Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs eszközöket telepít és tesztel Győrben a Magyar Közút

Posted on 2020.10.05.2020.10.05. By Teszt Elek

    A közlekedés biztonságának növelése érdekében az országban elsőként Győrben olyan kommunikációs eszközöket telepít jelzőlámpás csomópontokba a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelyek képesek a jármű és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra – közölte a Magyar Közút hétfőn az MTI-vel.

    A társaság újabb úgynevezett C-ITS (hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek) útmenti adó-vevő berendezéseket (RSU – Road Side Unit) szerzett be és telepít majd Győr tíz csomópontjába, a C-Roads projekt részeként.

A C-Roads projekt az Európai Unió tagállamai és útkezelő szervezetei közti kezdeményezés, amelyben a hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek határokon átnyúló tesztelését és megvalósítását szeretnék elérni.


    A Győrben október végére elkészülő rendszer előnyeit egyelőre azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek gépjárműve képes ilyen adatok fogadására.

    A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben a csomópontok előtti sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről, emellett arról is, ha ő, vagy más sofőr a piros jelzés ellenére behajt egy kereszteződésbe, amellyel veszélyhelyzetet okoz.


    A társaság korábban már telepített hasonló kommunikációs eszközöket az M0-ás autóúton és az M1-es autópályán. Az M1-es autópályán korábban üzembe helyezett berendezések korszerűsítése és a kísérleti szakasz bővítése mellett az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök, várhatóan idén év végéig.


    A tájékoztatás szerint a Magyar Közút Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. A társaság külföldi együttműködési megállapodásain keresztül, a ZalaZONE tesztpályával és a BME Gépjárműtechnológia Tanszékével együttműködve a jövőben további hasonló fejlesztést tesztel éles környezetben is.

Jármű, Kütyü Tags:BME, BME Gépjárműtechnológia Tanszék, kommunikációs eszköz, kommunikációs eszközök, Magyar Közút, Magyar Közút Nonprofit Zrt., Magyar Közút Zrt., ZalaZone, Zalazone járműipari tesztpálya

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az új Kuga az élmezőnyben végzett az Euro NCAP vezetéstámogatási tesztjén
Next Post: A fogyasztóvédelem ellenőrzi a PCR-tesztek hatósági árának betartását

Kapcsolódó anyagok

  • A harmadik tram-train jármű is elindult Magyarországra – Hamarosan itthon tesztelik Jármű
  • Tesztpályához építi legmodernebb informatikai hálózatát a Magyar Telekom Jármű
  • A Nokia X20 tulajdonosok is tesztelhetik az Android 13-at Kütyü
  • 2022 legjobb autója a Dacia Spring, a Green NCAP tesztjei alapján Jármű
  • Íme a legjobb SUV-abroncsok télre Jármű
  • Nissan Juke N-Design  Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • A tesztek alapján a bankkártyás fizetés növeli az új buszok szolgáltatási színvonalát Jármű
  • Virtuális fogadást tesztelt a Szerencsejáték Zrt. Szolgáltatás
  • Amikor úgy gondolod, szarabb már nem lehet, jön a vodafon Szolgáltatás
  • Alappapírgyártó-gépet teszteltek, majd állítottak üzembe Szolgáltatás
  • A tesztek alapján az arckrémek többségénél joggal szerepel a csomagoláson, hogy természetes Szolgáltatás
  • Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia Egészség
  • Így tesztelhetünk kockázatmentesen egy üzleti ötletet Szolgáltatás
  • A posta tesztelte a partneri üzemeltetési formát és kiderült, hazudtak a korábban bezárt fiókok újranyitásáról Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.