Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek

     Az Amazon Web Services (AWS) megnyitotta az első budapesti irodáját, ami része a cég folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához – közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.

    Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok,vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.


    A mostani bővítés folytatása annak, hogy 2020 januárjában az AWS létrehozta a budapesti kiszolgáló bázisát.


    A magyarországi ügyfelek az AWS rendszerét a mobilos, webes és közösségi alkalmazásoktól kezdve a fejlesztési és tesztkörnyezeteken át a mesterséges intelligenciához (AI), a gépi tanuláshoz (ML), a Big Data elemzéshez, valamint a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódva, továbbá a vállalati üzleti alkalmazások, és a kritikus fontosságú számítási feladatok futtatásához használják. Az AWS szolgáltatásait igénybe vevők között van az Arcanum, a Colossyan, az Euronics Magyarország, az ingatlan.com, a Lensa, a Magyar BankHolding, a Proofminder, a Puraset, a Raiffeisen Bank International, a Recart, a SEON Technologies és a Shapr3D is.


    Az AWS évek óta támogatja a magyar startup és technológiai közösséget, valamint a diákokat és az tanárokat olyan programokon keresztül, mint az AWS Academy és az AWS Activate. Ezek mellett most az Amazon Web Services Magyarországon is bevezeti az új AWS Skill Builder programját. Az AWS Skill Builder az AWS Training and Certification digitális tanulási központja több mint 600 ingyenes tanfolyammal.

    Az Amazon.com Inc. a világ vezető online kiskereskedelmi cége, az AWS pedig a felhőszolgáltató ágazata. Az Amazon idei első negyedéves bevétele 9 százalékkal, 127,4 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 116,4 milliárd dollárról. Az adózott eredménye 3,17 milliárd dollár, részvényenként 31 cent volt az egy évvel korábbi 3,84 milliárd dollár, részvényenként 38 cent veszteséggel szemben. Az első negyedévben a bevétel a legnagyobb mértékben, 21 százalékkal a hirdetési szegmensben nőtt, 9,5 milliárd dollárra, illetve 16 százalékkal, 21,4 milliárd dollárra emelkedett a felhőszolgáltató ágazatban, az Amazon Web Services (AWS) ágazatban..