Íme a nagy téligumiteszt

A német autóklub nyilvánoságra hozta a legfrissebb téliabroncstesztjét. A 225/50 R17-es méretű abroncsok V sebességindexe azt jelenti, hogy legfeljebb 240 kilométeres sebességgel használhatók.

Az ADAC a Dunlop-Michelin-Goodyear hármas befutót ajánlja jó szívvel megvásárlásra, miután kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak a próbák során.

Közülük a Dunloppal érte el a tesztautó a legalacsonyabb fogyasztást, míg a Michelin Alpin 6 a kopásállóságával tűnt ki.

A „kielégítő” minősítést a 2.7–3.0 pontos abroncsok kapták. Ezek sorát a Michelin-leányvállalat, a Kleber Krisalp HP3 abroncsa nyitotta meglepően jó eredménnyel.

A Bridgestone Blizzak LM005 esetében a kopási teszt teljesítménye az összpontszám csökkentéséhez vezetett, és csak hóban teljesített kielégítően. A Continental WinterContact TS 860 általános pontszáma a száraz utakon tapasztalt gyengeségei miatt lett alacsonyabb. 

adac_winterreifentest_m.jpg

A Nexen Winguard Sport 2 szintén nem bizonyult kopásállónak, de még száraz, nedves és havas körülmények között is csak a kielégítő minősítést érheti el. Hasonlót tapasztaltak a Vredestein Wintrac Pro esetében is.

Az ezek után következő abroncsokkal az volt a baj, hogy száraz és vizes aszfalton különféle gyengeségeket mutattak, ám az ADAC mérnökei azt tanácsolják, hogy senki se vásároljon Goodride Z-507 Zuper Snow (nem elírás: Zuper…) és Linglong Green-Max Winter UHP abroncsokat. Ezek a kínai gyártmányok nem egyszerűen gyengék, hanem egyenesen veszélyesek, mivel a tapadás és a féktáv terén messze elmaradnak az Európában elvártaktól.

Az ADAC pontszámai >>>