mennyire jól reagálnak az útviszonyokra. Semmilyen vibrációt nem tapasztaltam” – nyilatkozta Jan Burgdorf.

A tesztút során az Elektromos Volvo FH tartotta a 80 km/h átlagsebességet, s ezzel hozta a dízelmotoros, I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH szintjét. A csupán 1,1 kWh/km energiafogyasztás mellett az elektromos nyerges hatótávolsága 345 kilométer volt egy feltöltéssel.

“Ez a teszt bizonyítja, hogy egy átlagos munkanapon akár 500 kilométert is meg lehet tenni elektromos nehézgépjárművel úgy, hogy csak egy rövid ideig töltjük nap közben, például ebédszünetben” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks sajtótesztekért felelős igazgatója.

A Zöld Teherautó Tesztpályán folytatott felmérések során az Elektromos Volvo FH 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízelmotoros megfelelője.

“Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékonyan működik, aminek köszönhetően a tisztán elektromos Volvo tehergépjárművek jelentős mértékben képesek hozzájárulni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez.” – teszi hozzá Tobias Bergman.

A Volvo Trucks célja, hogy 2030-ra tehergépjármű értékesítéseinek felét az elektromos modellek tegyék ki; 2040-re pedig nullára tervezi csökkenteni a töltéstől az energiafelhasználásig mért CO2 kibocsátást az eladott új tehergépjárművek esetén.

READ  Így teljesített a jávorszarvas-teszten az Opel Insignia

“Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a párizsi egyezmény éghajlatváltozással kapcsolatos célkitűzéseit elérjük. Tudományos alapokon nyugvó célokat tűztünk ki magunk elé, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy mihamarabb elérjük a közúti áruszállítással kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás drámai mértékű csökkenését. Hiszem, hogy a piacon már elérhető elektromos Volvo tehergépjárművek széles választéka bizonyítja elköteleződésünket.” – zárja gondolatait Tobias Bergman.
 

Tények a tesztútról:

  • szerelvényössztömeg: 40 tonna
  • átlagsebesség: 80 km/h
  • energiafogyasztás: 1,1 kWh/km
  • akkumulátor-kapacitás: 540 kWh
  • teljesítmény: 490 kW folyamatos teljesítmény
  • a tesztút teljes hossza: 343 km
  • egy töltéssel megtehető hatótávolság: 345 km
  • a tesztnek alávetett Elektromos Volvo FH egy átlagos munkanapon akár 500 km megtételére is képes, ha egy rövid töltési időszakot nap közben – például ebédszünetben – beiktatnak.

Tények a Volvo Trucks elektromos tehergépjármű palettájáról:

  • A Volvo Trucks kínálatában hat darab tisztán elektromos modell érhető el, amelyeket a szállítási feladatok széles körének teljesítésére terveztek.
  • Az Elektromos Volvo FH, FM és FMX modellek elérhető teljes szerelvényössztömege akár 44 tonna is lehet. Ezen modellek értékesítése az európai piacon már megkezdődött, sorozatgyártásuk várhatóan 2022 második felében indul.
  • A városi áruszállításra és hulladékgyűjtésre optimalizált Elektromos Volvo FL és FE modellek sorozatgyártása 2019-ben kezdődött.
  • Az észak-amerikai piacra szánt Elektromos Volvo VNR sorozatgyártása 2020-ban kezdődött.