Jelesre vizsgázott az Ioniq a Green NCAP teszteken

A Hyundai IONIQ Electric maximális pontszámot ért el a Green NCAP károsanyag-kibocsátási és energiahatékonysági minősítésén

A Green NCAP, Európa első, kifejezetten valós körülmények között mutatott károsanyag-kibocsátást és energiahatékonyságot vizsgáló szervezete hivatalosan közzétette az elsőként tesztelt gépkocsik eredményeit. A Hyundai IONIQ Electric a Green NCAP minősítésén elérhető maximális öt csillagot érdemelte ki.

A vizsgálat részleteit és eredményeit a Nemzetközi energiatakarékossági világnapon, a szervezet brüsszeli sajtótájékoztatóján hozták nyilvánosságra.

A tizenkét vizsgált jármű közül mindössze kettő modell, köztük a 100 százalékban elektromos üzemű Hyundai IONIQ Electric kapott maximális pontszámot.

  ModellGreen NCAP csillagok száma 
  Pontszám (max. 10)
  Károsanyag-kibocsátásEnergia-hatékonyság
 1Hyundai Ioniq«««««10,08,5
 2BMW i3«««««10,08,5
 3VW Up! GTI««««9,26,7
 4BMW X1 2.0d«««9,45,8
 5Mercedes-Benz A200«««9,45,2
 6Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (legújabb kiadás)««8,04,4
 7Audi A7 Sportback 50 TDI«7,32,5
 8Volvo XC40 T5«6,82,3
 9Subaru Outback 2.5«6,51,8
*10VW Golf 1.6 TDI0 csillag3,16,7
*11FIAT Panda 1.00 csillag0,06,0
*12Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (előző kiadás)0 csillag1,16,6

* Ez a három modell a 2017 szeptembere előtt forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozó Euro 6b emissziós normát teljesíti. Ugyanakkor 2019 szeptemberétől minden típusnak meg kell felelnie a jóval szigorúbb Euro 6d temp normának, így a modellek frissített kiviteleit a Green NCAP következő tesztsorozataiban értékelik ki.

A Green NCAP a következőképpen értékelte a Hyundai IONIQ Electric teljesítményét: „A Hyundai tisztán elektromos, kompakt családi autója, az IONIQ EV egy 88kW teljesítményű villanymotort alkalmaz erőforrásként. A helyi károsanyag-kibocsátást értelemszerűen nulla, hiszen a tesztek során a jármű nem fogyaszt fosszilis üzemanyagot; az IONIQ EV maximális 10 pontot szerzett a Légtisztasági Indexen (Clean Air Index.) Hasonlóképpen zéró az üvegházhatás előidézésében kulcsszerepet játszó szén-dioxid kibocsátása, az energiahatékonyság pedig kiemelkedő; a modell energiafogyasztása egyik vizsgálat során sem haladta meg a 20kWh/100km-t, annak ellenére sem, hogy a nagy terheléssel járó autópálya-teszt érezhetően nagyobb igénybevételt jelent, mint a többi vizsgálat. Az IONIQ EV a bizonyíték arra, hogy a jelenleg elérhető hajtási módozatok közül a tisztán elektromos jelenti a legtisztább alternatívát.”

IRATKOZZ FEL CSATORNÁINKRA!