Így teljesített a jávorszarvas-teszten az Opel Insignia

Már csak Európában érhető el az Opel felső-középkategóriás modellje.


A General Motors megszüntette az Opel Insignia forgalmazását az Egyesült Államokban, ahol a modell Buick Regal néven futott. Európában viszont továbbra is elérhető a cég utolsó, GM-platformra épülő autója. 

Az Insignia utoljára 2019 decemberében esett át egy alapos ráncfelvarráson, és továbbra is a D-szegmens egyik legnépszerűbb autójának számít, bár az elmúlt években az érdeklődés jelentősen megcsappant a felső-középkategória modelljei, mint az Audi A4 vagy a Volkswagen Passat iránt. Ettől függetlenül az Insignia továbbra is a zászlóshajónak számít az Opel kínálatában és érdekes látni, milyen jól teljesít a jávorszarvas-teszten.

A török újságírók egy 1,5 literes, dízelmotoros Insigniát használtak a kikerülési manőver végrehajtásához. Ebben az autóban egy 122 lóerő és 300 newtonméter leadására képes motor dolgozik. Ezt a teljesítményt egy hatsebességes manuális váltó segít eljuttatni az első kerekekre. Az 1540 kilogrammos autó alatt Bridgestone Turanza T005s abroncsokba bújtatott 18 colos kerekeket találunk. 

Az ideálisnak tekinthető, 35 fokos hőmérséklet mellett megtartott tesztnek az Insignia 78 kilométer/órás tempóval futott neki, és végig rendkívül stabilan, kiegyensúlyozottan viselkedett, és az elektronikus menetstabilizálónak csak minimálisan kellett beavatkoznia. Valójában még az tesztelőket is meglepte az eredmény. Ugyanilyen jól teljesített 80 kilométer/órás sebességnél, az egyetlen különbséget csak az jelentette, hogy az ESP hamarabb lépett működésbe.

És hogy mekkora volt a legnagyobb tempó, amit az Insigniának sikerült elérnie a teszten? Az alábbi videóból kiderül:

Weboldalunkon is elérhetőek a Opel modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

Motor1