60 000 majdnem gondtalan kilométer
Húszezer kilométer óta nem írtam az I30-ról semmit, mert gondoltam már annyit dícsértem, hogy azt gondoljátok pénzt kapok érte pedig nem.
Túl vagyunk a hatvanezres szervizen és akadt egy gyári hiba és két apróság is az autóval.
Kezdjük az aprósággal amiből az egyik szerintem egyszerű tervezési hiba a másikra nincs logikus magyarázatom de hátha van köztetek aki tud megfelelő magyarázatot.
Nagy hidegben ha rükvercben hagytam télen este az autót akkor reggel alig bírtam kiráncigálni a fokozatból viszont ha egyesben maradt ez a beragadás nem jelentkezett. Erre mondjatok logikus magyarázatot azon kívül, hogy ne hagyjam úgy estére. Szétszórt vagyok sokszor úgy maradt.
A másik inkább bosszantó dolog, hogy amikor azok a latyakos idők voltak az ablaktörlő középen hagy egy jó nagy foltot. Szerintem az ablakmosó spricni nem igazán jó helyre spricccójja a vizet. Persze régi autós ember vagyok, gondoltam egy tűvel majd beállítom!! Na ezt nem lehet állítani vagy lehet csak én nem jöttem rá, hogy is kell. A régi autókon a spricniben volt két kis golyó amin lyuk van egyszerűen egy tűt beleszúrt az ember és oda állította ahová akarrta. Na ez nem ilyen!! Ha valakinek van I30 és rájött, hogy lehet beállítani az írja meg nyugodtan és meg is köszönöm (mit tesz a jó nevelés).
Jöjjön a gyári hiba!
Jelentkezett egy rángatás menet közben ami olyan mint régen a karburátoros autóknál, motorknál amikor volt egy kis dugulás és rántott egyet kettőt de ment tovább. Nem volt állandó de egyre gyakrabban jelentkezett. Persze gondoltam, hogy sok ez a 30 000-es szervíz és nem bírja légszűrő, nem kap elég levegőt. Jártam régen Ford Courir 1.8 dízellel az simán megoldotta ezt, mert egyszerűen átszívta légszűrő papírt. Mondjuk a motort azt elég hamar kinyírta.
Kötelező szervíznél mondták, hogy ezeknél ezt mondjuk úgy, hogy típushiba és visszahívás nélkül simán csrélik szervizkor vagy ha hisztizel akkor rögtön. Nyilván a márka beszállítójánál volt egy kis meo hiba vagy csak valami nem jó alapanyagot használtak. Előfordul ez nálunk is és másnál is. Ilyenkor az a fontos, hogy oldja meg a gyártó. Erre viszont nem lehet panasz, nagyon korrekt volt a jelenség kezelése. Picit azért „sunyinak” érzem a Hyundai-t, hogy nem csinált ebből hangos visszahívást a médián keresztül de lehet csak simán diszkrétek.
Még eszembe jutott egy dolog a pollenszűrő ami viszont tényleg nem bírja a 30 000-es cserét. Szerviz előtt már 4-es fokozaton is alíg bírta átfújni a levegőt egy szülinapi gyertyát sem tudott volna elfújni. Klímás időszakban ez bosszantó és izzasztó tud lenni. Szerencsére nem vagyok allergiás semmilyen pollenre így kértem, hogy vegyék ki a régit és ne tegyenek bele semmit.
A meleg beálltával egy párszor eljátszottam a KRESZ-t betartó autóst, hogy megnézzem milyen fogyasztásokat lehet vele produkálni. Leírom mennyi volt a legkevesebb de sokan nem fogjátok elhinni szerintem.
Jó 400Km-es távott mentem kevés autópálya, sok ország út kevés városi szakasszal és a vége 3,8(!) volt. Csak a szabályokat tartottam be és kerültem a padlógázas gyorsulásokat 🙂 (nagyfater stílus).
Nagyon meg kell hajtani, hogy 6 fölé tudjam vinni a fogyasztást de az már komoly közlekedési kihágás kategória.
Jól vizsgázott építőanyag szállítsá közben is és a mindennapokban is.
Szinte mindent leírtam már az autóról és tényleg nem akarom dícsérni egyszerűen csak reggel beülök délután kiszállok és nem gondolkodom már rajta.
Bátran ajánlom olyanoknak akik sokat mennek, mert megbízható, kényelmes és spórolós is.
Legközelebb akkor jelentkezem ha valami komolyabb hiba jelentkezne vagy a 90 000-es szerviznél.
http://tesztalelkemindennek.hu/2018/05/23/a-ford-uj-kornyezetvedelmi-tesztozpontja-a-vilag-osszes-idojarasat-produkalja/