Hóban, fagyban, sivatagban tesztelve – SEAT MÓ 125
![](https://tesztalelkemindennek.hu/wp-content/uploads/2022/04/SEAT-MO-125_LEAD.jpg)
Hó, jég, nedves útfelület, nulla fok alatti hőmérséklet, homok, por, sivatag, burkolat nélküli utak, rendkívül magas hőmérséklet. Motorozni végtelenül sokféle helyen lehet, ahol számtalan időjárási és utazási körülmény vár a motorosra. Ezért vitték a SEAT minőségellenőrzési és kutatással és fejlesztéssel foglalkozó szakemberei a SEAT MÓ 125-ös teljesen elektromos hajtású kismotort annyira különböző körülmények közötti tesztre: a Pireneusokban lévő Baqueira Beret-be és az Almería környéki Tabernas Sivatagba, ahol 55 C fokos hőmérsékleti különbségben teljesítettek 4.400 km-es tesztet.
Mindenhol jó teljesítmény. “A SEAT MÓ minőségi tesztjeinek célja, hogy a kismotor mindenhol leadja a teljesítményt, a sebességet és az elektromos hatótávolságot.”- mondja Lucas Casanovas a SEAT MÓ márka igazgatója. Ezért a SEAT MÓ-nál kipróbálták a “végletek közötti motorozást” sík és kanyargós utakon, hóban, fagyban, nedves és murvás felületeken, napos és esős időben, erős gyorsításokkal és fékezésekkel tarkítva. A teszteken a mérnökök ellenőrizték az akkumulátor teljesítményét, az alkatrészeket, és azt, hogy a hajtás, valamint a felfüggesztés minden körülmény között jól működik, és a gumik nem veszítik el a tapadást.
Menetre készen. Rendkívül fontos, hogy a kismotor teljesen elektromos hajtása és működése még drámai változások között is jól működjön, tehát még akkor is, amikor a hegyek közötti – 10 fokos hidegből a sivatag + 45 fokos forróságba kerül. “Garantálnunk kell, hogy a töltési szint nem esik vissza jelentősen 0 fok alatti hőmérsékleten, és az akkumulátor nem melegszik túl nagy melegben.” magyarázza Lucas Casanovas. Ez azt is jelenti, hogy a töltési rendszer önellenőrző funkciója csökkenti az erőátvitelt, ha túlmelegedést észlel. Ezeken a teszteken ki tudják próbálni a nagy hidegben vagy melegben működő beállításokat is.
Por – és nedvességvédelem. Az akkumulátor szigetelése teljes védelmet nyújt a külső behatások ellen, így véd a portól és a nedvességtől is. Ezért a SEAT MÓ megfelel a nemzetközi ID67-es szabványnak: “Ez azt is jelenti, hogy az akkumulátor teljesen védett a por ellen, illetve a borítása 30 percig ellenáll a tenger sós vízébe történő merülés hatásától is. – mondja Lucas. “A kismotor teljesítménye kihasználható a legszélsőségesebb időjárási vagy útviszonyok között is, melyet a SEAT MÓ tesztjei is bizonyítanak”.
SEAT MÓ eScooter 125 (magán felhasználók számára)
* Motor: 7kW (9kW csúcs teljesítmény)
* Gyorsulás (0-50km/h): 3.9
* Csúcs nyomaték: 240Nm
* Csúcs sebesség: 95km/h
* Akkumulátor kapacitás: 5.6kWh
* Városi hatótávolság: Max 125km
SEAT MÓ eKickScooter 65
* Névleges motorteljesítmény: 350 W
Akkumulátor kapacitás: 551Wh
Csúcs sebesség: 20km/h
Városi hatótávolság: 65km
Töltési idő: 6 óra
Max emelkedési képesség: 20 fok