Közel az ötve’hez levelet írtam a Jézuskának…

Gyerekkoromban mire megtanultam írni addigra a nővérem lelőtte a poént, hogy nem a Jézuska hozza az ajándékot hanem anyuék veszik. Talán még nem kezdek szenilis lenni, hogy levelet írok a Jézuskának de ma kipróbáltam a HYUNDAI I30 N verziót ráadásul a performance kivitelt. Aztán gondolkodtam, hogy mivel sosem írtam levet a Jézuskának így nekem az nincs bebizonyítva, hogy nem Ő hozza az ajándékot!!!

Már pedig nekem kell egy ilyen játékszer!

Karácsonykor majd kiderül mi az igazság karácsonyi ajándék ügyben, én minden estere nagyon bizakodok 🙂 Na de kezdjük is a rovid impulzus tesztet, mert sajnos nem sokat mentem vele.

Peti már ott várt a fóti auchan parkolóban a kocsival, nem kellett felhívni mert a babakék felmatricázott tesztautót csak a vakond nem veszi észre. Én is egy I30-cal érkeztem (tudjátok amiről tartós tesztet írok, „tartós barátság” címmel) csak én a sóher verzióval (1.6D alap).

Kicsit rendhagyóan legyen ez egy összehasonlító teszt.

Kézfogás, üdvözlés, kocsiba be. Mivel ilyennel járok az ülés pedál kormány háromszög 25mp-alatt meg is volt és pár perc nézelődés után indulás. Előtte azért pár különbség az enyémben olyan a kormány mint egy kolbász ebben meg majdnem mint egy szalámi 🙂 jó vastag, bőrös és baromi jó a fogása de érzésre nem sokkal kisebb az átmérője mint az enyémben.Ülés az sokkal sportosabb de nagyon kényelmes és amúgy is szeretem ha érzem, hogy fogja a derekamat. Rakás plusz gomb van benne az enyémhez képest de ezeket nem sorolom fel, mert részben nem néztem és nagyon nem érdekelt csak menni akartam vele végre az-az egy gomb érdekelt csak, de az nagyon. A kormányon picit versenyautós hangulatban van egy kis gomb amin egy kockás zászló van. Már járt a motor, hogy bemelegedjen amikor megmnyomtam és jött az első nagy vigyor egy „beszarás” szóval együtt.

Álló helyzetben is szinte érezni, hogy a futómű megfeszül viszont a kipufogó hangja az valami fantasztikus már-már egy 15 évvel ez előtti raliautó hangja.

Peti mondja, hogy nagyobb gázzal kell indulni meg a kuplungra is figyeljek én meg magamban, fogsz itt nekem okoskodni 60 000 I30-cal töltött kilométer után. Lefullad  🙂 Az meg vigyorog. Másodszorra már nem és elkezdtem lassan kifelé csorogni a parkolóból az M0 felé. Aki ismeri ezt a parkolót az tudja, hogy vagy 5 körforgalom van mire kijutunk a pályára és már előre vigyorogtam, hogy most aztán szétforgatom mint az állat, mint Michelisz a makaói városi pályán. Sajnos baromi nagy forgalom volt kifelé de azért egy-egy padlógáz besurrant és újra a „beszarás” olyat durrog felfelé váltásnál tényleg mint egy régi WRC vissza váltásnál is és olyankor tol még egy gázfröcsöt is mint annak idején Walter Rörhl balláb fékezés közben. Az én sóher verziós kocsim nem ilyen 🙂 M0 gyórsítósáv hááát ha nem lenne törvény ellenes leírnám meddig húzattam de maradjunk anyiban, hogy 90-ig.(aha kettesben)

Irtóra harap, nagyon agilis, nagyon elindul viszont a kormányba kapaszkodni kell mert az elsőkerék hajtás az nehezen birkózik meg a nyomatékkal, hiába a „sperdifi”. Pályán stabil de az nem nagy tudomány a sóher is és az is pont elég.

Kis pályás hajkurászás után vissza a parkolóba. Végre gyérebb a forgalom száj fülig ér. Most azt várjátok biztos, hogy százzal rezennéstelenül a körforgalomba mint az állat. Sajnos nem de nem az autó hibája, az van, hogy sokkal többet tud mint én és nagyságrendekkel többet a sohertől.

Viszont meglepő milyen respektje van az autónak. 🙂

Sokat írtak már róla mire megérkezett és az emberek felismerik, volt is egy aranyos eset. Éppen érkezek az egyik körforgalomba úgy 90 körül szabályosan (nem annyival) és úgy látszott, hogy nem jön senki aztán még is feltűnt balról egy régebbi A6-os. Nagy fék picit bemozdult a fara de sikerült megállni, srác észre vesz ahogy érkezek és nyom egy kövér gázt. Nagy korom és ellépne (tudjátok a wv diesel termékek nagy gázra kormolnak van is a mondás, szegény ember diesel gőz) beesek mögé és tapadok, erre nyom egy vészvillógót és elnézést kér, hogy el..ta a kanyaromat.

Aztán tényleg megcibáltam kicsit és egyszerűen nehéz írni róla.

Minden rezdülését érezni van élet a kormányban a sóherben semmi a fék a sóherben nagyon jó azt hittem de ez meg olyan mintha Gulliver megfogná amikor a fékre lépek. Félelmetes ahogy rárántom az ívre betámaszt és elfordul bár mondom, kellett volna még vele pár kilométer, hogy egyáltalán fogalmam legyen a határairól.

Miskolcról érkeztem egy volt osztálytársammal a tesztre, hoztam Pestre és mondja nekem útközben, hogy úgy vezetsz mint egy nagyapa. Persze a sóhert nem kerketem ott a fogyasztáson van a hangsúly és a kényelmen. Jött a tesztkörre ő is 🙂 Kiszáll azt, mondja: b..szod ezzel a kocsival fiatalodtál vagy 30 évet. Valóban így van ez beülsz megnyomod a kis zászlós gombot az a gomb a fejedben nyom egy gombot amitől rögtön raliversenyző leszel és nincs külvilág csak menés, durrogás oldalgyorsulás nagy fék, nagy gáz.

Kell kell, kell, kell de …sza meg de sokára lesz karácsony.

Akinek van lehetőségte saját felelősségére próbálja ki, mert utána titokban tollat papírt ragad és ír a Jézuskának.

Az alap I30 egy nagyon harmónikus kellemes kis autó ez meg ahhoz képes egy ÁLLAT.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/05/22/csunya-kakukktojas-csuszott-az-exkluziv-hyundai-i30-n-fotosorozatunkba/

 

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/05/21/az-egyik-nemet-autogyar-lesz-az-elso-ugyfel-a-zalaegerszegi-jarmuipari-tesztpalyan/