Hol a könyöklő? Suzuki Vitara gyorstalpaló sarazás

Helló elköltöztünk Bagra, ha erre jársz ugorj be nézz szét. – Hívott Pista telefonon – még az elmúlt nyár végén.  🙂
Te meg mit nagyképűsködsz B+, szatyor az hiába fitogtatod az angoltudásodat, az nem fog fitogni, szatyor az, nem Bag – válaszoltam.
Te meg hülye vagy – jött a válasz.

Figyelj pont Balassagyarmaton vagyok, onnan megyek Miskolcra ha neked jó ma akkor beugrok – kerestem a hét elején.
Gyere ma itthon dolgozom -nagyképűsködött újra. (dolgozik, mi? kipróbál dolgokat és tesztet ír azokról)
Egy óra múlva ott vagyok.
Erre a hülye nem azt mondta, hogy oké, de ez Láng Vince dumája!  Na mindegy.

Megérkezés, ház nézés, bírtok séta, kutyák összesároztak és majdnem ennyi lenne a történet, DE, ott áll az udvaron egy  Suzuki Vitara a hátulján „All Grip” felirattal.

Te Pista, ez az aktuális  tesztautó? Félreérthetetlen hagsúlyal. (csak megérti, hogy kipróbálnám)
Aha az, mennem kell a zöldségesbe ha akarod kipróbálhatod. Vigyorog a „majom”.
Mmmm nem azért kérdeztem de ráérek menjünk. Belső vigyor.

Dobja a kulcsot elindul a kaput nyitni.
Bepattanok ami nagyon kényelmes egy ilyen magasabb autóba. Kezdem érteni az SUV lázat, főleg az idősebbekknél, mert klasszisokkal jobb egy ilyenbe beülni, mint egy földönfutó kocsiba behuppanni. Kezdem a konfigurálás kormány ki és fel (így szeretem) ülés beállítás (191 cm kell bűvészkedni) tök egyszerű és ha nem is lovarda de kényelmes.
Indítás gombnyomásra, tolok egy egyes fokozatot lekönyökölnék és majdnem átestem a jobb egybe. „DIKK” (miskolci tájszólás) hol a könyöklő??

Elég szűken lehet Pistától kikanyarodni de nincs gond, jól fordul nagyon jól. Pista kaput bezár, beül.
– Te ebbe nincs könyöklő. Első gondolatom az autóról.
Ja, már én is észrevettem. Morogja.
Lehetnél rendőr is ilyen jó megfigyelőképességgel.  🙂
Nem nagy dolog ez a könyöklő de megszoktam már és most még hiányzott.

Elindulunk, semmi faxni megy, váltogatok kanyarodok. Magas építése ellenére nem billeg bár aki SUV-t vesz nem hiszem, hogy visító kerekekkel szeretne fordulni.
Húzatom szépen megy stabilan fut egyenesen olyan ez mint egy jó alkalmazott. Nem kér sokat (6.9 a számítógép szerint, mondom 1.6 benzin, összkerék) és nem pofázik 🙂
Csendesen fut a téli gumi ellenére is olyan valahogy jó vele közlekedni. Minden ott van ahol keresné az ember reflexből. Amit most már tényleg kezdek érteni az európán végigtaroló SUV lázban az a magabiztos magasan vezetés fölényes érzése. Pont félúton ülünk egy mezei autó és igazi terepjáró között.

– Itt volt a zöldséges de majd visszafelé megállunk, menj egy kicsit vele. Dünnyög má’ megint Pista.

Még egy dolog hiányzott de az is nagyon!
A váltó csak 5 gangos pedig érzésre tuti elbírná a hatodik fokozatot és sokkal csendesebb is lenne, mert autópályán 120-130 körül már hallani a motort de igazából nem zavaró. CSAK 2018-ban nincs hatodik egy autóban?

Na jó van má’ eleget „jáccottál” fordulj meg. A vidéki nyelv „megyen” neki.
Látok ám egy egy mezőgazdasági utat és már vigyorgok.
Oda csak bevinném te Pista.
Most össze fogod sarazni, mielőtt lefotóztam volna? Gyermeki csodálkozással kérdez.
Úgy is akarsz majd sáros fotót is, most INGYEN összekenem neked. 🙂

Befordulunk, megállunk, ketten megfejtjük a beállításokat.
Nem kell hozzá OKJ-s papír, egyértelműen jelzi a műszerfalon a kívánt beállítást.
Biztos ami biztos fixre zárom az összkerék hajtás mert elég pudingosnak néz ki az út. Nincsenek óriási traktor nyomok de így olvadás után szemre olyan a sár ahol egy tacskó simán elakadna de még egy spániel is gondba kerülne.
Elindulunk, magabiztosan halad bár a kormánnyal kell matatni de ez a mezei téli gumi miatt van. Ezek hamar megtelnek sárral és nem nagyon tapad. Párszor hallom ahogy húzza a hasát a bakhátakon de nem kell tartani tőle, hogy elakad, egyszer sem riogatott.

Visszaúton megálltam a zöldségesnél, nehogy a barátom éhen maradjon. Addig megnéztem a csomagtartót kis családnak pont elég. Beültem magam mögé, hááát itt nem utaznék Bécsig.
Na milyen? Kérdezi hazaérve .
Kéne. Ebből tudja, hogy tetszik nekem ez a kocsi.

Igazából ha nincs szükség az összkerékre én nem ezt venném. hanem elsőkerekes automata váltó konfigurálásban.

Sokat olvastam már róla, hogy mennyire sikeres a Magyar piacon a Vitara. Most megértettem miért.

 

 

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/01/30/kek-orahoz-bluetooth-dukal/