Javában tesztelik a hibrid i20 N WRC-t

A Hyundai Motorsport megkezdte 2022-es rali-világbajnoki autójának tesztelését, kiegészítve az új műszaki előírások szerint használt hibrid hajtáslánccal.

A Hyundai 2022-es WRC versenyautója az i20 N közúti változatára épül, és a kezdeti kirándulás során a csapat megértette viselkedését, valamint erősségeit és gyengeségeit. A jelenlegi tervek szerint az autót Európa különböző helyszínein tesztelik, hogy értékeljék a teljesítményét minden körülmények között és terepen.

“Különleges pillanat, amikor először vezet autót az útra, és mint mindig, néhány kihívással kell szembenéznie” – mondta Andrew Hywai, a Hyundai Motorsport csapatának igazgatója közleményében. „A 2022-es Rally1 versenyző esetében a semmiből indulunk, vadonatúj szabályokkal, más koncepcióval és új alapmodellel, a Hyundai i20 N-vel. Izgalmas volt elindítani a tesztelést és elindítani ezt az izgalmas új kaland.”

További információ: A Hyundai, a Toyota és a Ford elkötelezte magát a WRC hibrid jövője mellett

„A múlt heti ülésen érdekes dolgokat láttunk, néhányat meg kell változtatni és fejleszteni, de ez mind a folyamat és a munka része. A Hyundai Motorsport csapata elképesztő munkát végzett, és olyan keményen dolgozott, hogy ilyen rövid idő alatt felkészítse az autót az első tesztre. Természetesen még csak egy hosszú út elején járunk, de úgy gondolom, hogy érdekes idők várnak ránk a Monte-Carlo 2022 Rallye előtt ”- tette hozzá Adamo.

A jövő évtől a WRC autók 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres turbófeltöltős motorral, 134 LE és 180 Nm nyomatékú villanymotorral vannak összekapcsolva. Az elektromos motor táplálásával 3,9 kWh akkumulátor lesz egy lezárt szénszálas házban. A Toyota és az M-Sport Ford is elkötelezte magát a 2022-es WRC szezon mellett.