Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Íme a nagy nyárigumiteszt

Félidejéhez érkezett az Auto Bild nagy nyári gumiabroncs tesztje, de az 55 gyártmány közül a selejtező után csak a következő 20 maradt versenyben, hogy a döntő, széleskörű vizsgálatok után kiderüljön, melyek a legjobbak.

Continental PremiumContact 7 (91 V)

Kumho Ecsta HS52 (91V)

Vredestein Ultrac (91 V)

Hankook Ventus Prime 4 (91V)

Michelin Primacy 4+ (91V)

Toyo Proxes Comfort (94V)

Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V)

Maxxis Premitra 5 HP5 (91V)

Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91V)

Bridgestone Turanza 6 (94V)

Nexen N’Fera Primus (91 V)

Firestone Roadhawk (91V)

Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91V)

Uniroyal RainSport 5 (91V)

Glue Dynaxer HP4 (91 V)

Fulda EcoControl HP2 (91 V)

Giti GitiSynergy H2 (91V)

BF Goodrich Advantage (91V)

GT Radial FE 2 (91V)

Dunlop Sport Bluresponse (91 V)

Az Auto Bild csapata egyébként idén a 205/55 R16 méretű abroncsokat veti alá a nyúzópróbának, mégpedig azért, mert ez a legkelendőbb abroncsméret Európában. Olyan kompakt kategóriájú járművek futnak gyakran 205/55 R16-os gumikon, mint a Volkswagen Golf, az Audi A3, a Škoda Octavia, a Peugeot 308, a BMW 1-es sorozat, az Opel Astra és a SEAT Leon.

Annak érdekében pedig, hogy a búzát már a korai szakaszban elválasszák a pelyvától, a teszt elején minden gumiabroncsot egy összetett eljárás keretében biztonsági ellenőrzésnek vetnek alá. Ebben a tesztelők meghatározzák az egyes abroncsok féktávolságát mind száraz úton, mind nedves úton 100, illetve 80 kilométeres sebességről állóra fékezve. Ezt követően a két féktávolság értéket összeadják, és csak az a 20 gumi kerül be a végső fordulóba, amelyik a legrövidebb féktávolságot éri el.

dasblog

3 dolog, amiről a nyári gumicserekor nem szabad megfeledkezni