Jeges teszten az új Kodiaq és a Superb

Ősszel lesz az új, negyedik generációs Škoda Superb és második generációs Kodiaq világpremierje, de addig is a gyár a legszélsőségesebb körülmények között teszteli őket. Mindkét modell kiválóan teljesített a sarkkörön végzett intenzív hidegtesztek során. A járművek funkcióit, minőségét és tartósságát mínusz 20-30 Celsius-fok közti hőmérsékleten is értékelték, mert a karosszéria minden mechanikai funkciójának, valamint az elektromos berendezéseknek még mínusz 25 Celsius-fokos hőmérsékleten is hibátlanul kell működniük, a motornak pedig mínusz 30 fok közeli hőmérsékleten is gond nélkül kell beindulnia.

A Škoda Auto rendszeresen végez ilyen teszteket a sarkkörön, amikor a tesztjárművek minden részét alaposan megvizsgálták: az alvázat, a karosszériát, a motort, a fűtést és a teljes elektromos rendszert. A plug-in, vagyis tölthető hibrid (PHEV) járműveken az összes ajtónak, a motorháztetőnek és a hátsó ajtónak, valamint az üzemanyagbetöltő fedélnek és a töltőaljzat fedelének még ilyen kedvezőtlen körülmények között is nyithatónak kell lennie.

A téli tesztek során a PHEV járművek nagyfeszültségű akkumulátorait fagyos állapotban töltik, majd meghatározzák a maximális hatótávolságot. A járművek téli körülmények közötti tartósságának pontos felmérése érdekében a tesztvezetők több tízezer kilométert tesznek meg.

A jármű viselkedésének számos aspektusát értékelik fagyos körülmények között – például azt, hogy a jármű mennyire jól kezelhető a latyakos úton, vagy hogy az első és hátsó lökhárítók hogyan viselkednek, amikor a jármű hóakadályba ütközik. A jégtömbökön való áthajtáskor pedig a felfüggesztés és az alváz szilárdságát tesztelik. Mindeközben az is kiderül, hogyan viselkednek a járművek jeges és havas utakon, és mennyire jól működnek a segédrendszerek.

A tesztelők értékelik az autók menetdinamikáját, és adott esetben az összkerékhajtás teljesítményét, a felfüggesztés funkcionális jellemzőit és menetkomfortját, valamint, hogy a sebességváltó hibátlanul kapcsol-e.

A tesztprogram során számos belső funkciót is vizsgáltak, például a fűtési rendszer teljesítményét rendkívül hideg külső hőmérsékleten és az utastér hőkomfortjának szintjét. A tesztelők többek közt ellenőrzik, hogy a központi érintőképernyő mennyire jól reagál, ha a jármű belső hőmérséklete nulla fok alá csökken.

Emellett komoly figyelmet fordítanak arra, hogy az ülések, a kormánykerék, a külső tükrök, a szélvédő és a hátsó ablak fűtési rendszere az elvárásoknak megfelelően működik-e.

dasblog