Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Innovációs ökoszisztéma is kiépült a zalaegerszegi tesztpálya körül

white table and lcds background in the news studio room

    A Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya körül már egy olyan innovációs ökoszisztéma épült ki, ami egyebek között kutatóintézetnek, hadiipari vállalatnak is otthont ad – mondta Palkovics László az MTI-nak adott nyilatkozatában szerdán Brüsszelben.

    Palkovics László az Autóipari Próbapálya Zala Kft. másnéven a ZalaZone projekt ügyvezetőjeként a közlekedés jövőjével kapcsolatos szakmai konferencián vesz részt a belga fővárosban.


    A szakember kijelentette: a kormány 2016-os döntése a tesztpálya kiépítésével kapcsolatban a lehető legjobb döntés volt, ezzel újrapozícionálta Magyarországot a járműipari térképen.


    Kifejtette: a tesztpálya körül épült ki a Széchenyi István Egyetem képzési, kutatás-fejlesztési és innovációs központja, és egyre több cég jelenik meg, amely ezt igénybe kívánja venni. „Egyre inkább nemzetközi környezet alakul ki, például a tesztpálya működtetéséhez megállapodást kötöttünk egy osztrák vegyes vállalattal, amely olyan tudást hozott, ami nekünk akkor még nem volt meg” – tette hozzá.


    Palkovics László elmondása szerint a projektben az Európában tevékenykedő összes prémium gyártó megjelent. A projekt azért is nagyon jól megtérülő beruházás – jegyezte meg -, mert ezek a cégek több adót, áfát fizettek be, az ott dolgozó emberek száma nő. Ismertette: a beruházást az ösztönözte, hogy 150 éve nem volt olyan átalakulás a közlekedésben, mint ami jelenleg folyik.  


    Egyidejűleg zajlik a hajtásrendszerek átalakulása, és kulcskérdés, hogy milyen energiát alkalmazunk ehhez – jelezte. Emellett nő az autók száma, amit nem tud követni az infrastruktúra, az autópályák, az utaknak hossza, állapota. Ezért az autókat olyan irányítási rendszerrel kell ellátni, ami támogatja, kiegészíti az ember irányítási képességeit, vagy teljesen átveszi az irányítást – mutatott rá.


    Ez a gondolatmenet indokolta, hogy 2016-ban a magyar kormány úgy döntött, a Magyarországon működő, jelentős részben gyártással, de már egyre növekvő mértékben kutatás-fejlesztéssel foglalkozó cégeket azzal támogatja, hogy létrehoz egy tesztinfrastruktúrát – emlékeztetett Palkovics László.  


    Deli Andor, a Fidesz európai uniós parlamenti képviselője, a szerdai konferencia szervezője arról tájékoztatott, hogy az esemény célja bemutatni a közlekedésipar magyar vonatkozását és azt, hogy Magyarország hogyan képzeli el a jövőt a közlekedés területén.


    Van mit megmutatnunk a brüsszeli közönségnek, ugyanis a magyar kormányzat segítségével az elmúlt években nagyon intenzív építkezés zajlott. Nemcsak a külföldi autóipari befektetésekről van szó, hanem igazi magyar kutatási és tesztkörnyezetek létrehozásáról is – jelentette ki.

Akkumulátor tesztelési központ is létesül a ZalaZone tesztpályán belül