Kényelmes, pontos, nagyon szerethető – Honda NC750X

“Az új NC750X erőteljes, gyönyörű formát és továbbfejlesztett teljesítményt kapott” – kezdődik a motor bevezetése a  Honda honlapján.
A folytatásban olvashatjuk, hogy “módosított, még hatékonyabb, 750 köbcentis motor, hosszú rugóutakkal felvértezett futómű és duplakuplungos automata váltó” lett az idei modell sajátja.

És ezzel akár le is zárhatnánk ezt a rövidke kis szösszenetet, ha…

Ha nem ezzel a vassal nyitottam volna az idei motoros tesztszezont és ha nem imádnám annyira az NC-t…

Az NC-vel először testközelből a Safety Hungary tanfolyamon találkozhattam évekkel ezelőtt testközelből.
Az akkori két napos vezetéstechnikai képzés alatt nagyon megszerettem azt a korábbi vasat, mert egy igen könnyen kezelhető, stabil motorról van szó.

A 2018-as NC750X pedig annak ellenére is tovább fejlődött, hogy anno azt gondoltam, az a tökéletes masina.

Tökéletes masina?
No, igen… Az a baj, hogy képes vagyok szinte valamennyi  tesztmotorba,  tesztautóba beleszeretni.  😀

De, félre a tréfát!

Hozzám mindig is közelebb álltak a Hornethez, NC-hez, Africa Twinhez álló motorok, mivel sokkal jobban szeretek egy kicsit magasabban, egyenes háttal ülni a vason, mintsem a  tankra feküdve száguldozni – persze, utóbbinak is meg van a varázsa és ki nem hagyom az adódó lehetőségeket. 😉

Az NC750X-et az “Adventure” kategóriába sorolja a gyártó – nem alaptalanul.

Egyrészt felépítése, másrészt tudása is ide helyezi.

Itt kell ismét ollóznunk a honlapról…
“A magas üléspozíciónak, a könnyű kezelhetőségnek és a bőséges nyomatéknak köszönhetően nincs olyan helyzet, amelyben ne lenne ideális partner.”
…Ugyanis tökéletes összefoglalása a gépnek a fentebb olvasható mondat.

Az NC ráadásul két lépcsőben hangolható, állítható nyomatékszabályozóval lett ellátva, ami óriási segítséget nyújt a különböző útviszonyok között.
Pontosabban segít, ha elhagytuk a szilárd útburkolatot és segít az aszfalton is – ha kell.
“A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) két lépcsőben hangolható: az első szinten (Level 1) enged némi kipörgést a hátsó keréknek (pl. murván vagy sárban), a másodikon (Level 2) azonban a lehető legszigorúbb, azaz biztos tapadást kínál csúszós útfelületen is” – olvasható a gép bemutató anyagában.

Személyes tapasztalataim szerint a tavaszi nyárban, esőben, sárban a “hagyományos” beállítással is magabiztosan közlekedhetünk a géppel országúton, autópályán, városban, vagy épp földúton,
Nem éreztem azt, hogy kapcsolgatnom kellett volna a nyomatékszabályozón.
Mondjuk nem mentem vele igazi terepre – az is igaz.  🙂

Feltűnő jelenség.

A szépség nehezen definiálható fogalom, elvégre izlések és pofonok.
Az azonban biztos, hogy az NX-szel közlekedve – vagy megállva – azt tapasztaltam, mnindenhol megnéznek az emberek.

Szóval, erre a masinára biztosan nem mondható, hogy a kutyát se’ érdekli…

Ráadásul akár csajozni is lehet vele…  😉

És, még én sem nézek ki rajta, mint majom a köszörűkövön…
(DEHOGYNEM! :-D)

Mert egy igazi szépség…

A képekről jutott eszembe, az NX egyik legötletesebb megoldása!
Miszerint, az üzemanyagtartály helyére került a zárható csomagtér, amiben egy zárt bukósisak kényelmesen elfér.
Annyira kényelmesen, hogy akár a kesztyűnk és térdvédőink is ott várhatnak ránk a következő utazásig.

Az pedig “csak hab a tortán”, hogy a szélvédőnek köszönhetően akár az autópályán is kényelmesen utazhatunk, a menetszél nem akar letépni az ülésből.

És, igen…
Az NC750X is megkapta a Honda új DCT váltóját – amiról a hivatalos honlapon bővebben is olvashattok.
Legyen elég most annyi, hogy szinte észrevétlenül és nagyon pontosan dolgozik.

Nem beszéltünk még a megújult műszerfalról sem.

Beszéljen helyettünk a nyilvános, rövid ismertető.
“Amellett hogy az inverz LCD-kijelző megjeleníti az olyan alapadatokat, mint a sebesség, az üzemanyag-fogyasztás vagy a markolatfűtés hőmérséklete, arra is képes, hogy a motor állapotának megfelelően változtassa színeit.
Öt lehetőség közül választhat
A műszeregység öt különböző információt tud megjeleníteni: DCT, Gear, Rev, Eco és Shift. Ez annyit jelent, hogy színek segítségével ellenőrizheti a sebességi fokozatot, a fordulatszámot vagy vezetési stílusának gazdaságosságát. Ennél biztonságosabb módja aligha van a menetadatok megismerésének.”

Sok beszédnek sok az alja, ezért legyen elég ennyi!

Az NC meg egyszerűen, KELL!!!

Műszaki adatok:

Motor

Furat × löket (mm)

77 x 80

Kompresszióviszony

10,7: 1

CO2-kibocsátás

81

Összlökettérfogat (cm3)

745

Motortípus

Soros, kéthengeres, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű

Teljesítmény

40,3 kW/6250 f./perc

Forgatónyomaték

68 Nm/4750 f./perc

Indítás

Önindító

Váz és futómű

Első fék

320 mm átmérőjű szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel

Hátsó fék

240 mm átmérőjű szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel

Első felfüggesztés

41 mm átmérőjű teleszkópvilla

Hátsó felfüggesztés

Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer

Első abroncs

120/70ZR – 17M/C

Hátsó abroncs

160/60ZR – 17M/C

Felni elöl

17 M/C x MT 3.50

Felni hátul

17 M/C x MT 4.50

Méretek és tömeg

Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh)

12V/11 ,2Ah

Méretek (HxSzxM) (mm)

2230 × 845 × 1350

Üzemanyagtank kapacitás (liter)

14.1

Szabad hasmagasság (mm)

165

Menetkész tömeg (kg)

230

Ülésmagasság (mm)

830

Tengelytáv (mm)

1535

Erőátvitel

Végáttétel

Lánc

Sebességváltó

Hatfokozatú duplakuplungos automatikus (DCT)